Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   "Stroomuitval zet levens op spel" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=206865)

Demper 6 september 2014 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7316523)
Ik zie mijn ouders en grootouders tenminste niet als wandelende geldautomaten...

De mensen die dat zeggen, zijn de eersten om andere familieleden te benadelen bij de verdeling van een erfenis.

Het pensioenprobleem en de vergrijzing zijn nochtans wel dingen waar jij zal mogen voor betalen.

Zover ik weet ben jij een studente. Een jong iemand dus.
Voor u is er geen pensioen meer tegen dat het aan u is.

We houden rottende karkassen eindeloos in leven.
We stoppen ze vol temesta en tramadol omdat ze diep ongelukkig zijn.

Ze verbrassen hun spaargeld aan dure rusthuizen.
Erfgenamen moeten veel langer wachten tot ze iets krijgen.
De oude garde die nu aan het wegrotten is kreeg dat veel eerder!

De oude garde die u momenteel ziet heeft nog wat geld en bezittingen.
Die hebben allemaal hun slag kunnen slaan.
En dikke erfenissen gekregen!
Van die taart zal u niet kunnen eten!
Er was ooit een tijd dat ze lijken niet kunstmatig in leven houden in naar stront stinkende bejaardentehuizen, snap je.

plakker 7 september 2014 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7316116)
'k Ben een vrouw. 't Is maar dat je het weet, lol.

Mijn excuses ;-)

reservespeler 7 september 2014 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 7314442)
Ik blijf het herhalen. Windenergie is op dit moment de beste oplossing.
Zo lang de zon 's nachts niet schijnt ....

Fijn als het windstil is.

Bob 7 september 2014 10:49

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik blijf het herhalen. Windenergie is op dit moment de beste oplossing.
Zo lang de zon 's nachts niet schijnt ....

Is ook nog toepasselijk. Zonneenergie is op dit moment de beste oplossing.
Zolang de wind niet permanent waait...
Maar om terug met onze voeten op de grond te komen :
Kernenergie is op dit moment de beste oplossing.
Zolang het geld niet op onze rug groeit...

Gipsy 7 september 2014 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7316118)
Ik heb echt niet veel zin om hier later te werken, nee. Gelukkig ben ik goed in Engels en ben ik van plan om ook mijn Duitse kennis op te krikken. Misschien zou ik hier beginnen met één of ander kutjobje voor een aantal jaren, maar ik denk zeker niet dat ik heel mijn leven in dit land ga verspillen. Ik ben eerder verbaasd dat nog veel andere jongeren van mijn leeftijd toch bereid zijn hier te blijven werken en noppes krijgen voor het geld dat ze afstaan...

Nu ja, eerst de volgende winter afwachten. Mocht de roverheid ons deze shit echt lappen, dan ben ik hier zodra ik ben afgestudeerd en ergens in het buitenland een mooie kans zie, weg.

Méér en méér jonge mensen redeneren zoals u. Politiekers, ambtenaren en andere overheid instanties leven in een gesloten cocoon. Helaas ook een groot deel van de Belgische bevolking.

Ik zie het aantal ondernemers, jonge afgestudeerden en investeerders uit Belgie, samen uit andere Europese landen, steeds in grotere getale in buitenland. Ik ben nu trouwens in Hong Kong. Company profit tax 16.5%, maximum belastingen op persoonlijk inkomen (hoogste schijf) 17%! Dit is slechts een voorbeeld, wereldwijd zijn zo tientallen opties.

Je moet natuurlijk ballen aan je lijf hebben om de stap te zetten maar het zijn juist de meest bekwame en ondernemende die vertrekken. Mensen die er genoeg van hebben dat méér dan de helft van hun inkomen wordt afgeroomd en dat ze bovendien door zure afgunstigen worden bekeken als criminelen die moeten gestraft worden.

hamac 7 september 2014 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7316983)
Ik zie het aantal ondernemers, jonge afgestudeerden en investeerders uit Belgie, samen uit andere Europese landen, steeds in grotere getale in buitenland. Ik ben nu trouwens in Hong Kong. Company profit tax 16.5%, maximum belastingen op persoonlijk inkomen (hoogste schijf) 17%! Dit is slechts een voorbeeld, wereldwijd zijn zo tientallen opties.

Hadden ze daar geen vlaktaks?
Het ministerie van financiën draait daar op 2000 mensen. In de belziek maar liefst 35000.
Quickie is ooit naar HK geweest en noemde het een voorbeeld.

Gipsy 7 september 2014 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7316998)
Hadden ze daar geen vlaktaks?
Het ministerie van financiën draait daar op 2000 mensen. In de belziek maar liefst 35000.
Quickie is ooit naar HK geweest en noemde het een voorbeeld.

De 17% is in realiteit slechts 15%. Voor zover ik weet is er geen vlak tax. Kleine inkomens betalen dus nog minder. Het onderwijs, medische zorg etc is voortreffelijk net zoals het openbaar vervoer dat voor een groot deel in privé handen is.

De metro in HK, de MTR zoals ze hier zeggen is een voorbeeld van stiptheid en efficiëntie en veiligheid. Moesten makakken zoals bij ons stations onveilig maken worden die binnen enkele minuten opgepakt en in het gevang gedropt.

Bierke 7 september 2014 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 7315672)
Oplossingen die men enkele jaren geleden had moeten nemen waren bv.
Nieuwe kerncentrale.
Nieuwe kolencentrale.
Gascentrales.
Voldoende windmolens.
Voldoende zonnepanelen.

Bijkomend probleem, bijna niemand wil dit in zijn achtertuin, gevolg, minder elektriciteit.

Gewoon nieuwe kerncentrales in Doel en Tihange en de oude ontmantelen.

brother paul 8 september 2014 10:50

simpel voorbeeld
er staanzo tenlande overal mensen met zuurstofconcentrators...
die hebbendie zuurstofconcentrator nodig om te overleven
dus inderdaad zomaar de stroom uit doen vallen voor diemensen is een mogelijke doodsoorzaak. SZehebben allemaal een zuurstofpulleke van 400l, maar daarmee houd je wel geen 3u vol...
T'zal nog plezant worden;

de vuile muilekoek 8 september 2014 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7316604)
De mensen die dat zeggen, zijn de eersten om andere familieleden te benadelen bij de verdeling van een erfenis.

Het pensioenprobleem en de vergrijzing zijn nochtans wel dingen waar jij zal mogen voor betalen.

Er was ooit een tijd dat ze lijken niet kunstmatig in leven houden in naar stront stinkende bejaardentehuizen, snap je.

Dat ze maar beetje werken met hun dik behaalde diploma de jonge 30 ers , t'zijn allemaal multinational werkers dik loon iedere maand , dikke BMW ,grote loft veel luxe, hebben het wel veel beter dan ons in de arme jaren 80 .... , :roll2:

Eduard Khil 8 september 2014 11:33

tijd voor een nieuwe kerncentrale, en wel snel! Wie daar tegen is, stinkt en heeft een klein pietje!

Sukkelaar 8 september 2014 11:43

Citaat:

Méér en méér jonge mensen redeneren zoals u. Politiekers, ambtenaren en andere overheid instanties leven in een gesloten cocoon. Helaas ook een groot deel van de Belgische bevolking.

Je moet natuurlijk ballen aan je lijf hebben om de stap te zetten maar het zijn juist de meest bekwame en ondernemende die vertrekken. Mensen die er genoeg van hebben dat méér dan de helft van hun inkomen wordt afgeroomd en dat ze bovendien door zure afgunstigen worden bekeken als criminelen die moeten gestraft worden.

En hoeveel moet je betalen voor je ziekenfonds, en hoeveel moet je betalen als schoolgeld, en hoeveel moet je betalen op je onroerend goed, en hoeveel moet je betalen aan gemeentebelasting zoals waterzuivering; huisvuil ophalen enz; kortom hoeveel moet je betalen op andere zaken zoals voor je pensioen?

Dutch_Strawberry 8 september 2014 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7316582)
Het komt me voor dat er sprake is van enige tegenspraak.

Jij ziet overal tegenspraak in zodat je rustig wat verder kan trollen.

Dutch_Strawberry 8 september 2014 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7316604)

Yep, jij hebt centjes misgelopen. Misschien verdiende je het wel met zo'n karakter.

Dutch_Strawberry 8 september 2014 13:26

Citaat:

Ik kan nog minder begrijpen hoe veel mensen heel hun leven zwaar labeuren, hun geld van hen afgegrist zien worden en dan NOG glimlachend op tv komen zeggen dat ze wel 'een kachel van zolder zullen halen als den elektriek uitvalt'....

Te zot voor woorden.

Gipsy 8 september 2014 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7318421)
En hoeveel moet je betalen voor je ziekenfonds, en hoeveel moet je betalen als schoolgeld, en hoeveel moet je betalen op je onroerend goed, en hoeveel moet je betalen aan gemeentebelasting zoals waterzuivering; huisvuil ophalen enz; kortom hoeveel moet je betalen op andere zaken zoals voor je pensioen?

Denkt u echt dat die landen waar de belastingen lager liggen het een onder ontwikkeld gebied is? Het probleem is dat al die voorzieningen die u opnoemt in Belgie overdreven duur zijn. En dat vooral hoge inkomens disproportioneel veel betalen. Jonge ondernemende mensen zijn dat beu en vertrekken naar buitenland. Met pakweg het bedrag dat ze hier aan pensioen moeten betalen krijgen ze bitter weinig terug.

Boduo 11 september 2014 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7318410)
tijd voor een nieuwe kerncentrale, en wel snel! Wie daar tegen is, stinkt en heeft een klein pietje!

Het is hier al meer dan eens gesteld: er komt geen stroomtekort en die afschakelingsvertoning is er om de burgers bang te maken.
Doel 1, Doel 2 & Tihange 1 werken verder, verklaarde deze morgen op Radio 1 de vertegenwoordiger van Electrabel.
Het schaakspel loopt verder door.

Eduard Khil 11 september 2014 07:51

maar ik wil nieuwe kerncentrales :(

Pandareus 11 september 2014 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7322043)
maar ik wil nieuwe kerncentrales :(

Wat belet de vlaamse regering om alvast politiek een duidelijk signaal te geven dat de nieuwe centrale in vlaanderen mag liggen, mocht de federale regering beslissen dat er een nieuwe mag komen ?
Iedereen wacht op iedereen, en zo dreigt er niets te gebeuren...

De schoofzak 11 september 2014 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7322050)
Wat belet de vlaamse regering om alvast politiek een duidelijk signaal te geven dat de nieuwe centrale in vlaanderen mag liggen, mocht de federale regering beslissen dat er een nieuwe mag komen ?
Iedereen wacht op iedereen, en zo dreigt er niets te gebeuren...

Er zit bij de federale onderhandelingen maar één partij bij, die niet in de Vlaamse regering zit.
Wellicht moet die andere partij niet zozeer overtuigd worden.

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be