Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Rode Duivels waterdragers van de Belgicisten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244023)

Bad Attila 18 juni 2018 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8740860)
Het bier noemt Belgium, ik stel voor het we het land vanaf nu Jupilerië noemen.

Weet je, Jupiler komt gewoon van Jupille, hoor, een Luiks dorp. Het is dus niet nodig om een andere naam te zoeken.

Anna List 18 juni 2018 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8741345)
Inderdaad, ze gaan er op zijn Belgisch mee om.

ik zie AB Inbev die naam 'Belgium' niet snel meer loslaten eigenlijk. wen er maar aan, dat wordt een permanent gegeven, en binnen een paar jaar lopen anderen die m willen gebruiken als productnaam tegen een proces aan. :-)

Belgium wordt wereldwijd op de kaart gezet ! als middelmatig al dan niet lauw pilsje welliswaar. ;-)

Anna List 18 juni 2018 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8740860)
Het bier noemt Belgium, ik stel voor het we het land vanaf nu Jupilerië noemen.

laat ons het land Brabant noemen, met bijhorende rellen in Nederland vanwege dat naamgebruik. ;-) (t moeten niet altijd Grieken zijn die t nieuws halen)

Bad Attila 18 juni 2018 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8741352)
ik zie AB Inbev die naam 'Belgium' niet snel meer loslaten eigenlijk. wen er maar aan, dat wordt een permanent gegeven, en binnen een paar jaar lopen anderen die m willen gebruiken als productnaam tegen een proces aan. :-)

Belgium wordt wereldwijd op de kaart gezet ! als middelmatig al dan niet lauw pilsje welliswaar. ;-)

Indien ik mij niet vergis is Jupiler vooral gericht op de interne Belgische markt. Het "internationaal pilsmerk" bij Inbev is Stella (beikes, trouwens, krijg er steeds hoofdpijn van :cry:).

Anna List 18 juni 2018 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8741361)
Indien ik mij niet vergis is Jupiler vooral gericht op de interne Belgische markt. Het "internationaal pilsmerk" bij Inbev is Stella (beikes, trouwens, krijg er steeds hoofdpijn van :cry:).

net zoals Stella ooit lokaal begon, begint Belgium ook lokaal.

gelieve de naam Jupiler trouwens niet meer te gebruiken, dat is regel één bij elke merknaamverandering.

Bad Attila 18 juni 2018 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8741368)
net zoals Stella ooit lokaal begon, begint Belgium ook lokaal.

Niet akkoord, het gaat hier om een duidelijke internationalelangetemijnmarketingsstrategievooral voorhetgeldvoordeaandeelhouders van Inbev.

Citaat:

gelieve de naam Jupiler trouwens niet meer te gebruiken, dat is regel één bij elke merknaamverandering.
pf, ik gebruik nog steeds "Raider" in plaats van "Twix"...

Zipper 18 juni 2018 10:07

Citaat:

zowel Jupiler als Stella gingen fors achteruit in kwaliteit toen ze in 1988 opgingen in Interbrew (voorloper van Inbev)

Anna List 18 juni 2018 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8741373)
Niet akkoord, het gaat hier om een duidelijke internationalelangetemijnmarketingsstrategievooral voorhetgeldvoordeaandeelhouders van Inbev.

pf, ik gebruik nog steeds "Raider" in plaats van "Twix"...

je bent belgicist, uiteraard ben je wat verouderd, achter en oerconservatief. :p

Bad Attila 18 juni 2018 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8741377)
zowel Jupiler als Stella gingen fors achteruit in kwaliteit toen ze in 1988 opgingen in Interbrew (voorloper van Inbev)

Ik ben net te jong om de vergelijking te kunnen maken. Maar ik kan mij wel inbeelden dat er vanaf dan veel meer aandacht werd besteed aan standardisatie van smaak, aroma en textuur...

Wat de authenticiteit van het product nooit ten goede komt...

Bad Attila 18 juni 2018 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8741379)
je bent belgicist, uiteraard ben je wat verouderd, achter en oerconservatief. :p

Je hebt me door! 8-)

Zipper 18 juni 2018 10:20

Citaat:

de enige pilsbieren "vandaag" waar ik geen hoofdpijn van krijg, zijn Vedett en Carlsberg.

Anna List 18 juni 2018 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8741401)
de enige pilsbieren "vandaag" waar ik geen hoofdpijn van krijg, zijn Vedett en Carlsberg.

:cheer: Vedett rules! :cheer:

Anna List 18 juni 2018 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8741390)
Je hebt me door! 8-)

ja zeg, je legde m zelf op de stip ze! ;-)

Bad Attila 18 juni 2018 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8741407)
ja zeg, je legde m zelf op de stip ze! ;-)

Bwah, dat hoeft geen probleem te zijn, kijk naar Messi. ;-)

Anna List 18 juni 2018 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8741423)
Bwah, dat hoeft geen probleem te zijn, kijk naar Messi. ;-)

ik heb nog getwijfeld of ik dat erbij zou schrijven, dat ik Messi niet ben! :p

Bad Attila 18 juni 2018 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8741429)
ik heb nog getwijfeld of ik dat erbij zou schrijven, dat ik Messi niet ben! :p

Hé hé, goeie keeper. 8-)

Cheminot 18 juni 2018 11:38

Citaat:

Dan zijn ze slecht getapt, vuile leidingen, vuile glazen,... ligt nooit aan het bier.

Het Verzet 18 juni 2018 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 8741496)
Dan zijn ze slecht getapt, vuile leidingen, vuile glazen,... ligt nooit aan het bier.

Of misschien aan de hoeveelheid...

Anna List 18 juni 2018 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8741524)
Of misschien aan de hoeveelheid...

het ligt altijd uitsluitend aan de hoeveelheid.

teveel of te weinig.

fred vanhove 18 juni 2018 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8740407)
Dat is waar. Een hoop volk die nooit voetbal kijken duikt op, om mee te drijven op de sfeer en een pintje te drinken. En het interlandvoetbal is eigenlijk van een minder niveau dan clubvoetbal. En er komt een hoop platte commercie bij, van bier over stickers tot pruiken en plastieken brol. En toch vind ik het iets hebben.

Klopt. Ik zie nu zelfs meisjes van 11 jaar die plots zouden zijn geïnteresseerd in voetbal 8O. Hopen oude vrouwtjes en kinderen die nog nooit een voetbalwedstrijd hebben uitgekeken worden nu verplicht om te kijken. Wie niet kijkt is een saaie flauwerik.
Voetbal en Alcohol. Je bent verplicht om er van te houden....niet van de sport maar toch van de commercie er rond.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be