Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Laurent, mijn kinderen krijgen privéles Arabisch (https://forum.politics.be/showthread.php?t=214670)

TheFourHorsemen 22 februari 2015 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7550880)
https://www.youtube.com/watch?v=dWahuREerq0
فيديو كليب إليسا - أسعد واحدة

Het standaard deuntje van duizenden Arabische liedjes. Het (vermoedelijke) enige verschil is de tekst, maar daar heb je natuurlijk weinig aan als je de taal niet begrijpt.

Toch goed geprobeerd.

Garry 23 februari 2015 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7549017)
Arabisch is een hele mooie taal

Doe me niet lachen hé. Mooie taal? Trekt veel meer op een spraakgebrek. Die hun keel zit nog vol met al dat woestijnzand.
Hier onder, dat is pas een mooie taal :

Un musulmano devoto entra in un taxi di Napoli.

Chiede seccamente al tassista di spegnere la radio perché, come decretato dal suo insegnamento religioso, non deve ascoltare la musica occidentale che è la musica degli infedeli.

Il tassista educatamente spegne la radio si ferma ed apre la porta del passeggero.

L’ arabo gli chiede: “Cosa sta facendo?”

….e il tassista:

“Ai Tempi del profeta nun c’è stavano è tassi, perciò vaffanculo, scinn e aspiett nu cammello!”

Garry 23 februari 2015 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7550880)
https://www.youtube.com/watch?v=dWahuREerq0
فيديو كليب إليسا - أسعد واحدة

https://www.youtube.com/watch?v=NUX9XrWlehA

https://www.youtube.com/watch?v=ZI8JrSh_Qf8

Anna List 23 februari 2015 08:56

lol, Lawrence of Arabia :D

circe 23 februari 2015 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7551594)
lol, Lawrence of Arabia :D

amai! dat was een briefke zeker?

Anna List 23 februari 2015 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7551626)
amai! dat was een briefke zeker?

ik gok dat ik niet de eerste was met die opmerking ? :-)

circe 23 februari 2015 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7549738)
Laurens is gewoon van plan om een nieuwe job-uitdaging aan te gaan:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7551632)
ik gok dat ik niet de eerste was met die opmerking ? :-)

Anna List 23 februari 2015 10:41

dju toch, en ik was nog zo content met mijn originele inval ! :-)

Anna List 23 februari 2015 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pandafluit (Bericht 7551640)
Laat ze maar lachen met onze Koninklijke. Zijn kinderen zullen later één van de weinigen zijn die zonder tolk in onze grootsteden kunnen blijven winkelen.

dat zal toch ook nog afhangen van het geboekte resultaat he Panda ;-)

eerst zien en dan geloven! :p

Garry 23 februari 2015 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pandafluit (Bericht 7551640)
Laat ze maar lachen met onze Koninklijke. Zijn kinderen zullen later één van de weinigen zijn die zonder tolk in onze grootsteden kunnen blijven winkelen.

Wie spreekt er van lachen? Ik zie er alleen maar reden toe om er mee te huilen hoor.

Nu is het al ver gekomen dat wij zouden moeten Arabisch gaan leren om in ons eigen land nog te kunnen gaan en staan waar we willen. Als het zover moet komen koop ik nog liever ook een kalashnikov weet ge?

Xenophon 23 februari 2015 18:32

Arme kindjes, je begrijpt toch wel dat het nu al vast staat dat dit onze eerste moslims van koninklijken bloede gaan worden.

Of, hoe men het aan de islamreet likken een paar versnellingen hoger zet.

Zucht 23 februari 2015 18:38

't zou niet waar zijn moest Fabi nog leven.

Xenophon 23 februari 2015 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7552208)
't zou niet waar zijn moest Fabi nog leven.

Ik meen zelfs dat die dood gevallen is toen ze het te weten kwam.

fcal 24 februari 2015 01:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7552213)
Ik meen zelfs dat die dood gevallen is toen ze het te weten kwam.

Ze vertoeft nu in het paradijs en maakt deel uit van de maagdenbrigade, waar uitsluitend zij, met een Arabisch jihadi-certificaat, aan hun trekken komen.

Bhairav 24 februari 2015 03:39

Al 4 pagina's aan't zeiken over 't feit dat ze Arabisch leren en hoe dat terrorisme in de hand zou werken. Het niveau van de draad en diegenen die er aan meedoen ligt er weer vingerdik op. Typisch rechts.

Universalia 24 februari 2015 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pandoering (Bericht 7552636)
Inderdaad. En de meesten van die rechtse zakken spreken dan zelf waarschijnlijk vloeiend Duits. Ze beseffen trouwens niet dat de Arabischtaligen later onze sociale zekerheid gaan betalen.

Ze verdienen een stevige pandoering.

Ik vind het een beetje kort door de bocht van het op een bepaalde groep te gooien.

Is het al niet 'dramatisch' genoeg dat we in ons land al jaren met een 'taalgeharrewar' zitten dat we er nog een taal moeten gaan bijnemen die ons eigenlijk geen ballen interesseert?

Citaat:

Ze beseffen trouwens niet dat de Arabischtaligen later onze sociale zekerheid gaan betalen.
Dat komt niet echt geloofwaardig over maar dat zal wel weer aan mij liggen denk ik. :roll:

Dus u bent van mening dat ons land maar overspoeld mag blijven worden met wat dan ook qua taal, qua landverhuizers, andere ...

De schoofzak 24 februari 2015 09:27

Ik moet bij dit bericht over onze man van de hoogste adel van onze streken toch echt wel de wenkbrauwen fronsen.

Beseffen wij nog dat deze prins lange tijd nummer twee stond als troonopvolger (ten tijde van Boudewijn de Heilige, ten tijd dat prinseskes nog niet mochten, en ten tijde dat iedereen dacht dat den Beire geen tijd had wegens hier en daar boel zoeken ...) ?

We zouden dus bij enige tegenslag (of meevaller) een staatshoofd kunnen hebben dat met de doden sprak, in bewondering stond voor wetenschappelijk onderzoek om te kunnen filosoferen met inktvissen, en avondschool Arabisch volgt ....

.

Anna List 24 februari 2015 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7552196)
Arme kindjes, je begrijpt toch wel dat het nu al vast staat dat dit onze eerste moslims van koninklijken bloede gaan worden.

Of, hoe men het aan de islamreet likken een paar versnellingen hoger zet.

de huig naar de wind en de machten van t moment, dat is in die familie iets pathologisch, genetisch.

gewoon hun manier om ervoor te zorgen dat de familie buiten schot blijft wanneer IS zijn doelwitten kiest in B ...

fcal 25 februari 2015 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7552799)
de huig naar de wind en de machten van t moment, dat is in die familie iets pathologisch, genetisch.
gewoon hun manier om ervoor te zorgen dat de familie buiten schot blijft wanneer IS zijn doelwitten kiest in B ...

Grammatica en beeldspraak maken geen goed huwelijk. De huig is de het kegelvormig uitsteeksel van het weke gehemelte aan de ingang van de keel, het lelletje in de keel (uvula). Van de huik zegt men: "de huik naar de wind hangen d.w.z. — zo dat men tegen de wind beschut is of — (figuurlijk) van partij veranderen als de omstandigheden dit raadzaam of voordelig schijnen te maken. Dit laatste is de Saksen-Coburgers , naar het schijnt aangeboren, alhoewel LeoIII zich toch lelijkmispakte.

De schoofzak 25 februari 2015 07:04

Wij prijzen ons toch zo gelukkig om hier af en toe eens iets te mogen en kunnen bijleren.

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be