Xenophon |
16 augustus 2015 12:00 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
(Bericht 7781532)
Iedere avond op een andere plek op de wereld een concert van 3 uren.....ondertussen soundchecken...reizen ..hotel in hotel uit....repeteren...studiowerk...inteviews..druk van de platenlobby....en ondertussen zien dat je creatief blijft.Ik denk eerlijk gezegd dat dat zeker heel hard werken is hoor.....Je zal er wel veel voor terug in de plaats krijgen maar het zo maar zien als wat leute maken zou ik toch niet durven denken zeker als je rekening houdt met de ontelbaren die de pijp uitgaan juist opdat ze niet verder konden met te leven onder die druk ....:roll:
Ook het overmatig gebruik van drank en andere drugs....is meestal gelinkt aan dit harde leven.
Maar ik kan best geloven dat wat muziek spelen onder vrienden helemaal niks vandoen heeft met wat supergroepen als Black Sabbath of Pink Floyd presteren.
|
Je denkt dat, maar in Berlijn , Londen of Edegem spelen is net hetzelfde. Dat de trip er naartoe anders is, dat is juist, maar dat is niet 'muziek spelen.'
Spelen is het gemakkelijke gedeelte.
Persoonlijk vind ik de repetitie het meest zenuwslopend. De drummer die niet tot vier kan tellen, de tweede gitarist die op de repetitie vraagt van 'hoe speel je die riff ook weer' of die een totale crapsolo speelt. En als je dan vraagt in welke toon hij speelt blijkt dat een A Maj toonladder te zijn die hij op het net gevonden heeft terwijl we een liedje in Mi Mineur aan het spelen zijn.
En die trekken dan nog smoelen als je ze eruit trapt.
|