Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   mag jij de states binnen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240010)

Gamla 9 augustus 2017 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8505099)
Ik mag er niet in :cry:

Je leek me nochtans een lief mens.
Hoezo je mag er niet in.

quercus 9 augustus 2017 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8504654)
Neen Gipsy, ik wil alleen dat men de feiten weergeeft.

De VS is verre van een antisociaal land, het is gewoon geen land dat luilakken eeuwig onderhoudt. Je hebt daar ook unemployment benefits. Je hebt daar ook social security. Medicaid voor 65+ers.

Alleen mensen die weigeren te werken worden daar bij het grof vuil gezet, zonder compassie. Dat is hier helaas niet waar.

(Niet dat er alles goed is in de VS. Hun health care is verschrikkelijk duur en inefficient ivg met de rest van de wereld)

In Amerika moet je vooral zorgen dat je voldoende verdient om de premie voor een zeer degelijke verzekering te kunnen betalen. Desnoods moet er daarvoor dan maar flink bezuinigd worden op andere consumptieposten.
Het is inderdaad een land waar het individu een veel grotere persoonlijke verantwoordelijkheid moet dragen. Goed geld verdienen wordt daar beschouwd als een ware zegen. Bij ons zijn er een massa linkse middenveld-zeveraars die veeleer de mensen daaromtrent willen opzadelen met schuldgevoelens. Hun ideaal is "afpakken" en dusdanig "verdelen" dat uiteindelijk iedereen even sjofel en arm is.

Xenophon 9 augustus 2017 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8505102)
Je leek me nochtans een lief mens.
Hoezo je mag er niet in.

Veroordeeld voor drugs, de Amerikaanse douane en politie zijn de mening toegedaan dat ze er van die mensen zelf al genoeg hebben.

Eduard Khil 9 augustus 2017 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8504682)
Wat is er mis met luiheid, wat is er mis met het goede leven? Heb je zelf geen goed leven, dat je zo moet zeuren?

met luiheid op zich is niets verkeerd. Met lui zijn op kap van een ander is alles verkeerd.

Eduard Khil 9 augustus 2017 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8505060)
Ja maar je moet weten dat ze daar in de VS met een gigantisch probleem kampen dat afgestudeerden hier minder - tot niet - hebben, namelijk dat er een pak tussenzitten met torenhoge studieschulden die dan nog eens op de koop toe bijna nergens aan de bak geraken op hun niveau, dan is het ergens vind ik normaal dat ze buitenlandse professionals eerder weren dan aantrekken don't you think so?

Neen. Ze trekken enkel diploma's nodig die ze nodig hebben. Niet alle diploma's zijn veel punten waard.

Another Jack 9 augustus 2017 17:17

Sommige forumleden zouden ze niet eens van het vliegtuig laten stappen....

Eduard Khil 9 augustus 2017 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8505166)

zorgen dat je de juiste tshirt aanhebt hé

Gamla 9 augustus 2017 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8505166)

Toch wel. Je kunt probleemloos het land bezoeken.
Waarom denk je dat?

Gipsy 9 augustus 2017 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8505106)
In Amerika moet je vooral zorgen dat je voldoende verdient om de premie voor een zeer degelijke verzekering te kunnen betalen. Desnoods moet er daarvoor dan maar flink bezuinigd worden op andere consumptieposten.
Het is inderdaad een land waar het individu een veel grotere persoonlijke verantwoordelijkheid moet dragen. Goed geld verdienen wordt daar beschouwd als een ware zegen. Bij ons zijn er een massa linkse middenveld-zeveraars die veeleer de mensen daaromtrent willen opzadelen met schuldgevoelens. Hun ideaal is "afpakken" en dusdanig "verdelen" dat uiteindelijk iedereen even sjofel en arm is.

Ik vind het Amerikaans systeem eerlijker. Als je risico's neemt en er voor knokt kan je rijker worden dan in Europa.

Gamla 9 augustus 2017 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8505196)
Ik vind het Amerikaans systeem eerlijker. Als je risico's neemt en er voor knokt kan je rijker worden dan in Europa.

De "American Dream" is een mythe.
Geloof geen Hollywood verhaaltjes.

Eduard Khil 9 augustus 2017 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8505196)

inderdaad. Wie hier succes heeft en zijn kop boven het maaiveld steekt, moet kapot worden gemaakt volgens de linkse afgunstigen.

dalibor 9 augustus 2017 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8505206)
inderdaad. Wie hier succes heeft en zijn kop boven het maaiveld steekt, moet kapot worden gemaakt volgens de linkse afgunstigen.

Geen probleem. We hebben een rechtse regering.

Eduard Khil 9 augustus 2017 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8505210)
Geen probleem. We hebben een rechtse regering.

ja en wat zien we? Die regering neemt een goede maatregel zoals een belastingsinteresant premiestelsel verder uitbreiden, te gebruiken voor alle werknemers en gevers, om hen die goed werken te belonen en wat zien we? De linkse vakbonden zijn tegen! Volgens linksen mogen mensen die goed presteren geen extraatje krijgen.
Te zot om los te lopen! Tijd om al die linksen in den bak te steken. Reagan heeft met dat uitschot korte metten gemaakt.

dalibor 9 augustus 2017 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8505211)
ja en wat zien we? Die regering neemt een goede maatregel zoals een belastingsinteresant premiestelsel verder uitbreiden, te gebruiken voor alle werknemers en gevers, om hen die goed werken te belonen en wat zien we? De linkse vakbonden zijn tegen! Volgens linksen mogen mensen die goed presteren geen extraatje krijgen.
Te zot om los te lopen! Tijd om al die linksen in den bak te steken. Reagan heeft met dat uitschot korte metten gemaakt.

Dat premiestelsel is een uiterst geschikte aalmoes voor onnozelaars die niet doorhebben dat ze voor een veelvoud daarvan genaaid worden op vlak van uit de pan swingende kosten van basisvoorzieningen, gezondheidszorg, lagere pensioenen, ...

Gipsy 9 augustus 2017 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8505201)
De "American Dream" is een mythe.
Geloof geen Hollywood verhaaltjes.

Ik ben een Amerikaanse belastingbetaler en heb een Amerikaanse social security card.
Sinds 1980.

Gamla 9 augustus 2017 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8505224)
Ik ben een Amerikaanse belastingbetaler en heb een Amerikaanse social security card.
Sinds 1980.

Ik geloof het nog niet.

Gipsy 9 augustus 2017 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8505239)
Ik geloof het nog niet.

De minste van mijn zorgen.

Rahowa 9 augustus 2017 19:24

Ik ben te oud,te laag geschoold en een joboffer van 77000 $ zal er ook niet inzitten.

Gipsy 9 augustus 2017 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8505265)
Ik ben te oud,te laag geschoold en een joboffer van 77000 $ zal er ook niet inzitten.

Een vuilnisman in New York kan tot meer dan 100.000 USD er jaar verdienen. Het is één van de meest gegeerde jobs. Bijna 100.000 mensen stellen jaarlijks hun kandidatuur maar er worden er maar amper 500 uitgekozen.

Nr.10 9 augustus 2017 21:06

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8505106)

Zijn het niet veeleer mensen zoals u, mensen die heel veel succes hebben in het leven, die anderen die minder succes hebben willen opzadelen met schuldgevoelens?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be