Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Galant houdt er Gestapopraktijken op na (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230848)

Tempest 15 april 2016 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kleine Filiber (Bericht 8067951)
Zou het kunnen dat er een zeer vuil spelletje wordt gespeeld en dat groen/ecolo al langer in het bezit zijn van die laatste mail en dat ze dus eerst de voorspelbare reacties van Galant en Michel hebben afgewacht ('we weten van niets') om die later van leugens te kunnen beschuldigen? En zo, gesteund door onze media, de roep om ontslag groter te maken.

Persoonlijk denk ik van wel.

Vandaar dat je maar beter niet liegt

Hypochonder 15 april 2016 08:51

Galant lijkt me het toonbeeld van typisch Waalse geklungel. En nu zich in allerlei bochten wringen om toch maar geen ontslag te moeten nemen. Michel mag zijn verantwoordelijkheid nemen en haar desnoods vervangen want met zo iemand zijn we niks.

Pandareus 15 april 2016 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8067979)
Galant lijkt me het toonbeeld van typisch Waalse geklungel. En nu zich in allerlei bochten wringen om toch maar geen ontslag te moeten nemen. Michel mag zijn verantwoordelijkheid nemen en haar desnoods vervangen want met zo iemand zijn we niks.

Eerlijk gezegd verwacht ik géén vervanging, MR heeft Galant nodig in Henegouwen en zij is een van de steunpilaren van Michel in zijn partij.
Trouwens, in belgië zal geen enkele minister opstappen omdat er een of ander rapport is blijven liggen in een lade.

Hypochonder 15 april 2016 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8067980)
Eerlijk gezegd verwacht ik géén vervanging, MR heeft Galant nodig in Henegouwen en zij is een van de steunpilaren van Michel in zijn partij.
Trouwens, in belgië zal geen enkele minister opstappen omdat er een of ander rapport is blijven liggen in een lade.

Galant mag toch opstappen.

ViveLaBelgique 15 april 2016 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8067855)
Ik vind het niet meer dan normaal dat men iemand aanvalt die liegt alsof het gedrukt staat.

Wat heeft dat te maken met het rechthouden van Belgocontrol ? Wat mij betreft is de oplossing om Belgocontrol failliet te laten gaan met het gevolg dat er in en over België enkele maanden geen luchtverkeer mogelijk is. Dan kunnen de verkeersleiders en andere zakkenvullers terecht bij het faillissement van Belgocontrol. Er kan dan een nieuw instituut voor verkeersleiding worden opgericht dat economisch leefbaar is zonder dat de overheden er bodemloos geld in pompen. Voor een faillissement van Belgocontrol is echter geen enkele politieke partij te vinden.

Libro 15 april 2016 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8068004)

En ze heeft net haar ontslag aangeboden! Oef! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Even terzijde voor het geval het ontslag aanvaard wordt: ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren eer er iemand opmerkt dat de vrouw mocht opstappen en dat de mannetjes (=Jambon en Geens) mochten blijven zitten.

Pandareus 15 april 2016 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8068004)

Dan heb ik me vergist. Ik had dit zeker niet verwacht. Tenzij we de truuk Geens & Jambon opnieuw gaan zien opduiken ?

ViveLaBelgique 15 april 2016 09:34

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...?eid=1.2629559

Minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) heeft haar ontslag aangeboden. Dat is bevestigd aan onze redactie. Galant stond onder grote druk. Ze wordt beschuldigd van nalatigheid en leugens na het uitlekken van een vernietigend Europees rapport over de controle op de veiligheid in onze luchthavens.

Ik betreur dit en ik betreur ook de oprichting van de parlementaire commissie 22/3. In dergelijke commissie komen strekenventen die enkel desctructief bijdragen in oplossingen hun parlée doen in het parlement. Degene die effectief de boel draaiende houding zullen als schuldenbok worden afgeschoten. Zo'n commissie maakt de zaak die ze wil verbeteren juist erger door hun palaver.

ViveLaBelgique 15 april 2016 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8068010)
En ze heeft net haar ontslag aangeboden! Oef! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Even terzijde voor het geval het ontslag aanvaard wordt: ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren eer er iemand opmerkt dat de vrouw mocht opstappen en dat de mannetjes (=Jambon en Geens) mochten blijven zitten.

Waarom breng jij ter berde dat Jambon en Geens mochten blijven zitten ?

Libro 15 april 2016 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8068016)
Waarom breng jij ter berde dat Jambon en Geens mochten blijven zitten ?

Een sneer terzijde naar het moderne feminisme.

PS Het is "ten berde".

Pandareus 15 april 2016 09:47

Citaat:

La question était sur toutes les lèvres. Jacqueline Galant allait-t-elle démissionner, après la publication de nouveaux documents indiquant qu’elle aurait été informée du rapport européen sur la sécurité aéroportuaire ?

C’est désormais chose faite: la ministre de la Mobilité a présenté sa démission �* l’issue du Conseil des ministres qui se tenait ce vendredi matin. Charles Michel a accepté sa démission. La ministre donnera une conférence de presse �* 11h.
http://www.lesoir.be/1181928/article...-galant-direct

Hypochonder 15 april 2016 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8068011)
Dan heb ik me vergist. Ik had dit zeker niet verwacht. Tenzij we de truuk Geens & Jambon opnieuw gaan zien opduiken ?

Ik denk dat dit geen verf zal pakken deze maal, ze is definitief weg.

Zeus 15 april 2016 10:12

Citaat:

Zou het kunnen dat er een zeer vuil spelletje wordt gespeeld en dat groen/ecolo al langer in het bezit zijn van die laatste mail en dat ze dus eerst de voorspelbare reacties van Galant en Michel hebben afgewacht ('we weten van niets') om die later van leugens te kunnen beschuldigen? En zo, gesteund door onze media, de roep om ontslag groter te maken.

Persoonlijk denk ik van wel.
Wat kan Groen/Ecolo Galant schelen? Rien de botten.

Dit sappig toneelstukje is magistraal geregisseerd door slechts 2 mensen:

BWarrior 15 april 2016 10:21

- "Charles Michel accepte la démission de Jacqueline Galant" - "Charles Michel aanvaardt ontslag Jacqueline Galant"

- Art. 96 Const. Belge: Le Roi nomme et révoque ses ministres.
- Art. 96 Belg. Grondwet: De Koning benoemt en ontslaat zijn ministers

Is de Charles tot Koning bevorderd?

Kallikles 15 april 2016 10:22

Bart en zijn woordvoerder Michel plat op de buik voor de global warming hoax believende, moslimknuffelende, poco linkiewinkie geitenwollensokkendragende, op het vervuilend klootjesvolk neerkijkende en BMW X7-rijders hatende groenen!

Sneaky 15 april 2016 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 8068097)
Bart en zijn woordvoerder Michel plat op de buik voor de global warming hoax believende, moslimknuffelende, poco linkiewinkie geitenwollensokkendragende, op het vervuilend klootjesvolk neerkijkende en BMW X7-rijders hatende groenen!

Bwa, plat op de buik is veel gezegd. Galant had niet moeten liegen in het parlement. Als dat uit komt sta je geïsoleerd. Dan kan niemand je nog een hand boven het hoofd houden.

Maar proficiat met je omschrijving van groen. Daar sla je nagels met koppen :-)

De schoofzak 15 april 2016 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8068094)
- "Charles Michel accepte la démission de Jacqueline Galant" - "Charles Michel aanvaardt ontslag Jacqueline Galant"

Dat zou geen bevordering zijn, maar een degradatie.
Wat is er democratischer dan de keuze van de kiezer ?

post scrotum: je hebt wel gelijk dat je citeert uit de grondvod in volgorde van de echte b. taal: het Frans eerst. Boeren moeten hun plaats kennen.

.

BWarrior 15 april 2016 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8068115)
Dat zou geen bevordering zijn, maar een degradatie.
Wat is er democratischer dan de keuze van de kiezer ?

post scrotum: je hebt wel gelijk dat je citeert uit de grondvod in volgorde van de echte b. taal: het Frans eerst. Boeren moeten hun plaats kennen.

.

Sedert wanneer worden eerste ministers verkozen? Tussen art. 96 van de GW valt geen speld te steken; een eerste minister kan eenvoudigweg geen ontslag aanvaarden van een andere minister.

Thuleander 15 april 2016 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8068014)
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...?eid=1.2629559

Minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) heeft haar ontslag aangeboden. .

Mooi zo.
Misschien zal nu eindelijk de was en de strijk op tijd gedaan worden in haar gezin.
Het gezin Milquet is er op dat vlak naar het schijnt ook serieus op vooruit gegaan.

Libro 15 april 2016 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8068094)

Koning moet altijd gedekt zijn door een minister, in casu de premier. Elementair grondwettelijk recht, mijn beste BWarrior.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be