![]() |
Citaat:
Uw oorspronkelijke post deed namelijk uitschijnen dat u dacht dat Brussel veel beter deed. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ngen~a7233403/ |
Citaat:
|
Citaat:
Dat betekent overigens niet dat Antwerpen de grootste druk van erkende asielzoekers ervaart ten opzichte van de bevolking. Het gaat om een verhouding van 11,08 procent, waarmee Antwerpen op de vierde plaats eindigt, onder Oostende, Leuven en Turnhout. In Oostende bedraagt de verhouding 14,58 procent. Ook in Brussel is de druk in een aantal gemeenten hoog: met 19,7 procent in Sint-Joost-ten-Noode en 13 procent in Anderlecht, allemaal gemeenten met een hoge graad van armoede. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar nu begint u Antwerpen ook al te vergelijken met andere gemeenten zoals Sint-Joost en Anderlecht. Ik dacht dat het over Antwerpen <-> Brussel ging? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Want hierboven begon u (heel) Antwerpen plots te vergelijken met de Sint-Joost of Anderlecht. |
Citaat:
Maar bij jou moeten we alles normaal vinden, zeker? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik voel mij Vlaming, en ook West-Vlaming. Ik voel mij geen Limburger, maar ik vind het over het algemeen wel sympathieke mensen, met uitzondering van die Limburgse belgicisten hier op het forum, natuurlijk. Als die nog maar naar een fles wijn kijken, verandert die terstond in azijn... |
Citaat:
Het probleem met Brussel is echter dat ze weigeren te erkennen dat ze één stad zijn, waardoor men dus met 19 gemeenten zit. Gevolg is dat we de asieldruk van heel de gemeente Antwerpen (550.000 inwoners) plots moeten vergelijken met de asieldruk van afzonderlijke, kleine, Brusselse gemeenten. U (en het artikel) verwijst dan naar de slechtste Brusselse gemeenten qua asieldruk. In Antwerpen heeft men districten waar er ook veel meer asieldruk is, maar die tellen dan natuurlijk niet afzonderlijk omdat Antwerpen wél een gemeente is. |
Citaat:
|
Citaat:
De gehele gemeente Antwerpen (inclusief polderdorpen zoals Berendrecht etc.) gaan vergelijken met Sint-Joost, is niet echt heel nuttig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be