circe |
17 oktober 2014 18:29 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
(Bericht 7365764)
ook logisch eh. Vroeger waren ze veelal totaal afhankelijk van hun man, die dikwijls de enige kostwinner was. Het was dus al moeilijker om een affaire te beginnen (tenzij misschien met de buurman of "de melkboer" :-P)
Nu dat de meeste vrouwen een even stabiele als goedbetaalde job hebben (mijn vrouw verdient bijv. 20% meer dan ik) hebben zij ook meer mogelijkheden om een affaire te beginnen.
|
nee Zipper, je slaat de bal een beetje fout.
Vroeger bleven de vrouwen meer bij hun man omwille van de financiële afhankelijkheid, MAAR ze hadden wel heel de dag de tijd én de mogelijkheid om het niet enkel met de melkboer, de postbode, de buurman of de slager te doen, maar konden ook gerust aanpappen met de marktkramer, de beenhouwer of de garagist. Hun affaires konden ze grandioos verborgen houden zolang ze maar netjes met het eten klaarstonden tegen dat manlief thuiskwam.
Werkende vrouwen daarentegen zijn inderdaad financieel niet meer afhankelijk van hun echtgenoot, en ja, affaires op het werk komen voor. Maar de mogelijkheid om tussen het kopieren door een nummertje te maken in het kopieerkot lijkt me minder voor de hand liggend dan de 10 uur (twee uur forenzen+8uur werken) die vrouwlief aan de haard het kot vrij heeft.
|