Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   "huur" vragen aan partner (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243386)

Zipper 29 april 2018 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8702295)
Het is pril en daarna , al het goed blijft gaan kan je vanalles bedingen bij een notaris, waar zij ook voordeelk van heeft.

Ik zou mij nooit echt thuis voelen, in een gekochte woning die ik niet mee gekozen heb. Zich thuis voelen bij iemand, is (toch wat mij betreft) een belangrijk onderdeel om zich "goed bij iemand" te voelen. Ik zou het gevoel hebben van "op hotel" te zijn.

bembem 29 april 2018 18:38

mja moest het om een huurwoning gaan zou ik zeggen dat degene die het meeste inkomen heeft meer huur betaalt, maar het gaat om een reeds verworven goed dus vind ik personally dat een symbolische bijdrage gepast is, after all vraag je toch ook geen "huur" aan je geliefde om bvb het senseo koffieapparaat te mogen gebruiken omdat je dat toevallig reeds bezit, of stel dat de ene partner in het bezit is van een flatscreen, auto enz.... dan is het best wel sneu van daar geld voor te vragen, zo zie ik het althans lol

Henri1 29 april 2018 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8702020)
Een korte situatieschets:

Ik heb al een tijdje een eigen woning, hypotheekvrij. Mijn partner huurt.
Nu we willen gaan samenwonen (feitelijk), trekt ze logischerwijze bij mij in. Het lijkt me billijk dat zij aan mij een bijdrage betaalt voor het gebruik van mijn woning. De markthuurwaarde van de woning bedraagt ongeveer 1000 euro. Ik zou willen voorstellen dat zij mij maandelijks 300 euro betaalt onder de vorm van een hogere bijdrage aan het huishoudbudget (voedsel, nutsvoorzieningen, ...). Om problemen bij een eventuele breuk te vermijden, blijf ik alle kosten eigen aan de woning (onderhoud, renovatie, belasting) rechtstreeks op mij nemen.

Ik heb al eens gepolst bij anderen, maar 10 personen leveren mij 11 meningen op. De ene vindt me Ebenezer Scrooge omdat dat ik "huur" vraag aan mijn partner, de andere vindt mij een goedzak.

Wat vinden jullie billijk?

Wie vraagt er nu huur aan zijn partner.
Kan je dat van je belastingenaftrekken?

Henri1 29 april 2018 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8702140)
Tegenwoordig vraagt men voor alles huur.

Zo vragen onze Noorderburen zelfs huur voor een enkelband bij elektronisch huisarrest. :rofl:

Strak plan zeg maar. :-D

Is er ook penis-huur gevraagd ?

bembem 29 april 2018 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8702310)

:-D

TV-verslaafde 29 april 2018 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8702273)
En haar ondertussen nog onderverhuren als prostituee. Geen genade!

Dat zijn de beste natuurlijk, van die lege beschadigde omhulsels. Zoals een geest neuken. "Stoute Barbiepop"

Misschien moet ze wel wat aan zichzelf werken; geen tijd voor => dumpen. (grinnik)

bembem 29 april 2018 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8702261)
Laten betalen; geen genade. :twisted: Als ze later wegloopt heb je toch een centje.

in geval v uitkering(en) zou ik zeggen van ja - omdat door feitelijk samen te wonen men gekort wordt, maar ik denk dat ze beiden werken dus niet v toepassing lol

Henri1 29 april 2018 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8702263)
Dan is uw bijdrage gewoon 30 ?* 40 % groter dan de hare. Simple comme bonjour.
Ik begrijp echt het probleem niet. Mensen die gaan samenwonen moeten samen durven de verantwoordelijkheid opnemen voor het gemeenschappelijke. Als één alleen de lasten heeft en de ander niet, dan komt er zever.

Wie zegt dat de draadstarter niet heeft zitten zagen dat ze hij hem zou intrekken ?

Eyjafjallajökull 29 april 2018 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8702309)
mja moest het om een huurwoning gaan zou ik zeggen dat degene die het meeste inkomen heeft meer huur betaalt, maar het gaat om een reeds verworven goed dus vind ik personally dat een symbolische bijdrage gepast is, after all vraag je toch ook geen "huur" aan je geliefde om bvb het senseo koffieapparaat te mogen gebruiken omdat je dat toevallig reeds bezit, of stel dat de ene partner in het bezit is van een flatscreen, auto enz.... dan is het best wel sneu van daar geld voor te vragen, zo zie ik het althans lol

Wat weet jij daar nu feitelijk van ? :?

Henri1 29 april 2018 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8702309)

Hij betaalt niets meer, tis betaald.

Pandareus 29 april 2018 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8702132)
Dan zou ik toch met een gevoel achter blijven dat voor niets de zon opgaat.

ten eerste heb ik wel kosten door haar verblijf (gebruiksslijtage),
ten tweede zal ik in de nabije toekomst investeringen dragen die haar financieel ook ten goede komen (nieuwe ramen met hoogrendementsglas, pomp voor regenwaterrecuperatie, etc.)
en ten derde heb ik niet langer het exclusieve genot en zal ik rekening moeten houden met haar voorkeuren (lees: ik schilder mijn woonkamer niet meer in de kleur die ik wil)

:lol: okee, maar nu zit je wel te redeneren als een westvlaamse boerenzoon die zijn investering wil zien renderen als hij naar zijn eigen vrouw kijkt. ( tongue in cheeck )

Ga daar niet te ver in, je verknalt anders je relatie denk ik zo.

Henri1 29 april 2018 18:54

Gratis neuken en dan nog huur vragen........

bembem 29 april 2018 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8702323)
Hij betaalt niets meer, tis betaald.

yep, it's a rich guy (in comparison with many, that is)
met deze tactiek wordt ie nog rijker, ie free money each month for doing nothing, lol

bembem 29 april 2018 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8702326)
Gratis neuken en dan nog huur vragen........

lol

Henri1 29 april 2018 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8702327)
met deze tactiek wordt ie nog rijker, ie free money each month for doing nothing, lol

Volgende stap kan zijn om het wassen van de bedlakens aan haar door te schuiven, tis gvd zijn kwakje wat erin zit.

bembem 29 april 2018 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8702324)
:lol: okee, maar nu zit je wel te redeneren als een westvlaamse boerenzoon die zijn investering wil zien renderen als hij naar zijn eigen vrouw kijkt. ( tongue in cheeck )

Ga daar niet te ver in, je verknalt anders je relatie denk ik zo.

hoezo? zou demper huur vragen..? o_0

bembem 29 april 2018 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8702331)
Volgende stap kan zijn om het wassen van de bedlakens aan haar door te schuiven, tis gvd zijn kwakje wat erin zit.

goeike :rofl:

TV-verslaafde 29 april 2018 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8702327)

So what?

Ik zou de eerste maand 1000€ vragen en als ze dan nog toehapt dan profiteert ze niet van mij. 2de maand mag ze gratis blijven en daarna ook.

Vernuftig, hé. Leuke testjes. (grinnik)

bembem 29 april 2018 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8702336)
So what?

Ik zou de eerste maand 1000€ vragen en als ze dan nog toehapt dan profiteert ze niet van mij. 2de maand mag ze gratis blijven en daarna ook.

Vernuftig, hé. Leuke testjes. (grinnik)

lol

Xenophon 29 april 2018 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8702310)

Ik vind het ook maar raar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be