Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Charles Michel : Dewever is een racist (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202459)

quercus 21 mei 2014 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7152308)
U kunt zich bijvoorbeeld met recht en reden gerust afvragen:
Heeft het zin om tijd te gaan verliezen met een partij wiens opperhoofd niet kan/mag/kan/durft ?

Tja, Henri, wat moeten we daar nu op antwoorden?
Da's waarschijnlijk toe te schrijven aan het feit dat de Vlamingen masochisten zijn en zich graag in het ongeluk storten...

Henri1 21 mei 2014 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7152319)
Tja, Henri, wat moeten we daar nu op antwoorden?
Da's waarschijnlijk toe te schrijven aan het feit dat de Vlamingen masochisten zijn en zich graag in het ongeluk storten...

Daar laten Nederlanders in spé zich niet aan vangen hé ?

Brakelaar 21 mei 2014 19:59

Citaat:

Heeft het zin om tijd te gaan verliezen met een partij wiens opperhoofd niet kan/mag/kan/durft ?

welk opperhoofd, di rupo?...neen dat meen je niet....

stuyckp 21 mei 2014 20:03

Citaat:

Wat heeft u toch tegen Di Rupo.
Die kan, mag, noch durft hij de problemen in de Waalse regio aanpakken.

djimi 21 mei 2014 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 7152260)
... het belang van de mensheid ...

Mogen 'wij' ons afvragen in hoeverre het 'belang' van de mensheid primeert boven het 'belang' van 'het milieu'?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 7152210)
... de fundamentele keuze: wie gaat de crisis betalen? Het milieu? ...

Een bijkomende vraag: is er - en zo ja, in hoeverre - eigenlijk wel sprake van 'de crisis'?

Is niet ALLES wat gebeurt 'GODS WIL'?

:?

djimi 21 mei 2014 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7152322)
Daar laten Nederlanders in spé zich niet aan vangen hé ?

YOU BET! (=/= YOU TUBE)

:twisted:

Brakelaar 21 mei 2014 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 7152341)
Wat heeft u toch tegen Di Rupo.
Die kan, mag, noch durft hij de problemen in de Waalse regio aanpakken.

Die kan, mag, noch durft zelf de confrontatie niet aan....

hamac 21 mei 2014 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7152354)
8<
Een bijkomende vraag: is er - en zo ja, in hoeverre - eigenlijk wel sprake van 'de crisis'?
8<

Volgens Tobback Jr en JVDL hebben we de crisis als de beste doorstaan en daar zijn ze trots op.
Maar tegelijk beweren ze dat de gewone mensen opdraaien voor de crisis.

Het zal een haiku zijn want rijmen doet het alvast niet.

marie daenen 22 mei 2014 04:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7151977)
Enkel voor de nuance: Michel spreekt over de NVA, niet over De Wever.

Dus wat hij zegt is nog veel erger; 30% van de Vlamingen zijn racisten?
Waar bijft het centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding?
Oh ja dat is er enkel om de francofonie te beschermen, de Vlamingen racisten noemen is daar 'well done'.

Kallikles 22 mei 2014 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7152354)
Mogen 'wij' ons afvragen in hoeverre het 'belang' van de mensheid primeert boven het 'belang' van 'het milieu'?

Die twee zijn niet te scheiden. Als het milieu vernietigd is, kan de mensheid ook niet overleven.

Citaat:

Is niet ALLES wat gebeurt 'GODS WIL'?

Hier verwar je twee niveaus: een crisis stel je vast door feitelijke observatie, terwijl religie en levensbeschouwing gaat over de zin die je aan deze feiten geeft. De definitie van een economische crisis is dezelfde, of je nu een Sikh, een katholiek, een protestant, een moslim, een Bahai of een Druze bent.

Knuppel 22 mei 2014 16:31

Amaai!
Geen wonder dat Brussel vol armoezaaiers zit.....

speurneus 22 mei 2014 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7151579)
Ik zal mijn best doen.

Ik kan - gelukkig? helaas? - niet op De Heer Burgemeester Van Antwerpen De Wever Bart himself stemmen, maar ik kan - gelukkig? helaas? - wél 'klikken' op de naam van een kandidaat/kandidate van de N-VA-lijst die op 't scherm van de stemcomputer zal verschijnen.

Ik beloof op m'n plechtige-communie-zieltje dat ik er nog eens goed over na zal denken, maar hoe méér regelrechte onversneden 'zever' van de anti-N-VA-kliek ik kan & mag lezen/horen, hoe méér ik ertoe geneigd ben net dát te doen wat mij op vaker wél dan niét hysterische wijze wordt afgeraden.

Bovendien heb ik als ERF (Egoïstische Racistische Fascist) eigenlijk geen andere keuze.

Tussen ons gezegd en gezwegen: ik raak het wachten op de éérste ernstige reactie op de hierna volgende PROBLEEMSTELLING ondertussen nogal tamelijk doodmoe & kotsbeu.

Daar het aantal Vlamingen in Brussel zo klein is en het politieke landschap zo versnipperd kan geen enkele Vlaamse politicus in Brussel die op een de federale lijst staat in Brussel verkozen worden. Maw een Vlaamse stem in Brussel is een weggegooide stem of een stem die sowieso naar een Franstalige gaat.

djimi 22 mei 2014 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 7153884)
Daar het aantal Vlamingen in Brussel zo klein is en het politieke landschap zo versnipperd kan geen enkele Vlaamse politicus in Brussel die op een de federale lijst staat in Brussel verkozen worden. Maw een Vlaamse stem in Brussel is een weggegooide stem of een stem die sowieso naar een Franstalige gaat.

Mijn Franstalige bovenburen van Bosnische afkomst zullen op de N-VA stemmen.

Zij zijn in de jaren '60 naar hier gekomen.

Meneer heeft eerst allerlei 'vuil werk' gedaan en vervolgens een eigen zaak opgestart en doen bloeien. Nu trekt hij een mager pensioentje. Hij slaagt er niet in te begrijpen waarom nieuwkomers die hier nog niks hebben bewezen in de watten worden gelegd.

Deze man kent heel wat andere ondertussen gepensioneerde immigranten, die met gelijkaardige problemen worstelen.

Ik wil die mensen graag een hart onder de riem steken.

Daar het toch niks uitmaakt voor wie ik stem, kan ik eigenlijk net zo goed voor het VB stemmen, nietwaar?

Distel 22 mei 2014 17:27

Citaat:

Het heeft inderdaad geen zin om tijd te verliezen met de PS.

Knuppel 22 mei 2014 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 7153884)

Je gaat me toch proberen wijs te maken dat jij iets tegen deze typisch Belgische zegening hebt?

reservespeler 22 mei 2014 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7151521)
Koetjes & Kalfjes.

Waarom?

reservespeler 22 mei 2014 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 7151903)
Je kan van de N-VA veel zeggen, maar niet dat ze in deze verkiezing de underdog zijn...

Waar bent u de laatste weken heen geweest?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be