Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Heeft u spijt van uw stem voor N-VA ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=211063)

Universalia 17 december 2014 06:52

Ik blijf in mijn bed liggen, in goed gezelschap 'verkerende' op een mogelijk volgende kiezingsdag want heeft dat kiezen voor wat dan ook nog enig nut of is het nog van tel :?

En ik weiger nog belastingen te betalen daar die 'gestolen' gelden toch niet goed gebruikt worden.

Of toch niet :-)

Pandareus 17 december 2014 06:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 7457213)
Potverdikke, de titel en de poll komen niet overeen. Maak van 1 neen stem maar ja. Ik heb geantwoord op de vraag in de titel, niet in de poll.

:lol: Houzee heeft jullie goed bij je kloten gepakt ! :lol::lol::lol:

Hypochonder 17 december 2014 07:06

Helaas voor HOERZEE heeft de meerderheid het door.

Henri1 17 december 2014 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7457391)
Helaas voor HOERZEE heeft de meerderheid het door.

De meerderheid in Wallonie ?

Peche 17 december 2014 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 7457068)
Dat lijkt me best mogelijk. En is dan imo voornamelijk aan de media te danken die de N-VA nog steeds een kleedje aandoen alsof ze fundamenteel anders zijn dan de traditionelen, terwijl daar in de feiten niets van te merken valt.

Ie kijk naar hoe ze zich bij de laatste verkiezingen - met veel medewerking van de media - als oppositiepartij wisten te profileren terwijl ze al jaaaaren in de Vlaamse regering zaten (en er daar in de praktijk geen enkel verschil met een puur traditionele ploeg viel te bespeuren).

N-VA lijkt mij schijnoppositie. Een beetje zoals de 'change' van Obama.

Als ge enkel naar het "image" kijkt, moet het u toch opvallen dat er niets van het image van tien tot vier jaar geleden overschiet he???
Vlaanderen splitsen!
Staathervorming (zijn ze de koning vergeten?)
Confederalisme
Sociaal economische (waar de Vlaming altijd voor werkte, blijft krak hetzelfde.)

Wie zijn de getroffenen? Vlamingen!
Onze nieuwe Vlaamse alliantie is haar roots vergeten!
Vergeten hoe ze opkwamen en wat ze allemaal aankaartte in de oppositie?
Wel, draaien zij vandaag de dag niet gewoon het spel mee???

Het zou eens mogen stoppen links vs rechts.
FT is van doen in politiek, en deze regering is uit op een vendetta tegen de vorige. Hun premier is daar het image van!

Steben 17 december 2014 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7456997)
Kan je één regering opnoemen waar niet tegen werd gestaakt ?

tuurlijk niet, tiens.

Steben 17 december 2014 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7456992)
Wat is er in jouw ogen rechts aan N-VA ?

fundamentele uitgangspunten, mediapositie. Continu opstellen tegen linkse verzuchtingen is vrij rechts hoor.

Steben 17 december 2014 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7457081)
Mijn stem voor N-VA was een mengeling tussen een proteststem, oprechte afkeur van de stijl van vorige regeringen, de wens naar verandering en een liberale en conservatieve achtergrond.

Ik ga niet akkoord met belangrijke delen van het N-VA-beleid (bv. drugs, defensie, ...).

Desondanks zou ik die stem nog herhalen.

Mocht LDD een iets professioneler karakter aangemeten krijgen en een politieke reboost doen, dan zou ik zo'n stem overwegen.

Dat geldt, misschien paradoxaal, ook voor een libertair-links en Vlaamsgezind alternatief.

LDD is nog veel erger op gebied van fundamenteel nucleus te hebben dan de NVA. De economische positie de laatste jaren van de NVA heeft de LDD genekt.

ViveLaBelgique 17 december 2014 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 7457374)
Wat je daar postte bevat dat niet, pensioenhervorming,tax shift, werkgelegenheid, economie meeste wat deze regering op tafel legt zit daar op 1 of andere manier in.

Kan je dat eens aanhalen welke punten uit de tekst jij terugvindt in het regeerakkoord ?

http://deredactie.be/polopoly_fs/1.1...le/PDF_NVA.pdf

ViveLaBelgique 17 december 2014 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 7457747)
fundamentele uitgangspunten, mediapositie. Continu opstellen tegen linkse verzuchtingen is vrij rechts hoor.

Welke fundamentele uitgangspunten en mediapostie van N-VA is in jouw ogen rechts ? Tegen welke specifieke "linkse verzuchtingen" zou N-VA zich volgens jou verzetten ?

ViveLaBelgique 17 december 2014 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 7457744)
tuurlijk niet, tiens.

qed

Anselmo 17 december 2014 12:09

Feit is, dat velen reeds spijt hebben in deze poll gestemd te hebben.

Lange Limburger 17 december 2014 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7457384)
:lol: Houzee heeft jullie goed bij je kloten gepakt ! :lol::lol::lol:

Neen, hij wist eigenlijk zelf niet waar hij mee bezig was. Dat blijkt uit de eerste draad die hij hierover opende.

PORSCHE 17 december 2014 12:20

Heeft u spijt van uw stem voor N-VA ? NEEN
Zou u opnieuw voor N-VA stemmen? JA
Krijgt BDW van u een voorkeurstem? JA

Steben 17 december 2014 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7457922)
qed

quid e d?

Garry 17 december 2014 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7457395)
De meerderheid in Wallonie ?

oei, Henri weet nog niet dat het N-VA een Vlaamse partij is. Kan er hier iemand hem dat eens duidelijk maken met een tekeningetje of zo?

illegal_alien 17 december 2014 16:22

NVA kiest resoluut voor het groot kapitaal, maar met hun meesterlijke mistgordijn "Vlaanderen" zijn ze erin geslaagd van het kiesvee achter hunne zever te krijgen.

Dus als ge nog eens van die supercompetente NVA excellenties bezig ziet, you got what you asked for.

AVV.VVK 17 december 2014 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 7456949)
Klare en heldere vraag. Eens benieuwd hoeveel aanhangers nva nog telt op dit forum na haar regeringsdeelname.

Enerzijds stel ik vast dat heel wat vlaamsnationalisten gefrustreerd zijn omdat nv-a aan haar regeringsdeelname geen communautair eisenpakket heeft verbonden.

Verder is ook de ster van Bart De Wever tanende. Van het sympathieke bourgondische imago is niks meer over, nu is het eerder chagrijnig, nors en snel geprikkelde Bart. Vroeger zou je die bij wijze van spreken direct meepakken naar een vlaamse kermis, maar nu zit Bart liever in de salons van zijn collega vokaleden.

En voor de rest zien we dat ook n-va de ambtenarij niet durft aanpakken, en dat de molensteen rond onze nek almaar zwaarder wordt.

Waarom zitten ze dan feitelijk in de regering, als ze geen programma hebben?

Eigenlijk heb ik niet op de N-VA gestemd, ik ben overtuigd Vlaams Belanger, en zou nooit N-VA kiezen.

Toch heb ik voor de 2de optie gekozen, omdat ik niet wil horen tot dat groepje sossen die voor de 3de optie kozen...

dalibor 17 december 2014 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 7456949)
Klare en heldere vraag. Eens benieuwd hoeveel aanhangers nva nog telt op dit forum na haar regeringsdeelname.

Enerzijds stel ik vast dat heel wat vlaamsnationalisten gefrustreerd zijn omdat nv-a aan haar regeringsdeelname geen communautair eisenpakket heeft verbonden.

Verder is ook de ster van Bart De Wever tanende. Van het sympathieke bourgondische imago is niks meer over, nu is het eerder chagrijnig, nors en snel geprikkelde Bart. Vroeger zou je die bij wijze van spreken direct meepakken naar een vlaamse kermis, maar nu zit Bart liever in de salons van zijn collega vokaleden.

En voor de rest zien we dat ook n-va de ambtenarij niet durft aanpakken, en dat de molensteen rond onze nek almaar zwaarder wordt.

Waarom zitten ze dan feitelijk in de regering, als ze geen programma hebben?

Dat van die bourgondiër vind ik onzin. Die man was op weg naar ernstige gezondheidsproblemen en heeft op dat vlak een persoonlijke omslag gedaan waar ik mijn petje voor afneem. Zijn opvattingen zijn voor zover ik kan nagaan dezelfde gebleven als toen hij nog wel vet eten at, dus al de rest is perceptie.

Ik heb op mogelijkheid 3 gestemd. Van kennissen die wel op N-VA stemden hoor ik gemengde reacties. Velen staan nog steeds achter hun stem. Anderen zeggen me dat ze toch ontgoocheld zijn, maar ik hoor dat vooral naar aanleiding van hun sociaal-economische keuzes. Maar dat is wellicht een vertekende realiteit, omdat ik weinig of geen mensen ken die echt wakker liggen van de onafhankelijkheidsgedachte/confederalisme.

robert t 17 december 2014 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7457103)
De dikke meerderheid heeft spijt.......
Dat verklaart de stakingsbereidheid.

Eigen schuld ......

Meneer de maffiameeloper, je kon vroeger niet rekenen en nu nog steeds niet. 1/3 van de N-VA stemmers heeft voorlopig afgehaakt. Voor jou is dat een dikke meerderheid. Gelukkig voor jou doet zot zijn geen zeer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be