Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waar gaat de NVA het geld halen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248522)

Dadeemelee 14 mei 2019 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9013782)
dat voorstel hebben ze van VB gepikt hé :p

ps het voorstel van groen pakt net iedereen in die categorie absoluut ontoereikende pensioenen aan op hun aangelegde voorziening ...

Ja, het zegt toch veel hé. Zelfs de VLD.

Sneaky 14 mei 2019 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9013789)
Met 1 miljoen kan je 41 jaar lang 2000 euro per maand opdoen. Onbelast.

2000 euro? Daar kan ik net mijne maandelijkse wijn mee betalen. En die willen ze dan ook nog eens belasten. Zo komt er geen eind aan he.

Dadeemelee 14 mei 2019 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 9013797)
2000 euro? Daar kan ik net mijne maandelijkse wijn mee betalen. En die willen ze dan ook nog eens belasten. Zo komt er geen eind aan he.

Wat dan met die arme ambtenaren die het met 2174 euro per maand moeten stellen?

:-(

Pandareus 14 mei 2019 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9013776)
Zie je, je bent daar schilderijen gaan wegsteken om dat Groen ze niet mag vinden.

:lol:

Anna List 14 mei 2019 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9013792)
Ja, het zegt toch veel hé. Zelfs de VLD.

voor de verkiezingen toch ...

terwijl iedereen we in BE de hoogste belastingen betalen en de laagste pensioenen krijgen ...

minimum 1500 ... schoon hé ... een rusthuis kost minimum 1600

Anna List 14 mei 2019 11:04

Citaat:

van in een tentje dan ...

De schoofzak 14 mei 2019 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9013655)
En wanneer protesteert de NVA? Juist, als het over een belasting voor rijken gaat.

Meer dan 1 miljoen bezitten is voor de NVA de normaalste zaak.

De klootzakkerige linkse partijen draaien hun hand er niet voor om om iemand die 2000 euro bruto verdient, ook belastingen te laten betalen.
De nva heeft aan die mensen de grootste hap van de taks-shift toebedeeld.

Waar de nva het geld vandaan zal halen? Voornamelijk in het verschil tussen het uitbetalen van werklozensteun aan mr X, en anderzijds de bijdragen van die mr X als hij een job gevonden zal hebben, zelfs al heeft mr X misschien niet veel goesting om uit zijn luie zetel te komen. (noteer: misschien, ik noem niet alle werklozen luiaards zoals die vld-gezinde Anderlecht-vetzak)

Sneaky 14 mei 2019 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9013800)
Wat dan met die arme ambtenaren die het met 2174 euro per maand moeten stellen?

:-(

Die hebben dan ook nooit écht gewerkt he. Wat verwacht ge dan?

Anna List 14 mei 2019 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9013818)
De klootzakkerige linkse partijen draaien hun hand er niet voor om om iemand die 2000 euro bruto verdient, ook belastingen te laten betalen.
De nva heeft aan die mensen de grootste hap van de taks-shift toebedeeld.

Waar de nva het geld vandaan zal halen? Voornamelijk in het verschil tussen het uitbetalen van werklozensteun aan mr X, en anderzijds de bijdragen van die mr X als hij een job gevonden zal hebben, zelfs al heeft mr X misschien niet veel goesting om uit zijn luie zetel te komen. (noteer: misschien, ik noem niet alle werklozen luiaards zoals die vld-gezinde Anderlecht-vetzak)

schoof, die 2174 is dat realistisch?

Zipper 14 mei 2019 11:31

Citaat:

hoe dat miljoen tot stand kwam, hoe hard iemand daar voor gewerkt heeft, interesseert je waarschijnlijk niet.

ViveLaBelgique 14 mei 2019 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9013672)
Voila, al minstens 1 NVA sympathisant vindt een vermogen van 1 miljoen heel normaal. 8-)

Ik ga me niet direct als een N-VA sympathisant beschouwen maar in de milieus waar ik vertoef is een vermogen van meer dan 1 miljoen euro normaal.

Zipper 14 mei 2019 12:50

1 Bijlage(n)
.

Hypochonder 14 mei 2019 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9013961)
.

:rofl:

Waarom is het toch zo makkelijk om hen belachelijk te maken en hen uit te lachen?

Dadeemelee 14 mei 2019 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9013931)
Ik ga me niet direct als een N-VA sympathisant beschouwen maar in de milieus waar ik vertoef is een vermogen van meer dan 1 miljoen euro normaal.

Dan is de NVA een partij voor u. :-P

Tavek 14 mei 2019 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9013737)
Ik heb het eens nagekeken: het gemiddeld pensioen van een ambtenaar is 2174 euro.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170615_02926664

Waarom kan je niet serieus discussiëren? :-(

En het gemiddelde vermogen is 1 miljoen euro.

Enz enz....

De NVA leeft op een andere planeet.

Dadeemelee 14 mei 2019 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9013961)
.

Citaat:

Zipper 14 mei 2019 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9014037)

hij heeft mij straks een pint betaald :-P

fox 14 mei 2019 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9013737)
Ik heb het eens nagekeken: het gemiddeld pensioen van een ambtenaar is 2174 euro.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170615_02926664

Waarom kan je niet serieus discussiëren? :-(

Waar heb ik gezegd dat 3500 het gemiddelde is??? Het gaat er om dat er wel degelijk ambtenaren zijn dit dit bedrag op hun rekening geschreven krijgen elke maand.

Waarom moet een zelfstandige dan wel een extra jaloezietaks afdokken en die ambtenaar niet?

Ik herhaal. 1 miljoen euro vermogen is NIET overdreven en daarenboven werd er reeds een veelvoud van dat miljoen gedokt aan de fiscus. Waarom er dan nog eens op zou moeten betaald worden, mag Joost weten.

En dat in een land dat op plek 2 staat qua belastingsinkomsten. We staan op plaats 6 als het gaat over inkomsten uit vermogen. Maar blijkbaar willen we toch weer hoger klimmen.

Weet je trouwens tot Luxemburg 1 van die top 5 landen is? Denk je dan dat je meer vermogensbelasting gaat innen door de lasten erop te doen stijgen, of eerder door ze te doen dalen. Ik weet niet of je het goed en wel beseft, maar je bereikt de top van de laffercurve veel sneller bij lasten op vermogen dan bij lasten op arbeid. Vermogen is immers veel mobieler.

Dadeemelee 14 mei 2019 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9014068)
Waar heb ik gezegd dat 3500 het gemiddelde is??? Het gaat er om dat er wel degelijk ambtenaren zijn dit dit bedrag op hun rekening geschreven krijgen elke maand.

Waarom moet een zelfstandige dan wel een extra jaloezietaks afdokken en die ambtenaar niet?

Ik herhaal. 1 miljoen euro vermogen is NIET overdreven en daarenboven werd er reeds een veelvoud van dat miljoen gedokt aan de fiscus. Waarom er dan nog eens op zou moeten betaald worden, mag Joost weten.

En dat in een land dat op plek 2 staat qua belastingsinkomsten. We staan op plaats 6 als het gaat over inkomsten uit vermogen. Maar blijkbaar willen we toch weer hoger klimmen.

Weet je trouwens tot Luxemburg 1 van die top 5 landen is? Denk je dan dat je meer vermogensbelasting gaat innen door de lasten erop te doen stijgen, of eerder door ze te doen dalen. Ik weet niet of je het goed en wel beseft, maar je bereikt de top van de laffercurve veel sneller bij lasten op vermogen dan bij lasten op arbeid. Vermogen is immers veel mobieler.

En volgens u zijn er geen zelfstandigen die meer dan 3500 euro per maand verdienen als ik u goed begrijp, of heb je dat ook niet gezegd?

Ge zegt niet veel hé? :-P

Marie-Jeanne!!!!

Anna List 14 mei 2019 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9014099)
En volgens u zijn er geen zelfstandigen die meer dan 3500 euro per maand verdienen als ik u goed begrijp, of heb je dat ook niet gezegd?

Ge zegt niet veel hé? :-P

Marie-Jeanne!!!!

elaba, niet lachen met Marie-Jeanne hé! :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be