Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Waarom is Blankenberge zo goedkoop?! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235032)

Tavek 28 september 2016 19:18

Kunt ge uw uitkering behouden in Polen ?

Daar kunt ge waarschijnlijk u een heel huis schaffen daarmee....

Rahowa 28 september 2016 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8249620)
. Tenzij men voor Benidorm op zijn Vlaams is.

Ik ben eenmaal langs Benidorm gereden,dat is verdorie een grootstad met een skyline,de enige plaats in Spanje met kip-curry in het warenhuis.Blankenberge is een toeristisch dorp.

Rahowa 28 september 2016 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8249713)
ops, *golfbreker

In het West-Vlaams heet dat "kateije",eerste les integreren in Blanknberguh.

Libro 28 september 2016 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8249697)
Tavek weet er helemaal niets van maar denkt het wel te weten. Ik ben wel degelijk invalide, en heb daardoor nu een iets ruimer inkomen. Tja, hij is waarschijnlijk pissed dat ik 's morgens niet vroeg uit m'n bed moet en m'n dag niet slaafs dien door te brengen als een geïndoctrineerde werkezel. Wie weet is ie zelfs jaloers. Het steekt natuurlijk de ogen uit dat ik mits ik wat uitkijk ivm. m'n budget alsnog een menswaardig leven kan leiden.

't Zijn wel de geïndoctrineerde werkezels die uw uitkering betalen, niet waar.

Deze beestjes kunnen nu eenmaal niet meer vliegen, laat staan in uw mond vliegen.

Gipsy 28 september 2016 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8249944)
Ik ben eenmaal langs Benidorm gereden,dat is verdorie een grootstad met een skyline,de enige plaats in Spanje met kip-curry in het warenhuis.Blankenberge is een toeristisch dorp.

Rare maatstaf om kip curry in een Spaans warenhuis en must te beschouwen terwijl de Spaanse keuken zoveel te bieden heeft. Benidorm is alles behalve Spaans. Ik zal er nooit een voet zetten, het toppunt van slechte smaak.

koe de poing 28 september 2016 21:44

Ik kijk nu al uit naar de literaire klassieker Blankenberge Blues.

Gipsy 28 september 2016 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 8249985)

Bembem met een scheve bakkes in een rolstoel in de hoofdrol.

Rahowa 29 september 2016 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8249977)
Rare maatstaf om kip curry in een Spaans warenhuis en must te beschouwen terwijl de Spaanse keuken zoveel te bieden heeft. Benidorm is alles behalve Spaans. Ik zal er nooit een voet zetten, het toppunt van slechte smaak.

De spaanse keuken heeft heel wat te bieden,maar op gebied van charcuterie is het nergens zoals hier.De spaanse hammen zijn de lekkerste ter wereld,ik hou van hun chorizo en de salami is best lekker,maar daar blijft het bij.Na een week ben ik die chorizo zo beu als koude pap.Hier heb je vissla,diverse kippenbereidingen,preparee,vleesla,droge worstjes,bacon,breugelkop,kalfskop in madeira en champignons a la greque en nog veel meer.

Ik heb er ook geen behoefte aan een voet in Benidorm te zetten maar ik bezocht gewoon een supermarkt vlakbij.

Rahowa 29 september 2016 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 8249985)

Beetje een verborgen masochist hee.

Gipsy 29 september 2016 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8250504)
De spaanse keuken heeft heel wat te bieden,maar op gebied van charcuterie is het nergens zoals hier.De spaanse hammen zijn de lekkerste ter wereld,ik hou van hun chorizo en de salami is best lekker,maar daar blijft het bij.Na een week ben ik die chorizo zo beu als koude pap.Hier heb je vissla,diverse kippenbereidingen,preparee,vleesla,droge worstjes,bacon,breugelkop,kalfskop in madeira en champignons a la greque en nog veel meer.

Ik heb er ook geen behoefte aan een voet in Benidorm te zetten maar ik bezocht gewoon een supermarkt vlakbij.

Met alle respect maar al die bereiding van vis en vleessla zijn wel een aanval op uw smaakpapillen die een verslaving verwekken. Dan liever die oude charcuterie bereidingen van vroeger die de jeugd niet meer lust. In Spanje vind je dat wel nog in de mercado central net zoals de lokale kazen en charcuterie
Zelfs in China eet ik nog schotels die de jonge Chinezen niet meer lusten want ook daar heeft de fast food toegeslagen. Mijn moeder ging zelf een varkenskop kopen en maakte zelf haar "hoofdlak". Ik zoek me te pletter om nog hersentjes te vinden of kalfsnier .
Moet je op voorhand bij een kleine beenhouwer bestellen doorgaans. Hoeveel jonge mensen lusten dat nog? Als ik in China slangensoep ga eten zie ik zelden mensen onder de veertig. Het is nochtans razend lekker en supersterk eten met weinig calorien.

strijkijzer 30 september 2016 05:25

Blankenbergen is zo goedkoop omdat niemand tussen racistische Antwerpenaren, die Benidorm niet financieel rond krijgen, wil wonen.

Hoomer 30 september 2016 06:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8250754)
Blankenbergen is zo goedkoop omdat niemand tussen racistische Antwerpenaren, die Benidorm niet financieel rond krijgen, wil wonen.

Of misschien dat ze een toevluchtsoord zoeken omdat ze het beu zijn in eigen stad, uitgescholden, belaagd of overvallen te worden. Misschien willen ze ook niet te ver van kinderen en kleinkinderen wonen. Of misschien willen ze gewoon nog eens Antwerps horen spreken door hun buren. ;-)

Jay-P. 30 september 2016 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8249955)
In het West-Vlaams heet dat "kateije",eerste les integreren in Blanknberguh.

In Blankenberge heet dat "brislam".

IJsboer 30 september 2016 07:26

Je kan 2 verschillende plaatsen als Antwerpen en De kust niet vergelijken.

Hetzelfde met Limburg. Zelfde prijs, andere kwaliteiten:

http://www.immoweb.be/nl/zoekertje/h...2650/id6495710 (zuidrand Antwerpen) te rennoveren rijhuisje

http://www.immoweb.be/nl/zoekertje/v...3630/id6559396 (Oost Limburg) riante villa

Voor dat 2de ben je in Antwerpen minstens een half miljoen kwijt.

Rahowa 30 september 2016 17:56

[quote=Gipsy;8250618 de lokale kazen en charcuterie
[/QUOTE]

De Spaanse kaas vind ik niet zo speciaal,en eerlijk gezegd zou ik het wel leuk vinden moest ik hier ergens een sobresada,liefst cerdo nero,vinden.

Rahowa 30 september 2016 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8250782)
In Blankenberge heet dat "brislam".

Meziele god,ik had dat nog nooit gehoord maar inderdaad ginder zeggen ze dat.

Rahowa 30 september 2016 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8250795)
Je kan 2 verschillende plaatsen als Antwerpen en De kust niet vergelijken.

Hetzelfde met Limburg. Zelfde prijs, andere kwaliteiten:

http://www.immoweb.be/nl/zoekertje/h...2650/id6495710 (zuidrand Antwerpen) te rennoveren rijhuisje

http://www.immoweb.be/nl/zoekertje/v...3630/id6559396 (Oost Limburg) riante villa

Voor dat 2de ben je in Antwerpen minstens een half miljoen kwijt.

Ik denk dat je niet toekomt met een half miljoen voor dat tweede.

bembem 30 september 2016 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8250504)

In België hebben we idd veel keus op vlak van charcuterie, en lekker ook.

bembem 30 september 2016 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8250618)
Met alle respect maar al die bereiding van vis en vleessla zijn wel een aanval op uw smaakpapillen die een verslaving verwekken. Dan liever die oude charcuterie bereidingen van vroeger die de jeugd niet meer lust. In Spanje vind je dat wel nog in de mercado central net zoals de lokale kazen en charcuterie
Zelfs in China eet ik nog schotels die de jonge Chinezen niet meer lusten want ook daar heeft de fast food toegeslagen. Mijn moeder ging zelf een varkenskop kopen en maakte zelf haar "hoofdlak". Ik zoek me te pletter om nog hersentjes te vinden of kalfsnier .
Moet je op voorhand bij een kleine beenhouwer bestellen doorgaans. Hoeveel jonge mensen lusten dat nog? Als ik in China slangensoep ga eten zie ik zelden mensen onder de veertig. Het is nochtans razend lekker en supersterk eten met weinig calorien.

Ik ben ook een alleseter en slang wil ik ook proberen maar hersentjes.. ik weet niet hoe het komt maar dat wekt afgrijzen bij me op, ik zou het niet eens durven aanraken LOL

bembem 30 september 2016 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8249803)
Kunt ge uw uitkering behouden in Polen ?

Daar kunt ge waarschijnlijk u een heel huis schaffen daarmee....

Het steekt zo te zien.. Wel ik zal iets verklappen: er zijn nieuwe toeslagen op til ivm. invaliden en de kans zit erin dat ik in de toekomst 300€ opslag krijg, jaja dan zal ik het ervan pakken... eat that sucker! teehee! :-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be