Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Langdurig zieken faken massaal rugklachten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235989)

Savatage 1 december 2016 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8305514)
Ik solliciteer niet, GTB/VDAB biedt niks aan en autisten worden niet verplicht te solliciteren.

Je hebt dus nog niet eens iets geprobeerd? Je gaf het alweer op voor je eraan begon?

Bhairav 1 december 2016 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 8305520)
Je hebt dus nog niet eens iets geprobeerd? Je gaf het alweer op voor je eraan begon?

Gaat ge nu echt weer op 'n peptalk-manier tegenargumenten zitten geven?

Savatage 1 december 2016 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8305519)
Lange afstanden lopen? Wat is daar nu boeiend aan? Maar van iemand met grafiek in zijn avatar en pleit voor het achter een bureau zitten, kan ik dat verwachten...

Dat is één van mijn hobby's langs hardlopen, bergbeklimmen, diepzeeduiken, verre reizen, skieën, zwemmen, finance, koken, ...

Mijn leven is niet beperkt tot forum.politics.be aftrollen en kickboksen (of thaiboksen).

Pandareus 1 december 2016 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8305240)
Hoe André ? Was ik dat dan niet ?

.

André uit Leuven is in de war, waarschijnlijk te sterke Thaise curry gegeten gisteren.

Pandareus 1 december 2016 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 8305289)
Een fulltime job zou die kyphose ook ten goede komen. Overweeg dat liever.

:lol: een goeike !

Dadeemelee 1 december 2016 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8305518)
Ik kan dat niet opbouwen, ik ben autistisch. Misschien kunt gij mij begeleiden? :lol:

De autisten van tegenwoordig maken nogal ferm van hun tak :-D

Bhairav 1 december 2016 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 8305525)
Dat is één van mijn hobby's langs hardlopen, bergbeklimmen, diepzeeduiken, verre reizen, skieën, zwemmen, finance, koken, ...

Mijn leven is niet beperkt tot forum.politics.be aftrollen en kickboksen (of thaiboksen).

Denkt u nu echt dat achter 'n bureau te kruipen mijn leven gaat verrijken?

Bhairav 1 december 2016 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8305531)
De autisten van tegenwoordig maken nogal ferm van hun tak :-D

Waar is de tijd dat ze in een hoekje zaten te wiebelen en/of de hele tijd data zaten te controleren?

Pandareus 1 december 2016 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8305389)
Ik vrees dat dat niet zal gaan, ik mag geen situps doen, ik heb iets in m'n nek dat m'n knie doet blokkeren (oid), ik ben autistisch door overmatig wiet smoren, ik kan niet solliciteren noch achter 'n computerscherm zitten, ik heb geen sociale vaardigheden maar ik overweeg thai boksen, daar heeft m'n nek noch rug last van, is lekker stoer en asociaal.

Naar 't schijnt ga ik er dan ook vele beter gaan uitzien dan 'n ander forumpersonage dat ik van haar noch pluim ken en nooit gezien heb.

Is da niks?

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

eno2 1 december 2016 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8305154)
U ging gezond met 50 aan de kant staan,

8O

Bhairav 1 december 2016 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8305537)
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Is dat uw niveau van humor?
Een mislukte satire

Savatage 1 december 2016 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8305523)
Gaat ge nu echt weer op 'n peptalk-manier tegenargumenten zitten geven?

Het is een oprechte vraag. Hoe vaak ben je in je leven al actief op zoek gegaan naar werk en op sollicitatiegesprekken terecht gekomen?

eno2 1 december 2016 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8305254)
ambtenaar Schoof die op 50 jaar vrijwillig met 80% van zijn wedde aan de kant is gaan staan .

8O

eno2 1 december 2016 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 8305515)
Ja so? Als ik ga 1x per maand een lange afstand ga lopen (+20km) heb ik massa's spierpijn daarna, dat is doodnormaal.

Interessant, ik heb eens heel alleen een marathon gelopen tussen Brugge en De Haan, zonder organisatie of steun, vergiste me van weg in de polders en liep 47km (achteraf gecontroleerd met de auto) en toen had ik ook spierpijn.

Bhairav 1 december 2016 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 8305544)
Het is een oprechte vraag. Hoe vaak ben je in je leven al actief op zoek gegaan naar werk en op sollicitatiegesprekken terecht gekomen?

Hoe vaak? Ik heb ooit massa's brieven zitten opsturen, ondertussen al meer dan tien jaar geleden. Dat was voor mijn officiële diagnose. Daar is geen kat op ingegaan. Ik kan mij herinneren drie keer op gesprek geweest te zijn. Altijd hadden ze wel een excuus.
Ik heb er mijn reet aan geveegd, eerlijk gezegd.
Altijd die motivatie veinzen voor 'n omgeving dat mij niet aanstaat.

vrijzinnige 1 december 2016 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8305173)
In dit land, vol met profiteurs van de ergste soort, is dit volkomen normaal nieuws. Wat zal er aan gedaan worden? Niks, noppes, nada.

Oh jawel Hypo ! Daar zal heel zeker iets aan gedaan worden door deze rechtse regering ! :-) :-) :-)

De afgelopen vijf jaar is de groep langdurig arbeidsongeschikte zelfstandigen (meer dan 6 maanden out, nvdr.) met 11 procent toegenomen. Het aantal zelfstandigen dat langdurig arbeidsongeschikt is, steeg de voorbije vijf jaar zelfs sterker dan het aantal zelfstandigen dat minder dan zes maanden out is. Respectievelijk gaat het om een stijging van 10,34 procent (6.561 gevallen) ten opzichte van 4,76 procent (6.311 gevallen).
Wat betreft het aantal invaliden, waren er eind 2014 22.353 geregistreerde gevallen. Dat is een stijging van 11,01 procent in vijf jaar tijd.

Volgens het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen ligt de oplossing niet alleen in een betere preventie en re-integratie, maar ook in het uitbouwen van een beter vangnet voor zelfstandigen die langdurig ziek zijn. "Zelfstandigen riskeren in de armoede te verzeilen als ze langdurig "out" zijn", zegt het NSZ.

"Zelfstandigen moeten vanaf de eerste dag ziekte op een arbeidsongeschiktheidsuitkering kunnen rekenen en niet pas na één maand", zegt het NSZ. Het NSZ pleit er ook voor dat die uitkering niet langer forfaitair is, maar berekend op het eerder verdiende inkomen.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2726757

Bhairav 1 december 2016 17:21

Ik heb nu trouwens pijn aan de pezen van linkervoet. FLEXIUM smeren...

de vuile muilekoek 1 december 2016 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 8305221)
?

Ik ben 31 en heb nog minstens zoveel jaren mee te draaien. Mag van mij gerust tot 70 worden opgetrokken hoor, ik werk best graag.

En betaald het goed ? maar wat ga je doen met je verdienste ? hopelijk gaat het niet naar de staat in volle ornaat ...:roll: voor wat werkt ne mens nog aan 70 ? zou het kunnen dat je beetje van lotje getikt zijt ?:lol: om in dit onnozel kutland je botten af te draaien....op je 70 e.:roll:

rub1615 1 december 2016 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8305148)
Eeuwig probleem: de criminelen verzuren de boel, en maken het voor de echte zieken tot een hel.

.

Dus moet je mensen af en toe het voordeel van de twijfel geven en die paar profiteurs niet aangrijpen om heel het systeem af te schieten.

Henri1 1 december 2016 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 8305222)
Het gaat over mensen die claimen dat ze rugklachten hebben.

Bent u dokter ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be