Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Primark opening Brussel veroorzaakt stormloop (https://forum.politics.be/showthread.php?t=210914)

Guinevere 9 juni 2018 04:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8734197)

Haha, nice one.:lol:

bembem 4 juli 2018 20:57

update:

Nu met de solden is het dé moment om te gaan. Ik was er eergisteren en sneakers waren er al aan 5€ in de afslag!! Ook de deco-corner is het prijzenslag... Dus treuzel niet want het is echt de moeite!

XenApp 6 juli 2018 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8752769)
update:

Nu met de solden is het dé moment om te gaan. Ik was er eergisteren en sneakers waren er al aan 5€ in de afslag!! Ook de deco-corner is het prijzenslag... Dus treuzel niet want het is echt de moeite!

Kon je de geur van kinderarbeid nog ruiken aan de kleding?

maddox 7 juli 2018 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XenApp (Bericht 8754109)

Bemmetje kennende is dat geen bezwaar. Proletarisch winkelen is haar niet onbekend.
Zelfs dat tiende van een centje dat naar het Bangladeshi kind-naaistertje zou gaan houdt ze liever zelf.

bembem 7 juli 2018 01:24

Het is hier in den treure uitgelegd dat nagenoeg alle ketens niet vies zijn van kinderarbeid uit 3dewereldlanden....... Verschil met Primark is dat er minder winst in de pocket van tussenpersonen etc. gaat, dus zo erg zal het wel niet zijn als ik daar ga shoppen. Btw, mensen die iedere dag vlees enzo eten (waaronder m*ddox bvb) die mogen gerust nóg sterkere kritiek krijgen vermits de vleesindustrie veel meer schade & leed berokkent dan iemand die zich ocharme eens tijdens de solden een paar goedkope sneakers aanschaft. DUH.

XenApp 7 juli 2018 01:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8754126)
Het is hier in den treure uitgelegd dat nagenoeg alle ketens niet vies zijn van kinderarbeid uit 3dewereldlanden....... Verschil met Primark is dat er minder winst in de pocket van tussenpersonen etc. gaat, dus zo erg zal het wel niet zijn als ik daar ga shoppen.

Dat beweert Primark zeker :-):-):-)

Citaat:

Btw, mensen die iedere dag vlees enzo eten (waaronder m*ddox bvb) die mogen gerust nóg sterkere kritiek krijgen vermits de vleesindustrie veel meer schade & leed berokkent dan iemand die zich ocharme eens tijdens de solden een paar goedkope sneakers aanschaft. DUH.

Aan wat berokken ze schade? Het smoelwerk van de veganist die tegen 200 per uur tegen een slager zijn vuist loopt niet meegerekend.

bembem 7 juli 2018 02:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XenApp (Bericht 8754136)
Dat beweert Primark zeker :-):-):-)

Aan wat berokken ze schade? Het smoelwerk van de veganist die tegen 200 per uur tegen een slager zijn vuist loopt niet meegerekend.

Alsof je dat niet zou weten... Anyway ik zal het nog maar eens herhalen zeker: Het ecosysteem onder meer, en ja ook de zorgsector vermits hart-en bloedvaten er op termijn door aangetast worden. Om het nog maar niet te hebben over het dierenwelzijn.

maddox 7 juli 2018 03:11

Citaat:

Het is hier in den treure uitgelegd dat nagenoeg alle ketens niet vies zijn van kinderarbeid uit 3dewereldlanden.......

Correct.
Citaat:

Verschil met Primark is dat er minder winst in de pocket van tussenpersonen etc. gaat, dus zo erg zal het wel niet zijn als ik daar ga shoppen.
Als je dat gelooft. Ik heb nog een pracht stuk strand aan Mare Nectaris (mare=zee) wat ik je wil verkopen voor schijntje.

Citaat:

Btw, mensen die iedere dag vlees enzo eten (waaronder m*ddox bvb) die mogen gerust nóg sterkere kritiek krijgen vermits de vleesindustrie veel meer schade & leed berokkent dan iemand die zich ocharme eens tijdens de solden een paar goedkope sneakers aanschaft. DUH.
Bof, je had gerust dat sterretje eruit gelaten hoor. Maar u vergist zich. Ik eet niet alle dagen vlees. Hoeft helemaal niet.
Wat wel een punt is, tot nu is elk stukje vlees dat ik ooit gegeten heb, of eerlijk voor betaald, of eerlijk voor gewerkt. Niet proletarisch gewinkeld zoals u al "bekent" hebt.

Guinevere 7 juli 2018 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XenApp (Bericht 8754109)

Bron kinderarbeid?

En dat de werknemers in die landen zich ook groeperen, he, en hardere eisen stellen aan de westerse producenten mbt werkomstandigheden.

Guinevere 7 juli 2018 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8752769)
update:

Amai, da's wel tof.

Maar sinds ik niet meer zo graag shop, heb ik reeds meer dan genoeg spullen voor dit seizoen. Ik ga de herfstcollectie shoppen.

Lol, nu de Primark er is, heb ik al 2 dezelfde kledingsstukken bij buurvrouwen gezien. We gaan allemaal hetzelfde dragen :lol:

maddox 7 juli 2018 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8754625)
Bron kinderarbeid?

https://en.wikipedia.org/wiki/Child_..._in_Bangladesh

Citaat:

En dat de werknemers in die landen zich ook groeperen, he, en hardere eisen stellen aan de westerse producenten mbt werkomstandigheden.
Bangladesh is een Islamitische afsplitsing van India. 90% van de bevolking is muzel.
Probeer in zo'n omgeving maar eens deftige werkomstandigheden te creëren.

bembem 7 juli 2018 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8754627)
Amai, da's wel tof.

Maar sinds ik niet meer zo graag shop, heb ik reeds meer dan genoeg spullen voor dit seizoen. Ik ga de herfstcollectie shoppen.

Owwwwwww ik zou toch maar gaan... je kan makkelijk spullen scoren voor in de herfst....... !!

Citaat:

Lol, nu de Primark er is, heb ik al 2 dezelfde kledingsstukken bij buurvrouwen gezien. We gaan allemaal hetzelfde dragen :lol:
Hahahahahaha!

maddox 7 juli 2018 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8754627)

Wel gemakkelijk nietwaar. Allemaal hetzelfde

bembem 7 juli 2018 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8754149)
Correct.
Als je dat gelooft. Ik heb nog een pracht stuk strand aan Mare Nectaris (mare=zee) wat ik je wil verkopen voor schijntje.

Bof, je had gerust dat sterretje eruit gelaten hoor. Maar u vergist zich. Ik eet niet alle dagen vlees. Hoeft helemaal niet.
Wat wel een punt is, tot nu is elk stukje vlees dat ik ooit gegeten heb, of eerlijk voor betaald, of eerlijk voor gewerkt. Niet proletarisch gewinkeld zoals u al "bekent" hebt.

Ik zie anders toch een aardig tonnetje (buikske) op die Rinus fotokes....... Misschien niet iedere dag vlees nee, maar wel driedubbele porties wanneer het meat-day is zeker........... Ahahahahahahaha!

bembem 7 juli 2018 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8754634)
Wel gemakkelijk nietwaar. Allemaal hetzelfde

In ieder geval beter dan die spannende t-shirtjes van op dat fotoke........ Ha!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be