Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Laurette (https://forum.politics.be/showthread.php?t=224780)

quercus 26 oktober 2015 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7870051)
... en met een Franstalige trouwen bovendien.
:lol:

Uw Waalse vader is toch ook met een Nederlandstalige getrouwd?

quercus 26 oktober 2015 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7870064)
Ze maakt ook kritiek op de Francofonie en dus op de Franstalige bevolking in het algemeen.

Neen. Ze bekritiseert de Waalse politieke kaste.

Another Jack 26 oktober 2015 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7870378)
Uw Waalse vader is toch ook met een Nederlandstalige getrouwd?

Inderdaad.
Alleen foeterde mijn vader niet heelder dagen tegen "Les Flamins"....

quercus 26 oktober 2015 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos (Bericht 7870376)
het is het problem van marie , niet het mijne
wat zegt ze niet tegen de bakker in het dorp dat hij n verdomde franskiljon en belgicist is? misschien schrik?

Waarom reageer je er dan op?

quercus 26 oktober 2015 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7870381)
Inderdaad.
Alleen foeterde mijn vader niet heelder dagen tegen "Les Flamins"....

Neen, dat doet de zoon... :roll:

Another Jack 26 oktober 2015 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7870385)

Eén quote is voldoende...

Pandareus 26 oktober 2015 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7870359)
Je maakt het proces van de N-VA maar wat met de PS?

Zij hebben moedwillig een goede maatregel niet ingevoerd maar dat is ok? Wat hebben ze nog allemaal niet ingevoerd uit schrik van ikweetnietwie?

Neen, dat is een slechte maatregel. Barslecht zelfs. Het is een ongelooflijke stommiteit geweest van PS om dat allemaal vrijwillig en niet verplicht te maken. Inburgeringscursussen voor nieuwkomers zijn een pure noodzaak om tot een snelle en gelukte integratie te komen.

quercus 26 oktober 2015 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7870394)
Eén quote is voldoende...

Je ontkent dus?

Another Jack 26 oktober 2015 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7870397)
Je ontkent dus?

Uiteraard,
Waarom zou ik tegen "De Vlamingen" foeteren?

Pandareus 26 oktober 2015 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7870374)
O ja? Waarom?

Marie spreekt over 'de' franstaligen, dus in algemene termen, en haar conclusie is dat het fascisten zijn en blijven. Letterlijk citaat uit haar proza.

Als een forumlid dan op het absurde wijst dat ze er met al haar vlaamse kaakslagretoriek dan toch maar zelf is gaan wonen en met een eentalig franstalige in het huwelijksbootje is gestapt dan is dat grappig. Een goeike dus.

Maar ik verduidelijkte dat met plezier voor jou hoor. ;-)

fox 26 oktober 2015 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7870395)
Neen, dat is een slechte maatregel. Barslecht zelfs. Het is een ongelooflijke stommiteit geweest van PS om dat allemaal vrijwillig en niet verplicht te maken. Inburgeringscursussen voor nieuwkomers zijn een pure noodzaak om tot een snelle en gelukte integratie te komen.

Het gaat er niet om wat jij goed of slecht vindt. Het gaat erom dat de PS een maatregel waar ze achter staat niet wil invoeren omdat N-VA dat ook wil. De essentie is dus dat het dus de PS is die een vechtpolitiek voert en een onconstructieve houding aanneemt, terwijl het nu net dat is wat ze N-VA verwijten te doen.

Dat weet je goed genoeg en daarom tracht je al paginas aan een stuk de aandacht daarvan af te leiden door te beginnen lullen over taal en unitarisme.

Pandareus 26 oktober 2015 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7870385)

Quercus, begrijp je dat er een verschil is tussen 'de vlamingen' en 'de vlaams-nationalisten' ?

marie daenen 26 oktober 2015 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7870254)
De volledige pers bestaat uit linkiewinkies dus... :roll:

En hoe zit het nu met dat heropvoeden Marie ?
In #27 schreef je het volgende :

En in #41 sleur je er de hoofdredacteurs bij :

Wees nu eens concreet : waar is iemand bezig met 'heropvoeding' ?

Wat is heropvoeden???

De mensen doen geloven dat wat recht is krom is en omgekeerd;

dat het koesteren en eren van de Vlaamse waarden bekrompenheid is en dat het franstalige nepotisme uitdragen van ons wereldburgers zou maken;

dat het vragen om de democratische meerderheden te respecteren afgeaan wordt als dictatuur en dat de voortdurende franstalige chantage op de Belgische politiek van la Belgique een democratie zou maken;

dat het opbouwen van een enorme schuldenberg, tegen de regelrechte inbreng van Vlaanderen in, sociaal zou zijn en de voortdurende vraag van Vlaanderen om daar mee te stoppen en die schuldenberg af te bouwen bekrompen Vlaams egoïsme zou zijn die de franstaligen niets gunnen;

Dat van de andere kant komen beweren dat de franstaligen niet mogen verarmen en voor sollidariteit zijn voor het goed van het hele land zou zijn, terwijl het zuiver en alleen de francofonie bevoordeligt steeds weer en opnieuw totaal ten kosten van de Vlamingen, maar ja de Vlamingen zijn per definitie bekrompen egoïsme...

En zo kunnen we over het hele bestuur van la Belgique praten dat steeds en steeds opnieuw enkel en alleen ten voordele van de franstalige door zuiver gecorrumtie werd omgevormd...

En hier geeft Laurette dat zuiver toe; zolang het niet in het voordeel van de francofonie is of zolang het zuiver recht tegen de belangen van de francofonie kan gebruikt worden, worden ze door de totale franstalige politieke klasse in zijn geheel geboycot... La Belgique, oui, België, non...

quercus 26 oktober 2015 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7870399)
Uiteraard,
Waarom zou ik tegen "De Vlamingen" foeteren?

Je bent hier nochtans naar wijd en zijd bekend als een Belgicistische Vlamingen bekritiserende trol.

Another Jack 26 oktober 2015 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7870405)
Wat is heropvoeden???

De mensen doen geloven dat wat recht is krom is en omgekeerd;

dat het koesteren en eren van de Vlaamse waarden bekrompenheid is en dat het franstalige nepotisme uitdragen van ons wereldburgers zou maken;

dat het vragen om de democratische meerderheden te respecteren afgeaan wordt als dictatuur en dat de voortdurende franstalige chantage op de Belgische politiek van la Belgique een democratie zou maken;

dat het opbouwen van een enorme schuldenberg, tegen de regelrechte inbreng van Vlaanderen in, sociaal zou zijn en de voortdurende vraag van Vlaanderen om daar mee te stoppen en die schuldenberg af te bouwen bekrompen Vlaams egoïsme zou zijn die de franstaligen niets gunnen;

Dat van de andere kant komen beweren dat de franstaligen niet mogen verarmen en voor sollidariteit zijn voor het goed van het hele land zou zijn, terwijl het zuiver en alleen de francofonie bevoordeligt steeds weer en opnieuw totaal ten kosten van de Vlamingen, maar ja de Vlamingen zijn per definitie bekrompen egoïsme...

En zo kunnen we over het hele bestuur van la Belgique praten dat steeds en steeds opnieuw enkel en alleen ten voordele van de franstalige door zuiver gecorrumtie werd omgevormd...

En hier geeft Laurette dat zuiver toe; zolang het niet in het voordeel van de francofonie is of zolang het zuiver recht tegen de belangen van de francofonie kan gebruikt worden, worden ze door de totale franstalige politieke klasse in zijn geheel geboycot... La Belgique, oui, België, non...

Geef mij eens een typisch Vlaamse waarde?

Another Jack 26 oktober 2015 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7870408)
Je bent hier nochtans naar wijd en zijd bekend als een Belgicistische Vlamingen bekritiserende trol.

Eén qoute?
Een halve??

Ik begrijp uw zin trouwens niet ...

marie daenen 26 oktober 2015 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7870347)
De angst was er VOOR de toetreding van N-VA tot een belgische coalitie. Nu blijkt dat er geen communautaire dreiging meer uitgaat van de ex vlaams nationalisten is het logisch dat de oppositie zich aanpast aan die veranderde omgevingsfactor.

Mooi gezegd, de Vlamingen zijn enkel een omgevingsfactor, niet meer en niet minder; punt...
Belgische democratie ten top...

quercus 26 oktober 2015 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7870400)
Marie spreekt over 'de' franstaligen, dus in algemene termen, en haar conclusie is dat het fascisten zijn en blijven. Letterlijk citaat uit haar proza.

Als een forumlid dan op het absurde wijst dat ze er met al haar vlaamse kaakslagretoriek dan toch maar zelf is gaan wonen en met een eentalig franstalige in het huwelijksbootje is gestapt dan is dat grappig. Een goeike dus.

Maar ik verduidelijkte dat met plezier voor jou hoor. ;-)

Hoe komt het toch dat de instroom van (dikwijls rabiate) francofonen in Vlaams Brabant dan niet als "een goeike" wordt beoordeeld?

Another Jack 26 oktober 2015 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7870412)
Mooi gezegd, de Vlamingen zijn enkel een omgevingsfactor, niet meer en niet minder; punt...
Belgische democratie ten top...

De Vlamingen zijn geen synoniem voor de N-VA.

Pandareus 26 oktober 2015 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7870402)
Het gaat er niet om wat jij goed of slecht vindt. Het gaat erom dat de PS een maatregel waar ze achter staat niet wil invoeren omdat N-VA dat ook wil. De essentie is dus dat het dus de PS is die een vechtpolitiek voert en een onconstructieve houding aanneemt, terwijl het nu net dat is wat ze N-VA verwijten te doen.

Dat weet je goed genoeg en daarom tracht je al paginas aan een stuk de aandacht daarvan af te leiden door te beginnen lullen over taal en unitarisme.

Moest je het onderwerp wat beter kennen, dan zou je weten dat PS al tegen (verplichte) inburgering was toen N-VA totaal nog geen machtsfactor was. Ook MR was daar trouwens vroeger tegen.
Daarna kwam de opgang van N-VA en toen is PS inderdaad helemaal tegen beginnen werken omdat ze de analyse maakten dat men dit theoretisch zou kunnen misbruiken als een franstalige in vlaanderen gaat wonen.
Vlijmscherp vroeg mijn mening, en ik gaf ze hem. Of die jou aanstaat is het laatste van mijn zorgen.
PS heeft in mijn ogen een politiek verkeerde keuze gemaakt, die ze nu gelukkig erkennen en bijsturen. Rijkelijk laattijdig overigens.
Maar doe me aub één lol en ga niet gelijk een politieke kleuter lullen over 'onconstructieve houding' als het over een oppositie versus meerderheidstandpunt gaat.
Ik hoop dat je toch al het ABC van politiek begrijpt...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be