BWarrior |
28 november 2014 12:47 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
(Bericht 7429226)
dat gaat over macht binnen Wallonië en een schrik dat Vlaanderen hun gaat onderdrukken.
Compleet uit de lucht genomen en vooral een bewijs dat ze niets snappen van de Vlaamse politiek.
Vlaanderen is nog meer verdeeld dan Wallonië, CD&V, VLD en N-VA vechten om dezelfde kiezers, die zitten nu wel in 1 regering maar zijn elkaars gedoodverfde vijanden. CD&V en OVLD gaan echt niet in 2019 met een communautair programma naar de verkiezingen hoor, daarmee zouden ze N-VA teveel in een zetel zetten.
sommigen binnen de MR, de clan Reynders, zijn ontevreden en hopen in 2019 met de PS te kunnen samenwerken zodat zij intern Michel, de vriend van het gehate N-VA, buiten spel kunnen zetten.
Politiek politicienne op z'n smalst.
|
Ik begrijp uw redenering niet goed. Politique politicienne is er overal. Maar, dat gezegd zijnde, schrijf je dat het gaat over macht binnen Wallonië (en Brussel neem ik aan?). Tot daar aan toe. Dan volgt echter:
Citaat:
en een schrik dat Vlaanderen hun gaat onderdrukken.
|
Ik neem aan dat je bedoelt - corrigeer me als ik fout ben - dat de Vlaamse partijen eenzijdig om een staatshervorming gaan vragen. Je zegt dat het bericht compleet uit de lucht genomen is (maar ze hebben toch hun bronnen) " en vooral een bewijs dat ze niets snappen van de Vlaamse politiek".
Als ik je redenering volg, kunnen noch CD&V noch VLD ooit nog een communautair programma bovenhalen, wegens N-VA in de kaart te spelen? Voorts kan men een 2/3de meerderheid bereiken zonder CD&V/VLD.
Ten slotte zeg je:
Citaat:
sommigen binnen de MR, de clan Reynders, zijn ontevreden en hopen in 2019 met de PS te kunnen samenwerken zodat zij intern Michel, de vriend van het gehate N-VA, buiten spel kunnen zetten.
|
De tweestrijd Reynders/Michel is ouder dan de N-VA. Maar vooral:
als het bericht volledig uit de lucht gegrepen is, waarom bevestig je het dan deels?
|