![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Het staat dikwijls genoeg vermeld in de geciteerde verkeersregels, en geldt op alle wegen, en de meeste wegen hebben GEEN minimumsnelheid. Daarom ook 2 verkeersboetes per week enkel op de snelwegen in Vlaanderen, en dat wslk zonder hulp van flitspalen en trajectcontroles en mobiele snelheidscontroles (want die flitsen niet op minimum 70 kmh of hun meetapparaten zijn niet zo afgesteld... LOL) maar enkel door mobiele visuele controle van de federale politie. Ik verschiet er eigenlijk wat van. |
Citaat:
Daarnaast hebben we het ook over de wettelijke bepalingen over het naast elkaar rijden van fietsers in de bebouwde kom. Ook dat staat in de wegcode. |
Citaat:
|
Citaat:
iemand rijdt 120 , en 120 is de snelheidslimiet !! Is degene die 120 rijdt een belemmering ?? Is die dan in fout ?? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus is er logisch ook plaats om die beide langs mekaar rijdende fietsers in te halen als er gebeurlijk geen kruisende tegenligger meer afkomt. Of lees je enkel tot aan de komma ? Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ongelooflijk hoe u er steeds weer opnieuw in slaagt met een hele rommel aan citaten af te komen die niets te maken hebben met het onderwerp. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan moeten ze alle betreffende regels OOK opvolgen. Akkoord of niet akkoord ? Kun je daar op antwoorden ? |
Citaat:
Hoe zit het dan met die andere allemaal ?? Niet alledaags voorbeeld , zelfs zeg maar zo goed als niet voorkomend: Stel een redelijke rij auto's welke 150 rijden , links & rechts , die achter degene die 120 rijdt , kan niet inhalen , begint zelfs te tuten omdat die voor hem rijdt hem irriteert , wat nu ?? |
Citaat:
Citaat:
Je stelt alweer zoveel vragen, ik zal je ook eens een vraag stellen: Zijn kinderen/voetgangers in fout als ze in een speelstraat, dus een woonerf, de auto´s nodeloos belemmeren ttz nodeloos hinderen ? Citaat:
|
Citaat:
En wanneer er een verbodsplaat voor auto's/motorvoertuigen staat , is er geen probleem , wel uitkijken voor fietsers !! |
Citaat:
Het staat nochtans in de verkeersregel onder 2° dat ze dat NIET mogen, ik zal het in ´t vet zetten en onderlijnen. Zie je het staan ? (in mijn vorige post stond het in ´t rood en je zag het niet) http://wegcode.be/wetteksten/secties...e/182-art22bis Artikel 22bis. Verkeer in woonerven en in de erven Binnen de woonerven en de erven: ... 2° mogen de bestuurders de voetgangers niet in gevaar brengen en ze niet hinderen; zo nodig moeten zij stoppen. Zij moeten bovendien dubbel voorzichtig zijn ten aanzien van kinderen. De voetgangers mogen het verkeer niet nodeloos belemmeren; Citaat:
Art 22bis2° zegt duidelijk van niet ! Maar als je foert aan de wegcode zegt mag je dat zeggen hé. :roll: |
Citaat:
Levende (kwetsbare) verkeersremmers zou eerder een modeverschijnsel zijn. Veilig kan men het zeker niet noemen. Fietser levende verkeersremmers fietser misbruikt als levende verkeersremmers Natuurlijk moet elke bestuurder en dus ook de fietser artikel 9 volledig respecteren en waar het moet opvolgen, ook de naast elkaar rijdende fietsers in de bebouwde kom - als ze daar op de rijbaan mogen rijden - , want de rijbaan heeft ook zijn verplichtingen: rechts houden op "zijn gedeelte van de rijbaan". De enige uitzondering van art 9.3.1. is de motorfiets omdat die in de regel voldoende snel rijdt (Art 9.3.2) Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik schreef het al het achterliggend verkeer haalt gewoon de fietsers in die langs elkaar mogen rijden in de bebouwde kom, moet ik mijn post nog eens quoten ? Waarom zou ik op jouw gezaag ingaan als je helemaal niet reageert op mijn posten en vragen ? Waarom je off-topic stropop over je dada-fiets ? Kun je niet eens antwoorden op mijn vragen ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be