Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Turtelboom neemt ontslag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231336)

Jan van den Berghe 29 april 2016 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist (Bericht 8085925)
Wat een hypocriet gezever. Waarom zou je het hardnekkig Turteltaks blijven noemen als het niet was om de minister persoonlijk aan te vallen?

Omdat het nu eenmaal een belasting is waarvan de invoering onder haar verantwoordelijkheid valt.

Dadeemelee 29 april 2016 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8085939)
Omdat het nu eenmaal een belasting is waarvan de invoering onder haar verantwoordelijkheid valt.

Neen dat is een verantwoordelijkheid van de regering.

Jan van den Berghe 29 april 2016 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8085930)
Wat Bourgeois betreft. Dat hij ondanks alles keer op keer wordt opgevist zal ook geen toeval zijn. Bourgeois heeft nooit leiderskwaliteiten gehad, en is nooit anders dan een onopvallende, kleurloze figuur geweest, en zal hij altijd blijven.
Dat is trouwens een publiek geheim in zijn eigen partij.

Soms heb je in een regering saaie technocraten nodig, eerder dan flamboyante persoonlijkheden.

Jan van den Berghe 29 april 2016 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8085940)
Neen dat is een verantwoordelijkheid van de regering.

Volgens u draagt een minister voortaan geen enkele verantwoordelijkheid meer?

ViveLaBelgique 29 april 2016 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8085871)
Tommelein zou het blijkbaar worden, maar dan hebben ze een nieuwe nodig in de federale :lol:

De federale regering is een obesitasregering. De portefeuille " Sociale Fraude, Privacy en Noordzee " die door het vertrek van Tommelein vrijkomt kan bij Maggie of Alexander gevoegd worden.

Dadeemelee 29 april 2016 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8085942)
Volgens u draagt een minister voortaan geen enkele verantwoordelijkheid meer?

Mag zij dan volgens u de beslissingen van de regering naast zich neerleggen?

Jan van den Berghe 29 april 2016 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8085932)
Ja dan is er eens een minister die iets noodzakelijk doet waarvan iedereen weet/wist dat het moest gebeuren en dan krijg je stront over je kop.

Iedereen wist dat het systeem een grote put had nagelaten. Alleen werd voor de verkeerde oplossing gekozen.

Dadeemelee 29 april 2016 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8085946)
Iedereen wist dat het systeem een grote put had nagelaten. Alleen werd voor de verkeerde oplossing gekozen.

Hola Jan, ga jij net zoals Calvo de electriciteitsmaatschappijen laten betalen? Laat mij niet lachen hé ;-)

quercus 29 april 2016 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8085856)
Gelukkig hebben we nu een partijvoorzitter die Voka als baas heeft, niet zijn kiezers. Dat heeft het VB ook niet gezegd, maar hijzelf.

Ha zo, dat wist ik niet. Dus het is mogelijk om, met akkoord van VOKA, in het parlement te geraken zonder dat je daarvoor kiezers nodig hebt? Kan ik begrijpen, als je het zonder al die kloothommels in dat stemhokje kunt rooien, waarom niet? :roll:

ViveLaBelgique 29 april 2016 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8085941)
Soms heb je in een regering saaie technocraten nodig, eerder dan flamboyante persoonlijkheden.

Geert Bourgeois is advocaat en geen technocraat. Als advocaat is hij ook het voorwerp geweest van een onderzoek naar transacties op zijn derderekeningen. Hoe is dat eigenlijk vergaan ?

Dadeemelee 29 april 2016 15:27

Potverdorie ik ben juist minister geworden. Hopelijk niet van Energie :lol:

Nyquist 29 april 2016 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8085939)

Dat feit verandert niet als je het een energieheffing noemt, zoals het ook daadwerkelijk heet. "Turteltaks" is een beschadigingsoperatie.

ViveLaBelgique 29 april 2016 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8085946)

Denk jij nu echt dat de opvolger van Turtelboom de energieheffing gaat wijzigen of ongedaan maken en voor een andere oplossing gaat kiezen ?

Nyquist 29 april 2016 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8085937)
Turtelboom heeft haar bijnaam te danken aan een zoveelste belasting op energie die geen zinnig mens kan verantwoorden. Daar kunnen zelfs geen tien hypocriete Calvo's iets aan veranderen.

Kijk, ik ben 1 van de meest belaste personen op de wereld zonder zonnepanelen op mijn dak, dus van extra belastingen voor andere mensen hun profijt word ik ook helemaal niet vrolijk, maar ik vond de gemaakte keuzes perfect verantwoordbaar.

Sukkelaar 29 april 2016 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8085874)
Zo snel als de weg omhoog is gegaan zal de weg naar beneden wellicht niet worden.

Wacht maar af. De eerste peiling was al heel fiks en ten voordele van het VB. En wij hebben gezien dat Janbon en C° het begrepen hadden want hun taalgebruik was wel fors. Persoonlijk denk ik niet dat dit de NVA zal helpen;
ik betreur wel dat de aanpak van de niet Vlaams nationalisten volledig verkeerd was. Maar zo was hun aanpak vorige jaren tegen het VB ook.

ViveLaBelgique 29 april 2016 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist (Bericht 8085960)
Kijk, ik ben 1 van de meest belaste personen op de wereld zonder zonnepanelen op mijn dak, dus van extra belastingen voor andere mensen hun profijt word ik ook helemaal niet vrolijk, maar ik vond de gemaakte keuzes perfect verantwoordbaar.

Electriciteit is geen basisproduct. Als je geen heffingen op elektriciteit wenst kan je off-grid gaan. Niets of niemand verplicht je elektriciteit af te nemen. In de wereld zijn miljarden mensen die het zonder doen.

Dadeemelee 29 april 2016 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8085971)
Electriciteit is geen basisproduct. Als je geen heffingen op elektriciteit wenst kan je off-grid gaan. Niets of niemand verplicht je elektriciteit af te nemen. In de wereld zijn miljarden mensen die het zonder doen.

Ieder zijn dieselgenerator ;-)

Jan van den Berghe 29 april 2016 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8085945)
Mag zij dan volgens u de beslissingen van de regering naast zich neerleggen?

Geen enkele minister neemt volgens u dus eigen beslissingen? Alles wordt bij consensus door alle regeringsleden beslist?

Welke eigen ministeriële verantwoordelijkheid is er dan eigenlijk nog?

Meer zelfs, om welke reden zou Turtelboom dan ontslag nemen? Zij is volgens u niet verantwoordelijkheid. Zij draagt geen enkele schuld.

Dadeemelee 29 april 2016 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8085975)
Geen enkele minister neemt volgens u dus eigen beslissingen? Alles wordt bij consensus door alle regeringsleden beslist?

Welke eigen ministeriële verantwoordelijkheid is er dan eigenlijk nog?

Meer zelfs, om welke reden zou Turtelboom dan ontslag nemen? Zij is volgens u niet verantwoordelijkheid. Zij draagt geen enkele schuld.

Denk je dat zij dat in haar eentje beslist heeft? Denk je dat er 1 minister is die zo'n beslissing in zijn eentje kan nemen?

Zij heeft de pech dat men over Turteltaks is gaan spreken, zo onnozel is het :-D

Jan van den Berghe 29 april 2016 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8085971)

In onze maatschappij is dat nu eenmaal wel een basisproduct. In een ver afgelegen dorp in de Karpaten misschien niet, maar bij ons wel. In België moet je trouwens op het elektriciteitsnet zijn aangesloten als je minder dan 100 meter van het net zit. Dan heb je geen recht op eigen energievoorziening los van het net.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be