Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Steenpuin en grofvuil vanaf 2015 betalend in containerparken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=209076)

alberto 8 november 2014 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7400370)
In de gemeente waar ik woon, ben ik wel tevreden over het containerpark.

Dat we moeten betalen, is minder leuk, maar dat komt eer omdat ik een gierigaard ben.

Hoe dan ook: je wordt gewogen bij het binnenkomen en buitengaan van het 'betalend' gedeelte, en er is redelijke controle bij het niet-betalend gedeelte.
En je kan betalen met bancontact.

.

Zo is het bij ons ook, het kost wat geld maar ondertussen ben ik van mijn rommel vanaf.

de vuile muilekoek 8 november 2014 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 7399457)
de vervuiler betaalt

is dat geen slogan geweest van groen?

De opruimer is een vervuiler ???? typisch voor dit kutland ,:roll:

MORPHEUS 8 november 2014 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickb (Bericht 7399445)
In het containerpark waar ik wel eens vuilnis (gratis) naartoe breng, kan het mij vanaf 1 januari 2015 20 of 37 euro kosten. Dit afhankelijk van de volume en het materiaal. Sommige zaken blijven nog gratis zoals hout, papier, plastic,...maar voor steenpuin en grofvuil (dat kan dan weer van alles zijn) gelden bedragen die ik te hoog vind.
Aan huis ophalen is nog duurder.

Het zou mij niet verbazen als onze bossen straks in stortplaatsen veranderen.

weeral een maatregel die vooral de ondernemers zal treffen.
de gewone werkmens zal er amper een beetje last van hebben

de regering Michel 1 legt de meeste besparingen bij de ondernemers

de vuile muilekoek 8 november 2014 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 7400398)

De ondernemer gaat dit fijn doorrekenen aan de klant voil�*.8-)

Pandareus 8 november 2014 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stormram (Bericht 7399690)
Steenslag ... da's toch het minste van uw zorgen? Zoek een onverharde weg die courant als wandelpad wordt gebruikt en na regen verandert in een modderpoel. Giet die rommel in de plassen, uithollingen en putten. De wandelaars zullen u dankbaar zijn.

Op openbaar terrein ? Dat is dus sluikstorten. Diegene die het toevallig ziet zal je met plezier aangeven bij de politie. 250 euro gas boete.

Pandareus 8 november 2014 08:48

Citaat:

Bij ons in Ronse al jarenlang tegen betaling. Iedereen krijgt per jaar een aantal kredietpunten van de gemeente. Zijn die op (pakweg na een vijftal keer rommel gaan wegbrengen zullen die punten op zijn) dan is het tegen betaling. Wegen doen ze jammer genoeg nog niet, het is 'op zicht' bij het binnenrijden dat de beambte bepaalt of het meer of minder is dan 2 kubiek. Betaling enkel via bancontact om fraude te vermijden. Vrij streng toezicht want sommigen kieperen alles bijeen anders.

de vuile muilekoek 8 november 2014 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 7400381)
Zo is het bij ons ook, het kost wat geld maar ondertussen ben ik van mijn rommel vanaf.

Er gaan ook veel niet gemotiveerde mensen zijn die gaan ,denk ik ferm aan sluikstorten doen, is nu al een ferm probleem en zeker in bepaalde steden en buurten , waar het nu al triestig vertoeven is , en het gaat aanzetten om minder rap spullen te kopen die nieuw zijn wat ook nu al voelbaar is, vb matrassen ... zetels, is groot huisvuil op het containerpark. ( We betalen ons hier gewoon dood in dit land. )het stop nergens meer.... als je begint op te tellen.... wat een gewone huisvuilzak wekelijks al kost die geen kloten waard is schuren bij het minste wat erin zit, :crazyeye:

Jan van den Berghe 8 november 2014 09:19

Citaat:

Bij ons zijn er aparte tarieven voor bedrijven en verenigingen.

Jan van den Berghe 8 november 2014 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7400406)
Op openbaar terrein ? Dat is dus sluikstorten. Diegene die het toevallig ziet zal je met plezier aangeven bij de politie. 250 euro gas boete.

En de opruimkosten.

MORPHEUS 8 november 2014 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7400410)
Bij ons in Ronse al jarenlang tegen betaling. Iedereen krijgt per jaar een aantal kredietpunten van de gemeente. Zijn die op (pakweg na een vijftal keer rommel gaan wegbrengen zullen die punten op zijn) dan is het tegen betaling. Wegen doen ze jammer genoeg nog niet, het is 'op zicht' bij het binnenrijden dat de beambte bepaalt of het meer of minder is dan 2 kubiek. Betaling enkel via bancontact om fraude te vermijden. Vrij streng toezicht want sommigen kieperen alles bijeen anders.

en ik pleeg zoals elke inwoner van België fraude.

in onze stad is het zo
- groene zone = gratis. dit is papier, glas,ijzer .... die geld kan opbrengen als grondstof
- rode zone = gevaarlijk afval die extra aandacht verdient bij het verwerken. dit is direct te betalen per kg
- oranje zone = steengruis, gipsplaten, groenafval. daar krijgen we een jaarlijks 1000 kg gratis

praktisch
u rijdt binnen in zone oranje. uw wagen wordt gewogen. u kan oranje ontladen. bij rood afval, parkwachter roepen.
dan verlaat u zone oranje en de wagen wordt opnieuw gewogen. het verschil gaat af van uw 1000 kg gratis.
dan komt u in zone groen.

hoe pleeg in fraude ? zoals 3 weken geleden. ik had +- 100 hg steengruis mee .
ik los dit steengeruis en vul de lege emmers opnieuw met houtsnippers die gratis te verkrijgen zijn in zone oranje.
deze houtsnippers zorgen voor een goede voedingsbodem in mijn tuin.

ik rij dus zone oranje buiten met amper 25 kg registratie die van mijn 1000 kg gaat. volkomen wettelijk

brother paul 8 november 2014 20:22

Citaat:

De meeste container parken werken met difftar voor professionals
Maar morpheus als je lasten op arbeid wilt verschuiven doe je dat door inderdaad lasten te heffen op dienstverlening van de overheid, dus ja een goeie maatregel
En ja beat the system is altijd leuk

MORPHEUS 8 november 2014 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7401372)
De meeste container parken werken met difftar voor professionals
Maar morpheus als je lasten op arbeid wilt verschuiven doe je dat door inderdaad lasten te heffen op dienstverlening van de overheid, dus ja een goeie maatregel
En ja beat the system is altijd leuk

niet akkoord

de sterkste schouders moeten de sterkste lasten dragen

we stellen vast dat de "staat" 55% btw nodig heeft

in andere landen doen ze dat met 3 tot 5 % minder

dit is een gigantisch bedrag !!!!!!!

de staat moet geen belastingen verschuiven, ze moet met haar 55 % weten dat zij de sterkste schouders heeft.

op naar 51% en we zijn waar we moeten zijn, zonder BTW verhoging of verschuiven.
minder BTW is de doelstelling

want BTW bepaald de netto koopkracht en niet een kunstmatige index.

DucDEnghien 8 november 2014 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 7401366)
en ik pleeg zoals elke inwoner van België fraude.

in onze stad is het zo
- groene zone = gratis. dit is papier, glas,ijzer .... die geld kan opbrengen als grondstof
- rode zone = gevaarlijk afval die extra aandacht verdient bij het verwerken. dit is direct te betalen per kg
- oranje zone = steengruis, gipsplaten, groenafval. daar krijgen we een jaarlijks 1000 kg gratis

praktisch
u rijdt binnen in zone oranje. uw wagen wordt gewogen. u kan oranje ontladen. bij rood afval, parkwachter roepen.
dan verlaat u zone oranje en de wagen wordt opnieuw gewogen. het verschil gaat af van uw 1000 kg gratis.
dan komt u in zone groen.

hoe pleeg in fraude ? zoals 3 weken geleden. ik had +- 100 hg steengruis mee .
ik los dit steengeruis en vul de lege emmers opnieuw met houtsnippers die gratis te verkrijgen zijn in zone oranje.
deze houtsnippers zorgen voor een goede voedingsbodem in mijn tuin.

ik rij dus zone oranje buiten met amper 25 kg registratie die van mijn 1000 kg gaat. volkomen wettelijk

Ik hoef geen fraude te doen. Ik hoef niet te betalen wanneer ik naar het containerpark ga om te gaan storten.

MORPHEUS 8 november 2014 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7401513)
Ik hoef geen fraude te doen. Ik hoef niet te betalen wanneer ik naar het containerpark ga om te gaan storten.

woont u in Wallonië ?

Jan van den Berghe 8 november 2014 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 7401523)
woont u in Wallonië ?

In Vlaanderen bestaan er inderdaad nog een paar gemeenten met zo'n regime. In Aalter in Oost-Vlaanderen bijvoorbeeld.

DucDEnghien 8 november 2014 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 7401523)
woont u in Wallonië ?

Frankrijk. Een beschaafd land.

MORPHEUS 8 november 2014 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7401551)
Frankrijk. Een beschaafd land.

als ik met de moto frankrijk doorkruis langs d routes, dan vind ik bepaalde recyclage parken prachtig.

daar kan u met wagen op dezelfde hoogte komen als de containers. zonder til en klimwerk uw gerecycleerd afval ergonomisch lossen.

bestaan er zulke parken langshier?

brother paul 9 november 2014 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 7401468)
niet akkoord

de sterkste schouders moeten de sterkste lasten dragen

we stellen vast dat de "staat" 55% btw nodig heeft

in andere landen doen ze dat met 3 tot 5 % minder

dit is een gigantisch bedrag !!!!!!!

de staat moet geen belastingen verschuiven, ze moet met haar 55 % weten dat zij de sterkste schouders heeft.

op naar 51% en we zijn waar we moeten zijn, zonder BTW verhoging of verschuiven.
minder BTW is de doelstelling

want BTW bepaald de netto koopkracht en niet een kunstmatige index.

Ik denk als de regering zegt dat bvb cultuur 20% moet inleveren door operationele efficiënter te organiseren zij de tax shift volop realiseert en inderdaad we moeten kijken dat de som van de tax shift geen platte belastingverhogingen zijn, de som maken mag gevraagd worden

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be