Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   "Dure energie is een goede zaak", zei De Wever in De Zevende Dag. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=227788)

BitterSweet 14 januari 2016 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Panda Virus (Bericht 7963242)
In die tijd waren de 'liberalen' sossen, BitterSweet. Dat weet je toch nog?

ja,ge hebt gelijk!

Jan van den Berghe 14 januari 2016 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7962543)
Wie sprak van retro-actief ? Alleen jij.

U. Als u de bestaande certificatenregeling wil stopzetten, zult u contractbreuk plegen. Voor de rechtbank haalt iedere particulier moeiteloos zijn gram.

brother paul 14 januari 2016 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7963174)
Hier ben je zelfs verplicht met je auto te blijven rijden. Afschaffen van treinen, bussen en bushaltes helpt daar niet bij.

Bij mij moet niemand komen klagen dat iedereen met de auto blijft rijden en dat ze massa's verlies lijden door die files. Als je geen verbindingen hebt moet je wel met de wagen blijven rijden.

Trouwens de files zouden direct opgelost zijn als ze een echte kilometerheffing doorvoeren ipv verkeerstaks. Wie weinig of niet rijd betaald niets of weinig.

10% van het personenvervoer gebeurt met de trein; We spreken nog niet van het vrachtvervoer. Laten we zeggen al bij al zijn wegen onmisbaar en kan de trein volledig vervangen worden;;;

brother paul 14 januari 2016 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7963174)
Hier ben je zelfs verplicht met je auto te blijven rijden. Afschaffen van treinen, bussen en bushaltes helpt daar niet bij.

Bij mij moet niemand komen klagen dat iedereen met de auto blijft rijden en dat ze massa's verlies lijden door die files. Als je geen verbindingen hebt moet je wel met de wagen blijven rijden.

Trouwens de files zouden direct opgelost zijn als ze een echte kilometerheffing doorvoeren ipv verkeerstaks. Wie weinig of niet rijd betaald niets of weinig.

10% van het personenvervoer gebeurt met de trein; We spreken nog niet van het vrachtvervoer. Laten we zeggen al bij al zijn wegen onmisbaar en kan de trein volledig vervangen worden;;;

brother paul 14 januari 2016 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7963315)
Ze zijn dus voor fossiele brandstoffen? :-)

Groen! kan goedkope energie simpelweg niet rijmen zonder in een spagaat terecht te komen.
Ten eerste is goedkope hernieuwbare energie nog steeds niet haalbaar. Ten tweede, hoe rijm je goedkope energie met een lage ecologische voetafdruk?
Zelfs al zouden ze slagen in punt één, dan draagt een hogere koopkracht en dus consumptie bij tot de verhoging van de ecologische voetafdruk. :-)

DE KLOOF TUSSEN groen en sociaal zijn, is inderdaad dat goedkope energie leidt tot verspilling; groene energie kan goedkoop zijn, maar dat zal niet directt lukken in de eerste 20-30jaar vrees ik; DE FOSSIELE energie zal zich gewoon comfortabel erboven nestelen bij schaarste of eronder nestelen in functie van over aanbod; maar de prijzen zullen gewoon nu de volgende jaren op elkaars hielen zitten;

non-conformist 15 januari 2016 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7963747)
U. Als u de bestaande certificatenregeling wil stopzetten, zult u contractbreuk plegen. Voor de rechtbank haalt iedere particulier moeiteloos zijn gram.

Lees je contract : de verbintenis houdt op wanneer de DNB zijn mandaat ophoudt. Mandaat stopzetten en alles overdragen aan een DNB met nieuwe naam of DNB failliet laten gaan en overnemen

Ik zou het echt eens willen zien. Het feit dat ze het nog niet deden zegt genoeg over waar de grootste belangen zitten

Jan van den Berghe 15 januari 2016 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7964043)
Lees je contract :

Lopende certificaten kunnen niet stopgezet worden, anders is dat contractbreuk.

non-conformist 15 januari 2016 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7964883)
Lopende certificaten kunnen niet stopgezet worden, anders is dat contractbreuk.

Lees je contract.

Jan van den Berghe 15 januari 2016 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7964900)
Lees je contract.

Welk contract?

non-conformist 15 januari 2016 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7964905)
Welk contract?

Tja man, als je dat niet weet dan heeft deze discussie helemaal geen zin.

Jan van den Berghe 16 januari 2016 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7964907)
Tja man, als je dat niet weet dan heeft deze discussie helemaal geen zin.

Wat is er zo moeilijk aan de vraag?

daiwa 16 januari 2016 04:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7962259)
Natuurlijk kunnen de wetten aangepast worden, maar er is een rechtsprincipe dat stelt dat wetten niet met terugwerkende kracht kunnen worden toegepast. Iedere klager haalt zo zijn gelijk bij de rechtbank als de overheid dat schendt.

Toch wel hoor Jan.
Ik heb bv een obligatie gekocht in 2005 met een bruto rendement van 4%.
In de kleine lettertjes staat dat er 15% roerende voorheffing/belasting af gaat.
Ik onderteken voor akkoord.

Maar bij afloop van die obligatie blijkt er ineens 27% af te gaan!
Maar dat was niet waar ik voor tekende, ik ging akkoord met 15%, niet met 27%.
De overheid verbreekt hier dus eenzijdig een contract dat ik afsloot met de bank en gebruikt daarvoor een wet met terugwerkende kracht.

Jan van den Berghe 16 januari 2016 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 7964998)
Toch wel hoor Jan.
In de kleine lettertjes staat dat er 15% roerende voorheffing/belasting af gaat.

De overheid verbreekt hier dus eenzijdig een contract dat ik afsloot met de bank en gebruikt daarvoor een wet met terugwerkende kracht.

Neen, u geeft zelf aan dat u een overeenkomst had met de bank. Die RV valt daar niet onder. RV is trouwens niet per individueel contract vastgelegd.

non-conformist 16 januari 2016 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 7964998)
Toch wel hoor Jan.

Doe geen moeite.

Scherven A. Mok 24 februari 2016 18:39

Waarom we van de Creg niet veel meer horen in tegenstelling tot voor enkele jaren :

http://www.apache.be/?p=56875

subocaj 24 februari 2016 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7963803)

Dat jij niet met spek maar met ganse varkens schiet heeft intussen iedereen op dit forum door.;-)

Odol 25 februari 2016 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7961089)
Nu is er politieke vernieuwing en een nieuwe politieke cultuur, maar je kan niets dan zeuren omdat het niet in jouw afgunstige, parasitaire kraam past.

De manier waarop aan politiek gedaan wordt us geen haar veranderd.
Men volgt nog altijd de wet van de minste weerstand. I.e. mensen met geld, maar niet diegenen met heel veel geld. Mensen met zuurverduende spaarcenten en die een inkomen hebben waar je geen of beperkte fiscale engineering mee kan doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be