patrickve |
20 mei 2019 18:48 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
(Bericht 9020232)
Gwendolien Rutten:
"Het is ook tijd dat wij samen bepalen wat niet meer kan. In rechtbanken, gemeenschapsscholen en politiekantoren heeft een burger het recht om geholpen te worden door overheidsambtenaren die geen blijk mogen geven van hun overtuiging.' Wie hier komt wonen, mag in de private levensbeleving doen wat hij wil. Hij mag dat zelfs in de publieke ruimte doen: het staat elke inwoner van dit land in principe vrij zich te kleden hoe hij of zij wil, er blijft vrijheid van vereniging enzovoort. Maar iedereen heeft zich wel te houden aan wat (de Nederlandse filosoof) Paul Cliteur 'de universele seculiere moraal' noemt. Die moet duidelijk vertaald staan in onze grondwet."
En hiermee is alles gezegd.
|
Wel, is die verkiezingsreclame dan misleidend ?
Stel dat ik voorstander ben van meer moslims voor de klas. Ik zie het filmpje waar de O-VLD expert van onderwijs haar ideaal aangeeft: gesluierde vrouwen voor de klas, keppeltjes op de kop van leerlingen. Ik neem dus aan dat dat de onderwijs-visie is van O-VLD. En nu zegt de voorzitster dat het zogezegd niet kan. Hoe weet ik nu of mijn stem voor O-VLD meer of minder fanatieke moslims voor de klas zal trachten te brengen ? Hoe kan ik nu nog vertrouwen hebben in die onderwijs expert haar reclame filmpje, als mijn ideaal van lerares in boerka nu blijkbaar tegengesproken wordt door de voorzitster ? Wie liegt er hier nu over de intenties ?
Of is het een beetje van alletwee, naargelang wat je het liefste hoort ?
|