Marie van de koster |
14 november 2018 11:40 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
(Bericht 8857597)
Je moet de balans zoeken in wat jij je kan veroorloven, wat je verwacht nodig te gaan hebben voor je verzorging eens je hulpbehoevend word en in hoeverre je op een verantwoorde manier je kinderen kan helpen.
Als gezonde +55 met een eigen afbetaalde woning heb je immers slechts een 300€ per maand nodig om te eten en drinken.
Tel daar nog eens 150€ per maand aan nutsvoorzieningen bij en al de rest is luxe.
Mijn +80 jarige ex-schoonmoeder zet nog elke maand +1000€ van haar pensioen op haar spaarrekening, voor haar oude dag.
Maar de herstellingen die er moeten gebeuren in haar woning, 't ja die worden enkele uitgevoerd als ik ze ga doen, want een actieve pro laten komen kost volgens haar te veel.
|
Ik gaf geen antwoord op mijn situatie maar op opmerkingen die ik nogal dom en tegenstrijdig vind.
Verder wordt er hier weinig rekening gehouden met het feit dat niet alle mensen financieel hun hele leven met hun gat in de boter vallen. Ziekte en tegenslagen op jongere leeftijd kunnen maken dat de intussen genezen 55+er nooit een woning heeft kunnen kopen en welke bank leent nog geld aan iemand die naar de 60 gaat en een bescheiden inkomen heeft?
Uw schoonmoeder moet nog al een pensioen hebben, zeg, als ze er iedere maand meer dan 1000 € van kan opzij zetten! :-o Hoeveel heeft die?
|