Pandareus |
4 augustus 2019 06:37 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
(Bericht 9082889)
Vuye is een man met verschillende gezichten. In één van de laatste uitzendingen van Yvan De Vadder op vrijdagavond was hij er te gast, samen met Van Den Broucke (de geldverbrander) en de gewezen keizer van Oostende Van De Lanotte. De laatstgenoemden deden hun uiterste best om het confederalisme de grond in te boren. Niks speciaals dus. Maar wat deed Vuye? Hij verdedigde zowaar het confederalisme, net het tegenstelde van zijn artikel in De Tijd. Deed hij dit om tegengewicht te demonstreren tegen de sossen? Ik denk het niet want Vuye laat zich niet niet gemakkelijk de les lezen. Trouwens, wanneer je het artikel goed leest staan er ook vele zaken in die met confederalisme niks te maken hebben, maar niet in je kraam passen.
|
Robert, ik denk dat je een cruciale zin in Vuye zijn artikel slecht gelezen hebt.
Hij zegt letterlijk : "ik geloof niet in de weg naar het confederalisme van N-VA".
Jij lijkt te denken dat Vuye de doelstelling aanvalt, daar waar hij in werkelijkheid enkel kritiek gaf op de gekozen middelen om die doelstelling te bereiken. Dat is dus totaal iets anders...
Je ziet dat trouwens zeer goed in de rest v/h interview, als hij zegt dat de weg naar meer autonomie loopt over overleg en parlementaire bondgenoten zoeken, en enkel via staatshervorming kan bereikt worden. Het enige dat hij doet, is de ballon van de eenzijdige scenario's doorprikken.
|