MORPHEUS |
8 november 2014 20:17 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
(Bericht 7400410)
Bij ons in Ronse al jarenlang tegen betaling. Iedereen krijgt per jaar een aantal kredietpunten van de gemeente. Zijn die op (pakweg na een vijftal keer rommel gaan wegbrengen zullen die punten op zijn) dan is het tegen betaling. Wegen doen ze jammer genoeg nog niet, het is 'op zicht' bij het binnenrijden dat de beambte bepaalt of het meer of minder is dan 2 kubiek. Betaling enkel via bancontact om fraude te vermijden. Vrij streng toezicht want sommigen kieperen alles bijeen anders.
|
en ik pleeg zoals elke inwoner van België fraude.
in onze stad is het zo
- groene zone = gratis. dit is papier, glas,ijzer .... die geld kan opbrengen als grondstof
- rode zone = gevaarlijk afval die extra aandacht verdient bij het verwerken. dit is direct te betalen per kg
- oranje zone = steengruis, gipsplaten, groenafval. daar krijgen we een jaarlijks 1000 kg gratis
praktisch
u rijdt binnen in zone oranje. uw wagen wordt gewogen. u kan oranje ontladen. bij rood afval, parkwachter roepen.
dan verlaat u zone oranje en de wagen wordt opnieuw gewogen. het verschil gaat af van uw 1000 kg gratis.
dan komt u in zone groen.
hoe pleeg in fraude ? zoals 3 weken geleden. ik had +- 100 hg steengruis mee .
ik los dit steengeruis en vul de lege emmers opnieuw met houtsnippers die gratis te verkrijgen zijn in zone oranje.
deze houtsnippers zorgen voor een goede voedingsbodem in mijn tuin.
ik rij dus zone oranje buiten met amper 25 kg registratie die van mijn 1000 kg gaat. volkomen wettelijk
|