Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Stakers eerst ontslaan om schade te herstellen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=210941)

Hades 15 december 2014 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7454971)
Dat "verdeel en heers systeem" van u wordt door de EC geperfectioneerd.

Wanneer gaan de vakbonden de op- en afritten van de villa's waarin de EC-leden huizen blokkeren?

Wanneer gaan de vakbonden het lef opbrengen het Europees Parlement in Bruxelles kort en klein te slaan?

:?

Waarom vraag je dat aan mij, is een vraag die je moet stellen aan de vakbonden.

djimi 15 december 2014 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hades (Bericht 7455015)
Waarom vraag je dat aan mij, is een vraag die je moet stellen aan de vakbonden.

Ik heb die vraag al aan 'de vakbonden' gesteld.

Het antwoord dat ik tot nu toe kreeg, luidde:

Oorverdovende stilte, dus.

Hades 15 december 2014 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7455098)
Ik heb die vraag al aan 'de vakbonden' gesteld.

Het antwoord dat ik tot nu toe kreeg, luidde:

Oorverdovende stilte, dus.

en dan ga je de vraag maar in het wilde weg stellen, sorry kan u er niet mee helpen, mijn gok is zo goed als de uwe

Otherwise 15 december 2014 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 7454984)
Ik doe stage bij mensen met een beperking en geraakte er vandaag ook niet, omdat de bussen niet reden. Ik ben gaan studeren in de zorgsector, omdat er teveel concurrentie is waar ik al lang werk zoek. Ik wil me inspannen voor deze maatschappij.
Alleen vind ik deze staking niet nuttig. Ik zie meer schade dan effect. Moest ik een bedrijf hebben en er spui mensen op mijn loonlijst pikketten opwerpen en mensen die wel willen werken het leven zuur maken, niet als collegiaal en goed voor de stabiliteit van het bedrijf aanzien. Is het logisch, wetende dat er genoeg gemotiveerde werklozen zijn ...

Beste Boadicea,

Doe zo voort: als je zo positief blijft voortdoen als je bezig bent, ga je op een dag zeker werk vinden en je verdient het meer dan zij die vandaag gestaakt hebben. Volledig akkoord.

Boadicea 15 december 2014 21:27

Ik ben daarnet even niet goed geworden van het nieuws. Een vakbondsvrouw die een klerenwinkel binnenstormde en daar de rekken afbrak, om de verkoopster tot staking te dwingen met geweld. Dat kan toch niet? Ik snap trouwens niet dat die vrouw toegaf. Moest het mijn winkel zijn, diende ik klacht in tegen die vakbondsvrouw wegens vandalisme en bedreiging en kordaat vragen mijn zaak te verlaten.

ABVV heeft blijkbaar ook genoeg geld in kas om zelf een auto te kopen om in de fik te steken voor de sfeer.

En die truckers snap ik nog minder. Moest men mij brutaal tegenhouden, dan zou ik eens goed luid toeteren en die stakers nog even de kans geven om opzij te gaan, als ik aan 90km/u met mijn tientonner hun piket omver zou rijden. Denken ze echt dat ze me zouden imponeren?

Waar is het recht op vrije mening? Mensen met geweld dwingen? Dit is er regelrecht over.

Eigenlijk heb ik al spijt dat ik deze ochtend de rode vestjes die me mijn bus ontzegt hebben, niet aangepakt heb. Ik wil ook mijn democratisch recht laten gelden om NIET te staken en niet te vallen voor intimidatie.

Sorry, maar ik ga me aansluiten bij de hulpkas en mijn vakbond opzeggen. Ze hebben me ook nooit geholpen, als ik ze nodig had.

nabat54 15 december 2014 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7453909)
Dat is nu eens een onjuiste inbreng.
Echte zieken moeten kunnen beroep doen op onze sociale zekerheid. Niemand vraagt om ziek te zijn.

Jonge vrouwen hebben recht op kinderen baren. Ze doen het trouwens onvoldoende om onze demografie recht te houden. Ook hieraan moet gewerkt worden door bijvoorbeeld het kindergeld te verhogen.

+ 45 jarigen ontslaan is waanzin. Die mensen hebben jarenlange ervaring opgebouwd die een zegen zijn voor het bedrijf.

2

Ik heb geen probleem om als 45 jarige solidair te zijn met mijn 52 jaar oud zijnde oom. (hij is werkloos geworden....)
Maar ja het geld is opgebruikt, er zijn zelfs schulden.

Wie heeft die schulden gemaakt ?

nabat54 16 december 2014 02:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 7454984)
Ik doe stage bij mensen met een beperking en geraakte er vandaag ook niet, omdat de bussen niet reden. Ik ben gaan studeren in de zorgsector, omdat er teveel concurrentie is waar ik al lang werk zoek. Ik wil me inspannen voor deze maatschappij.
Alleen vind ik deze staking niet nuttig. Ik zie meer schade dan effect. Moest ik een bedrijf hebben en er spui mensen op mijn loonlijst pikketten opwerpen en mensen die wel willen werken het leven zuur maken, niet als collegiaal en goed voor de stabiliteit van het bedrijf aanzien. Is het logisch, wetende dat er genoeg gemotiveerde werklozen zijn ...

Respect voor u mevrouw.

bembem 16 december 2014 03:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 7455300)
Ik ben daarnet even niet goed geworden van het nieuws. Een vakbondsvrouw die een klerenwinkel binnenstormde en daar de rekken afbrak, om de verkoopster tot staking te dwingen met geweld. Dat kan toch niet? Ik snap trouwens niet dat die vrouw toegaf. Moest het mijn winkel zijn, diende ik klacht in tegen die vakbondsvrouw wegens vandalisme en bedreiging en kordaat vragen mijn zaak te verlaten.

ABVV heeft blijkbaar ook genoeg geld in kas om zelf een auto te kopen om in de fik te steken voor de sfeer.

En die truckers snap ik nog minder. Moest men mij brutaal tegenhouden, dan zou ik eens goed luid toeteren en die stakers nog even de kans geven om opzij te gaan, als ik aan 90km/u met mijn tientonner hun piket omver zou rijden. Denken ze echt dat ze me zouden imponeren?

Waar is het recht op vrije mening? Mensen met geweld dwingen? Dit is er regelrecht over.

Eigenlijk heb ik al spijt dat ik deze ochtend de rode vestjes die me mijn bus ontzegt hebben, niet aangepakt heb. Ik wil ook mijn democratisch recht laten gelden om NIET te staken en niet te vallen voor intimidatie.

Sorry, maar ik ga me aansluiten bij de hulpkas en mijn vakbond opzeggen. Ze hebben me ook nooit geholpen, als ik ze nodig had.

"moest - zou - als"

makkelijk om dat achteraf te zeggen ....

ps. de rekken werden helemaal niet afgebroken :roll::roll:

AsGardSGO 16 december 2014 03:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 7453883)
Mensen, ik vind het er sterk over dat er genoeg werkwillenden niet aan de bak geraken en genoeg gedemotiveerden vandaag het land maar plat leggen.

Dat kost de economie miljoenen. Ik raad de getroffen bazen aan om alle stakers te registreren en al hun werk onder de loep te nemen en ze af te danken, als ze mensen moeten ontslaan wegens de schade die de staking teweeg bracht.

Waarom? Wel, ik ben het als langdurig werkloze beu dat ik niet aan de bak kom en wil gerust bazen overtuigen dat ik financieel nog voordelen voor hen kan opleveren, als ze mij in dienst nemen en dat al die klaagzangers die de nodige kosten meebrengen, eens vervangen mogen worden, door mensen die anders niet aan de bak komen.

Je mag officieel niemand ontslaan omdat die staakt, maar je kan altijd creatief met een C4 omspringen. Moest ik bedrijfsleider zijn, ik zou stakers ontslaan, want dat zijn onwerkwilligen.

Ze willen meer loon en minder werken en ga zo verder, terwijl er mensen zijn, die al blij zouden zijn, moesten ze een job hebben. Willen we terug concurrentieel zijn, mogen we eens de zaken herbekijken.

Misschien leren de stakers zo eens de andere kant van de tafel kennen en zelf werkloos worden en terug moeten solliciteren, het deksel op de neus krijgen en ga zo verder ... eens zien of ze dan nog gaan klagen omdat ze 5 minuten minder koffiepauze krijgen.

Sorry, maar ze zijn nu miljoenen onschuldige slachtoffers aan het maken en geen belangen aan het verdedigen. Ik zou als regering ook niet toegeven aan mensen die onze economie kapot maken.

Ik vind dit soort meningen en populisme er over.
Wat ik ook erover vind is dat er geen discussie is en dat diegene die zo hevig anti-dit en dat zijn DENKEN dat ze het beter weten en DE waarheid in pacht hebben maar vaak is minder waar.

Maar ik zegt het NOG eens:
Goed, jullie hebben allemaal gelijk:
Schaf de vakbonden af en ontneem uzelf uw rechten. Maar denk voor geen seconde dat uw werkgevers u al de verworven rechten en voordelen gan blijven toekennen.
Vergeet uw 13de (en 14de) maand, vergeet betaalde vakantie, gewaarborgd loon, hoog loon, hospitalisatie, pensioensparen, firmawagen, GSM/internet-abo en alle andere voordelen.
Niet van vandaag op morgen maar op relatief korte termijn onder het mom van "economische noodzaak".

Maar hey, doe maar.. maak u maar kwaad op uw medemens, de werkloze, de stakers en de minimum loners en kruipt maar ontkennend in angst rond voor uw meesters en uw god geld terwijl je als een driftkikker uw eigen slaafsheid en honger naar geld en luxe staat te verdedigen.
Bende slaafse, onwetende, arrogante kuddedieren.

Jay-P. 16 december 2014 03:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7455723)
"moest - zou - als"
makkelijk om dat achteraf te zeggen ....

Zoals in: Moest je enig zelfrespect hebben zou je iets positiefs kunnen betekenen, zelfs voor jezelf, en niet als een parasiet vegeteren?

Hint: niet zeggen maar doen maakt verschil.

bembem 16 december 2014 04:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7455737)
Zoals in: Moest je enig zelfrespect hebben zou je iets positiefs kunnen betekenen, zelfs voor jezelf, en niet als een parasiet vegeteren?

Hint: niet zeggen maar doen maakt verschil.

maar ik ben niet aan het vegeteren ...

bembem 16 december 2014 04:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 7455736)
Wat ik ook erover vind is dat er geen discussie is en dat diegene die zo hevig anti-dit en dat zijn DENKEN dat ze het beter weten en DE waarheid in pacht hebben maar vaak is minder waar.

Schaf de vakbonden af en ontneem uzelf uw rechten. Maar denk voor geen seconde dat uw werkgevers u al de verworven rechten en voordelen gan blijven toekennen.
Vergeet uw 13de (en 14de) maand, vergeet betaalde vakantie, gewaarborgd loon, hoog loon, hospitalisatie, pensioensparen, firmawagen, GSM/internet-abo en alle andere voordelen.
Niet van vandaag op morgen maar op relatief korte termijn onder het mom van "economische noodzaak".

Maar hey, doe maar.. maak u maar kwaad op uw medemens, de werkloze, de stakers en de minimum loners en kruipt maar ontkennend in angst rond voor uw meesters en uw god geld terwijl je als een driftkikker uw eigen slaafsheid en honger naar geld en luxe staat te verdedigen.

³!!

onze voorouders hebben gestreden voor de 38u week, afschaffing van kinderarbeid, allerhande uitbuiting en dergelijke! zonder de barricades van toen zaten we nu nog in het stenen tijdperk! en dat vergeten die schaapjes ..

nee we moeten laten zien dat we haar op onze tanden hebben en ons niet zomaar laten doen!!

Skobelev 16 december 2014 07:12

Ga als "langdurige werkloze" ook eens uw "recht op werken" afdwingen?

Boadicea 16 december 2014 08:01

Daar zijn de vakbonden niet mee bezig.

Ratatosk 16 december 2014 10:16

De stakers een weeklang zonder de geneugden zetten die werkwilligen produceren.

PORSCHE 16 december 2014 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7455747)
³!!

onze voorouders hebben gestreden voor de 38u week, afschaffing van kinderarbeid, allerhande uitbuiting en dergelijke! zonder de barricades van toen zaten we nu nog in het stenen tijdperk! en dat vergeten die schaapjes ..

nee we moeten laten zien dat we haar op onze tanden hebben en ons niet zomaar laten doen!!

Volledig akkoord en waarvoor staken jullie nu? Omdat de vakbondstop jullie van alles heeft wijs gemaakt? Of de gratis carapils en de groene of rode vuilzak? Voor de vakbondstop en met name De Leeuw en Leemans telt maar 1 ding : Regering Michel I laten vallen zodat de PS/SPA terug aan de macht kan komen. En dit met als doel om de inkomsten voor de vakbond veilig te stellen. Het draait om geld, heel veel geld en macht. En de vakbondstop misbruikt hun achterban nog 1000 maal erger dan een bedrijfsleider met zijn personeel doet. Omdat een bedrijfsleider voor zijn eigen bedrijf moet zorgen en blije werknemers dragen daar graag aan bij. De vakbond vraagt eerst lidgeld om je te mogen aansluiten en wat geven ze in ruil terug? Noppes enkel een land in de puree draaien.

Boadicea 16 december 2014 18:40

Citaat:

Ik leef al lang zonder al die luxe en heb het niet nodig. Ik wil werk en geen luxe. En de vakbonden zullen daar niet voor zorgen.

Skobelev 16 december 2014 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 7455827)
Daar zijn de vakbonden niet mee bezig.

De regering en werkgevers evenmin, jammer genoeg.

Gwyndion 16 december 2014 19:50

Citaat:

Wordt jij je eigen gezever nooit beu? Ik ga niet zeggen dat er geen mensen zijn maar er zijn weinig mensen die zeggen dat de vakbonden nooit nut gehad hebben. Waarom zou ik overigens automatisch alles van de vakbond moeten goedkeuren omdat ze vroeger (en nu soms nog) goede zaken gedaan hebben? Ik vind het geen tegenstrijdigheid om hun vroegere daden goed te keuren maar de bij tijden walgelijke populistische uitspraken (aka het jaren 30 verhaal) en het verhinderen van werkwilligen etc af te keuren.

Lange Limburger 16 december 2014 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 7456963)
Wordt jij je eigen gezever nooit beu? Ik ga niet zeggen dat er geen mensen zijn maar er zijn weinig mensen die zeggen dat de vakbonden nooit nut gehad hebben. Waarom zou ik overigens automatisch alles van de vakbond moeten goedkeuren omdat ze vroeger (en nu soms nog) goede zaken gedaan hebben? Ik vind het geen tegenstrijdigheid om hun vroegere daden goed te keuren maar de bij tijden walgelijke populistische uitspraken (aka het jaren 30 verhaal) en het verhinderen van werkwilligen etc af te keuren.

2

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be