Jantje |
31 januari 2019 12:28 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben
(Bericht 8927305)
Met moeder aan de haard thuis denk ik dan. :lol: Tis niet dat de kinderen van 3 vroeger hun eitjes zelf bakten.
|
Vele hadden nog geen kinderen voor hun 22ste.
Citaat:
Ik ga je wat verklappen: dat wordt zwaar tegengewerkt die overuren toestanden. Van overheidswege. Zoals alles. Er worden zelfs mensen betaald om dat te controleren.
|
Ik heb toch gepost dat jullie nog geen 1/3 meer kunnen van wat wij deden.
Citaat:
Dat is dus minimum 20.000 euro extra voor een huis van anders... hoeveel? 150000?
En verplicht regenwater ontkoppelen van grijs water bv?
En geef maar toe dat Vlaanderen vol staat met bouwsels met dergelijke muurkes.
|
Heb eerst eens gaan nameten, een boerke is al 8cm breed, 19cm lang en 4cm dik.
Dus zelfs bij een steense muur zit je al aan 19cm muurdikte.
En een steense muur als gevelmuur kom je gewoon niet meer tegen. Zijn allemaal minstens anderhalve steense muren.
Citaat:
Wettelijkheid interesseert me niet en niemand voelt dat zolang er laks opgetreden wordt. Wat de nieuwere generaties wel voelen zijn de controle en strengheid en dat wie veel kan neerleggen (renovatie, dure technieken, eco glans op het bouwwerk zeg maar) ook veel kan terugkrijgen. Geld hebben wordt beloond.
|
Ach ja, alleen was dat niet zo toen mijn generatie kocht. Toen was er zelfs een plafond aan je wettelijke belastbaar inkomen om ook maar één subsidie te kunnen krijgen.
Vandaag krijg je een subsidie per m² voor isolatie, klopt. Maar die dek zeker de kosten niet.
Citaat:
Nu heb je dat wel meer en meer nodig, dus een halve noodzaak.
Kan je aantonen dat de pensioenen (en lonen) evenveel gestegen zijn als de rest?
En denk je dat iedereen dat krijgt? En waarom denk je dat er zaken zijn als indexsprongen en loonstop?
|
https://www.gemiddeld-inkomen.nl/inkomens-vanaf-1970/
Ben niet echt goed in het rekenen, maar als ik die lijst zie, heb ik de indruk dat het gemiddelde nettoloon in 2017 ongeveer 2.4 maal het dubbele is tegenover 1980.
En je moet dan ook eens kijken hoeveel % meer belastingen de jeugd vandaag moet betalen.
Ik zeg het nog eens en zal het blijven herhalen, wij leefde anders, maar hadden het zeker niet beter en gemakkelijker dan de jeugd vandaag.
|