Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   MIVB zet chauffeur met nazitatoeage aan de deur (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244911)

TheFourHorsemen 29 augustus 2018 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8790630)
Die adelaars vind je nochtans terug op ik weet niet hoeveel vlaggen en wapenschilden.

Leeuwen en adelaars in gans Europa.

De combinatie is duidelijk.

dpg 29 augustus 2018 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8790603)
Ik dacht dat het eerder de swastika was, dat symbool van het Derde Rijk.

Ik ken nog mensen die een adelaar hebben staan, nooit gedacht dat dit allemaal nazi's waren.

Misschien is het dan meer dan tijd dat de tattoeeurs een verbod krijgen van nog adelaars, arenden en pluimvee allerhande te zetten.

Vermits dit een politiek misdrijf is in Belgie.

Alleen maar het feit dat jullie dergelijk uitschot verdedigen geeft aan dat ge goed weet waar het voor staat.

Jullie eerlijkheid siert u, doe dus niet zo onnozel en poco.

Garry 29 augustus 2018 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8790411)
Zoveel vormen van racisme, discriminatie, beperking van vrije meningsuiting zijn de laatste jaren bon ton geworden.

Ik vind dat dit er evenwel dik overgaat.

Mocht die man zijn tattoes zichtbaar hebben tegenover zijn klanten: akkoord, direct ontslag.
Voor mijn part: in die "loket-en aanverwante functies", niks geen politiek en niks geen godsdienst. Liefst ook niks geen beladen meningen, genre fan van die voetbalclub, regenboogtrui, vakbondssjaaltje, ...

Maar ja, links is proper. Zogezegd.

titel: MIVB zet chauffeur met nazitatoeage aan de deur
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180829_03688677

Dat ze dan het Rode kruis ook maar den bak in draaien wegens het leveren van hand en spandiensten aan de Nazi's. En tegen de kerk en het Vaticaan moeten ze dan ook direct proces aanspannen voor idem praktijken.

Als ge omwille van uw geloof met kopvodden op de pasfoto moogt mag die man in zijn privé leven de nazi's aanbidden ook, dat is dan ook vrijheid van geloof, zijn vrije keuze.

Niet verkeerd begrijpen;

ik ben totaal geen voorstanders van eender welke tatoeages en al helemaal niet van nazi's symbolen.

Xenophon 29 augustus 2018 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8790673)
Alleen maar het feit dat jullie dergelijk uitschot verdedigen geeft aan dat ge goed weet waar het voor staat.

Ik spreek niet voor "jullie," enkel voor mezelf.

Verder, ik meende dat jij een poco was, misschien begrijp ik het begrip niet volledig.

Witte Kaproen 29 augustus 2018 16:44

Wat met bus of tram 88 ?

Ook afvoeren:roll:

Garry 29 augustus 2018 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8790706)
Wat met bus of tram 88 ?

Ja, ... kliniek "Heilig Hart" mag ook niet meer.:magniet:

Garry 29 augustus 2018 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8790673)

Ja, ieders zijn uitschot zeker, jullie verdedigen al het uitschot dat hier aangespoeld is en wij, Vlaamsgezinde, worden constant door jullie verweten dat we tot de nazi's behoren.

Witte Kaproen 29 augustus 2018 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8790711)

Geel -zwarte nummerplaten mochten ook niet van de Belgicisten :roll:

Anna List 29 augustus 2018 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8790711)

Haha ha :lol:

Zipper 29 augustus 2018 17:07

Citaat:

Wat met bus of tram 88 ?

Ja, die rijdt rechtstreeks naar Berchtesgaden.

Everytime 29 augustus 2018 17:12

Citaat:

Zoveel vormen van racisme, discriminatie, beperking van vrije meningsuiting zijn de laatste jaren bon ton geworden.

Mocht die man zijn tattoes zichtbaar hebben tegenover zijn klanten: akkoord, direct ontslag.
Voor mijn part: in die "loket-en aanverwante functies", niks geen politiek en niks geen godsdienst. Liefst ook niks geen beladen meningen, genre fan van die voetbalclub, regenboogtrui, vakbondssjaaltje, ...

Uitstekend reactie van de MIVB.

Everytime 29 augustus 2018 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8790621)
Ik ben voor.
Op de tram is geen plaats voor Nazi-wat-dan-ook.

Dikke 2!

marie daenen 29 augustus 2018 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8790724)
Uitstekend reactie van de MIVB.

Tuurlijk want de Vlamingen zijn toch nazi's; buiten ermee die passen niet in la Belgique...
Ik bedoel de Vlamingen.

Xenophon 29 augustus 2018 17:29

Citaat:

Discriminatie op voorkomen.

TheFourHorsemen 29 augustus 2018 17:36

Citaat:

Wat met bus of tram 88 ?

Context, combinatie met andere uitingen/gedragingen...

Een swastika op een hindoeïstische tempel heeft niets te maken met het nazisme. Onder andere omstandigheden kan een swastika wel duidelijk een verwijzing zijn naar het nazisme.

'88' als nummer van een bus heeft uiteraard evenmin iets te maken met het nazisme.

Ontkennen dat de 88 in combinatie met een Reichsadler verwijst naar Hitler/het nazisme is puur gespeelde onwetendheid.

De tatoeage spreekt voor zich:

Bad Attila 29 augustus 2018 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8790569)
dragen ze daar een sacoche bij ook?

Geen idee.

reservespeler 29 augustus 2018 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8790590)
Beide ontslagen voor hun politieke mening want op hun werk was niets af te keuren.

Dat is toch een heel verschil.

Bad Attila 29 augustus 2018 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8790734)

Een swastika op een hindoeïstische tempel heeft niets te maken met het nazisme. Onder andere omstandigheden kan een swastika wel duidelijk een verwijzing zijn naar het nazisme.

'88' als nummer van een bus heeft uiteraard evenmin iets te maken met het nazisme.

Ontkennen dat de 88 in combinatie met een Reichsadler verwijst naar Hitler/het nazisme is puur gespeelde onwetendheid.

Ik heb er op zich eigenlijk geen problemen mee, zolang hij die tatoeages niet zichtbaar maakt tijdens het werk.

Maar eerlijk gezegd, zich hiermee laten tatoeëren is nu ook niet de slimste zet, vooral als je er publiekelijk mee gaat pronken op een, dacht ik, personeelsfeest.

Dit neemt uiteraard niet weg dat dom zijn, of erger, neo-nazi zijn, nog steeds een recht is.
Heel lelijke tattoos, Btw...

Xenophon 29 augustus 2018 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8790734)

De adelaar trekt veel op de keizerlijke adelaar van o.a. Duitsland en Rome.

Het getal 88 bestond al voor Hitler.

Zaak afgewezen.

Zipper 29 augustus 2018 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8790741)
Ik heb er op zich eigenlijk geen problemen mee, zolang hij die tatoeages niet zichtbaar maakt tijdens het werk.

Maar eerlijk gezegd, zich hiermee laten tatoeëren is nu ook niet de slimste zet, vooral als je er publiekelijk mee gaat pronken op een, dacht ik, personeelsfeest.

Dit neemt uiteraard niet weg dat dom zijn, of erger, neo-nazi zijn, nog steeds een recht is.
Heel lelijke tattoos, Btw...

een goeie advocaat maakt dat ontslag ongedaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be