![]() |
Citaat:
Als ik sommige hun portie zie krijg ik al krampen. |
Citaat:
Ik ben waarschijnlijk goed bezig. |
Citaat:
Wat ook niet slecht is zijn wat extra vezels of vlozaad om de buik wat leeg te krijgen. Maar niet teveel. |
Heeft er iemand ervaring met limoenen, enig idee ofdat dit samen gaat met diabetes type 2?
|
Citaat:
Gewoon het leven gaat verder. |
Citaat:
Ik informeer mij zo goed mogelijk door vragen te stellen, ik meen niet dat dit iets met paniek te maken heeft, je hoeft dat dus niet te blijven roepen in elke post die je maakt. En trouwens, waar je zegt, 'Laat gewoon snoepgoed, suikerhoudende drank en suiker zelf natuurlijk', dat deed ik al jaren voor ik vastgesteld ben met diabetes. Ik ben tenslotte zo'n 20 jaar prediabetes geweest. |
Citaat:
Citaat:
3 maal per dag metformax 850 pakt 1 maal per dag Exforge 2 maal per dag Glimeperide 1 maal per dag Invokana 1 maal per dag Asaflow en dan nog 3 maal per dag 20 eenheden insuline spuit. en ik probeer je zo goed mogelijk echte raad te geven maar als je al 20 jaar ervaring hebt, wie ben ik dan. En over het begrip paniek wel als je de diagnose diabetes 2 krijgt dan kan ik me best voorstellen dat je daar niet goed van bent en lichtelijk panikeert en denkt dat je leven voorbij is. Maar sorry dat ik me mengde in deze draad. |
Citaat:
Wees gerust, ik ben niet in paniek. Het enige dat me stoort is dat ik bijvoorbeeld na veertig jaar een kilo mayonaise per week geen mayonaise meer mag eten en dat ik niet meer drie maand aan een stuk vier keer per dag spaghetti meer mag eten. Let wel, het stoort me, er is geen paniek, en het is dus meer, het stoorde me. Want ik heb de click al gemaakt, zoals met alles in mijn leven, ik doe het heel de dag elke dag, deze keer is het voor de verandering gezond voedsel zonder vetten en suikers. Maar hoe zit het nu met die limoen, want dat was de vraag, is de suiker in de limoen teveel of niet? |
Citaat:
|
Citaat:
Drinken, drink een pintje drink er twintig geen probleem ga geen trappist drinken, drink witte droge wijn :-D, wisky geen gebrande sterke dranken. Let wel alcohol kan rare dingen doen met je bloedsuikerspiegel. Tuurlijk is een limoen niet zo goed maar zoals ik eerder zei in uw geval kan een limoentje zo nu en dan niet veel kwaad doen. En koop een doos tagatesse suiker van Dammhert |
Citaat:
Geen spaghetti, de donkere variant is trouwens walgelijk, geen aardappelen, geen rijst, raar of zelden een stukje donker brood. Voor de rest zelfgemaakte soep, verse groenten, champions, en soms een stukje kipfilet. Oh, hoe zit het trouwens met vis? |
Citaat:
Heeft u een glucometer? Wat ik nu vertel is wel een duur grap maar je bent best dat je gaat meten telkens een uurtje na de maaltijd en dan kijk je hoe je bloedsuiker op die bepaalde maaltijd reageert, na een tijdje weet je hoe je gaat reageren op bepaalde voedingswaren, het is natuurlijk een beetje wikken en wegen en al doende leer je. Bijvoorbeeld, je hebt fysieke arbeid verricht en je hebt voor je met het werk begon weinig gegeten, je weet dat je bloedsuikerspiegel laag gaat staan, de ijskar passeert wel dan mag je je best een ijsje trakteren. Het is eigenlijk geven en nemen. Je moet er van uitgaan alle bereide gerechten uit de winkel hebben toegevoegde suikers zelfs groenten uit blik of bokaal. Alles wat vers is en zelf bereid is goed. Je moet 's morgens opstaan met een suikerwaarde van 100 a 120 en de dag mag die eigenlijk niet boven de 180 uitkomen, is dat niet het geval dan moet je medicatie of je dieet aangepast worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van kokosolie heb ik daarentegen al gehoord dat het toch niet zo gezond is. Olijfolie is trouwens ook goed voor uw hart. |
In olijfolie zitten heel veel calorieën (per 100 ml tel je zomaar eventjes 900 kcal!).
Als je het erg vindt dat je mayonaise achterwege moet laten, kan je misschien AH Halfvolle fritessaus topdown proberen (per 100 ml/155 kcal). Dat is merkelijk minder dan mayonaise. Je mag ook niet alle vet uit je maaltijden verbannen. Af en toe een stuk vlees in de boter gebakken moet zeker kunnen. Als je te weinig vetten inneemt, riskeer je dat je galstenen ontwikkelt. De gal knijpt zich immers leeg op het moment dat de vetten in je dunne darm komen. Als je alle vetten bant, zal de gal zich opstapelen in je galblaas en riskeer je het ontwikkelen van galstenen. Vis mag je zeker eten! Vooral vette vis zoals makreel, (maatjes)haring, heilbot, sprot, zalm en rolmops zijn goed omdat ze veel omega 3 bevatten. Magere vissoorten zijn baars, kabeljauw, rog, forel, pladijs, schelvis, schol, tarbot, tong en wijting. Qua ontbijt eet ik regelmatig havermout. Havermout bevat trage suikers en je kan er bijna een ganse voormiddag mee verder. Bewegen is ook heel erg belangrijk. Probeer minimaal 1/2 uur per dag beweging te hebben. Dat hoeft daarom geen intensieve beweging te zijn: rustig wandelen, fietsen, joggen. Als je ook nog eens wil afvallen, is zwemmen een goede keuze. Bij zwemmen worden al je spiergroepen aan het werk gezet! Nog een laatste tip: consulteer eens een diabetesverpleegkundige. Zij/hij zal je vast en zeker nuttige tips kunnen geven. |
Citaat:
En hier heeft men het nog eens over het mediterrane dieet dat blijkbaar aan te raden is: veel verse groenten en fruit, peulvruchten zoals bruine bonen en linzen, olijfolie, noten zaden, vis, kip, volkoren producten, ... https://www.diabetesfonds.nl/nieuws/...iabetes-type-2 |
Citaat:
http://lasaludfamiliar.com/familiele...n-diabetes.php http://www.optimalegezondheid.com/ti...egen-diabetes/ |
Limoen?
Onmisbaar in een Cuba libre.... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be