![]() |
Misschien dacht er wel iemand dat SLOW gemakkelijker te begrijpen was dan TRAAG omdat ons land al overspoeld is met vreemdelingen waar sommigen het Engels beter baas zijn dan het Nederlands?
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Geen andere problemen dan dat? ...... Dan zitten we goed.:-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Eens men die verboden instructie van traag rijden dus aan de kant zet, is dat een niets-zeggend dinges geworden, en iets dat nietszeggend is, daarvan kan men niet verwijten dat het niet in het Nederlands wordt uitgedrukt he. Maw: in de mate dat het in het Nederlands moet uitgedrukt worden, is het een verboden instructie aan het verkeer. En in de mate dat het nietszeggend is, kan men niet eisen dat nietszeggend in het Nederlands gezegd wordt. Moest die school daar nu een bord geplaatst hebben van "speed up" of van "smash those motherfucking children with your humvee", dan zou dat ook niet als verkeersinstructie mogen gezien worden he. |
Deze zanger had het al door.
https://www.youtube.com/watch?v=u_6G0RqcUjI robert long ai lof joe so of help je moedertaal maar rustig naar de kloten |
Citaat:
|
Citaat:
Urbanus van anus - Engels Protestlied :cheer: |
Citaat:
Tenzij het privé-terrein betreft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind die mannetjes grappig en geloof best dat ze efficiënt zijn; ik merk ze toch altijd op als ze ergens staan, en alhoewel ik dan al het bord 30 gepasseerd ben (en het altijd respecteer), let ik nog meer op.
Maar de wet voorziet een vaste taalcommissie, waar elke aanwezige in Vlaanderen klacht mag neerleggen. Niemand behoort dat klachtenrecht in vraag te stellen. Die commissie toetst de klacht aan niet minder dan de wet. Ik zie geen probleem. Behalve dat ik het antwoord van de directeur hautain vind: kom eens een les verdraagzaamheid volgen. Wie is er niet verdraagzaam misschien? |
Citaat:
Los daarvan: op de foto staat het mannetje deels op de openbare weg (trottoir). Bezetting van het openbare domein mag enkel na aanvraag bij de bevoegde overheid. |
Wat een kleinzielig gezever.
|
Citaat:
|
Citaat:
Afgezien van dat vind ik ‘slow down’ onnozel. ‘Traag AUB’ is veel beter. Ik vind het mixen van Engelse en Nederlandse zinnen ook veel storender als een bord ‘slow down’. Maar daar taalwetten op loslaten? :| |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be