Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Ommekeer in Turkije ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247885)

Pandareus 23 juni 2019 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9052507)
Definitief, de overwinning gaat naar de oppositie in Istanbul.

"Binali Yildirim, de kandidaat van Erdogan, geeft verlies toe in Istanbul.

Verkiezingen zijn de ruggengraat van democratieën', zei Yildirim. 'Volgens de resultaten leidt mijn tegenstander Ekrem Imamoglu in de race. Ik feliciteer hem en wens hem succes.' Met 95 procent van de stemmen geteld, haalt Imamoglu 53,7 procent binnen, Yildirim 45,4 procent."

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190623_04475579

Schitterend ! eindelijk is Istanbul van onder het AKP juk, en is sultan Erdogan een belangrijke pion kwijt.

kojak 23 juni 2019 22:01

Wat gaan nu de volgende stappen worden ?

Ik blijf bij de titel van deze draad: ' Een ommekeer in Turije ?' ?

Zipper 23 juni 2019 23:09

Tijd om nog eens een staatsgreep te ensceneren.

kojak 24 juni 2019 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9052643)
Tijd om nog eens een staatsgreep te ensceneren.

Ik denk niet dat hij dat nog eens zal riskeren, want dan zou hij heel het volk mss tegen zich krijgen.
Ze houden hem in het oog, ook het buitenland, en dat weet hij maar al te goed.
Ook nu hebben ze hun nederlaag zonder veel tam-tam toegegeven.
Had hij nu nog van zijn oren gemaakt, dan zouden de gemoederen nog verder opgehitst geweest zijn.

Nu ja, bij de pakken zal hij nu ook niet blijven zitten, vraag is nu wel wat hij gaat doen.

Universalia 24 juni 2019 03:13

Erdogan had al langer opzij geschoven moeten worden.

Lijkt mij beter voor de Turken.

Als zij opnieuw gaan janken om bij de EU ingelijfd te mogen worden bedanken wij daarvoor met een No Way. :-)

Jantje 24 juni 2019 05:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9052673)
Erdogan had al langer opzij geschoven moeten worden.

Lijkt mij beter voor de Turken.

Als zij opnieuw gaan janken om bij de EU ingelijfd te mogen worden bedanken wij daarvoor met een No Way. :-)

Denk eerder dat zijn partij dit maal de uitslagen niet kon vervalsen door het zeer nauwe toezicht door de internationale andacht en controle voor deze verkiezingen.
Een tweede zaak is, dat Turken in het buitenland niet mogen en kunnen meestemmen bij gemmeenteraadsverkiezingen.
Het zijn dus enkel mensen die direct onder het AKP-bewind leven die een stem mochten uitbrengen.
En die zijn het Moslim-fanatisme van de AKP beu!!!

Lof der Zotheid 24 juni 2019 07:43

Nu is het wachten tot deze seculiere burgemeester wegens hoogverraad aan Sultan Erdo of een andere uitvlucht uit zijn ambt ontzet wordt, en er iemand geïnstalleerd wordt die meer naar de zin van de Sultan is...

Hypochonder 24 juni 2019 07:48

Nog niet zo lang geleden werd Erdogan op handen gedragen en kon hij zijn macht uitbreiden en nu spuwen de Turken hem al uit. Straks neemt Erdogan maatregelen zodat hij zich kan vestigen als een echte dictator.

Nietzsche 24 juni 2019 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9052566)
Schitterend ! eindelijk is Istanbul van onder het AKP juk, en is sultan Erdogan een belangrijke pion kwijt.

Wat is daar nu zo schitterend aan?

Universalia 24 juni 2019 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9052727)
Nog niet zo lang geleden werd Erdogan op handen gedragen en kon hij zijn macht uitbreiden en nu spuwen de Turken hem al uit. Straks neemt Erdogan maatregelen zodat hij zich kan vestigen als een echte dictator.

Ik denk ook wel dat er 'maatregelen' op komst zijn.

Misschien vliegen er weer wat mensen de gevangenis in? :|

Pandareus 24 juni 2019 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 9052747)
Wat is daar nu zo schitterend aan?

Een sekuliere burgemeester, die uit de industrie komt, een track record heeft als competente bestuurder, een bruggenbouwer tussen de stedelijke middenstand en de veeleer religieus en conservatieve achterban van AKP. Ook belangrijk : hij heeft het respect van de koerdische minderheid.
Lijkt me de betere keuze voor een gigantische stad als Istanbul, dan een AKP burgemeester die aan de touwtjes van Erdogan hangt.

Nietzsche 24 juni 2019 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9052812)
Een sekuliere burgemeester, die uit de industrie komt, een track record heeft als competente bestuurder, een bruggenbouwer tussen de stedelijke middenstand en de veeleer religieus en conservatieve achterban van AKP. Ook belangrijk : hij heeft het respect van de koerdische minderheid.
Lijkt me de betere keuze voor een gigantische stad als Istanbul, dan een AKP burgemeester die aan de touwtjes van Erdogan hangt.

Oh, mij ook. Maar begrijp niet waarom het je boeit. Je woont toch niet in Turkije?

Je doet voorkomen alsof je verschil gaat merken in je eigen persoonlijke leven. Ben je Turks?

Nietzsche 24 juni 2019 08:56

Daarbij: de CHP is de partij van ataturk. Het zijn seculiere hardliners, met een hekel aan islamieten. De kans dat dit geen pretje gaat worden voor praktiserende moslims, is aanwezig.

Klein Licht 24 juni 2019 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 9052817)
De kans dat dit geen pretje gaat worden voor praktiserende moslims, is aanwezig.

Je bedoelt dat ze hun minder praktiserende medeburgers misschien iets minder hard zullen mogen terroriseren?

Maak je geen zorgen, de meeste van die religieuze pestwetten zijn nationaal ingevoerd en daar zal een burgemeester niet veel aan kunnen doen.

DewareJakob 24 juni 2019 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9052649)
Ik denk niet dat hij dat nog eens zal riskeren, want dan zou hij heel het volk mss tegen zich krijgen.
Ze houden hem in het oog, ook het buitenland, en dat weet hij maar al te goed.
Ook nu hebben ze hun nederlaag zonder veel tam-tam toegegeven.
Had hij nu nog van zijn oren gemaakt, dan zouden de gemoederen nog verder opgehitst geweest zijn.

Nu ja, bij de pakken zal hij nu ook niet blijven zitten, vraag is nu wel wat hij gaat doen.

Misschien krijgen die duizenden leerkrachten, rechters, journalisten en anderen hun werk terug die ze door hun 'Grote leider' verloren omdat ze niet datgene dachten wat van hen verwacht werd.

Pandareus 24 juni 2019 12:50

Citaat:

Daarbij: de CHP is de partij van ataturk. Het zijn seculiere hardliners, met een hekel aan islamieten. De kans dat dit geen pretje gaat worden voor praktiserende moslims, is aanwezig.

Was het niet de rol van Kallikles om daar commentaar op te geven ?
Niet uit je rol vallen hoor...

TheFourHorsemen 24 juni 2019 15:12

Citaat:

Ekrem Imamoglu is praktiserend moslim.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be