isidoorke |
28 februari 2003 23:19 |
Citaat:
als ik het goed begrijp is er dus gisteren wel degelijk een objectief bereikt: de wandeling van de nsv is verstoord. waaaaaauw! en daarvoor moesten er sofa's, fietsen, muren en wat weet ik nog allemaal niet sneuvelen om daarmee naar de flikken te gooien, knap werk! ik ben mee opgestapt in de betoging en heb achteraf aan de acco een veldslag gezien waar zelfs de zwaarste hooligans voor bedanken. het argument dat het alleen maar relschoppers waren die niet gingen betogen houdt geen steek. het klopt gewoon niet, ik heb daar in de tiensestraat plots heel wat betogertjes zichzelf onherkenbaar zien maken om dan op de barricaden te kruipen. daarenboven, gesteld dat het louter relschoppers waren, waarom doen de 'linkse activisten' of de organisatie er dan niets aan om ze tegen te houden? neen, die laten maar betijen, kwestie van dan achteraf kunnen te zeggen dat de flikken zich agressief gedragen hebben tegenover de vreedzame betoging. het zijn niet de flikken die de eerste steen gegooid hebben.
ook gehoord gisteren: de flikken spannen toch samen met de nsv'ers, tis een rechts complot. zelden zo'n bullshit gehoord, het is toch logisch dat een kleine betoging wordt beschermd tegen een grote, agressieve tegenbetoging. als verdeeld links een betoginkje zou organiseren zou die ook politiebescherming krijgen mocht extreem rechts daar een tegenaanval op plannen.
wat gisterenavond gebeurd is, is regelrechte reclame voor de nsv en koren op de molen voor het vlaams blok. een opdoffer voor links. beschamend.
|
Hier boven heb ik een tekstje overgenomen van een ander forum van modale "linkse" studenten. Allemaal de kommentaren gaan in de zelfde richting. Sommige "linksen" wensten ons zelfs proficiat. Dit is een van de weinige dingen die onze NSV-betoging bereikt heeft. Een scheuring tussen de modale "linkse" studenten en de extreem-linkse en anarchistische groeperingen.
Ik denk dat verenigingen als ALS, LSP, SAP, SJW en squatting Leuven hun eigen ruiten hebben ingesmeten.
Voor de rest is het jammer dat onze boodschap aan de bevolking en aan de regering totaal is gecompromitteert door het geweld dat breed werd uitgesmeert in de media.
Bij de gewone student leeft nu het beeld van de NSV, die eigenlijk wel foute denkbeelden hebben, maar waar je ten minste toch nog zinnig mee kan spreken enerzijds, en een linkse meute die totaal dwaas is anderzijds. Wat links gisteren heeft gedaan is gewoon massochisme voor hun eigen ideologie.
En voor de modale mens was het, na het zien van de TV-beelden, burgeroorlog. Die kan er echt niet mee lachen.
Maar kom, ik heb mij een beetje geamuseerd gisterenavond.
|