Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Antwerpen is synoniem voor Wallonië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251504)

TheFourHorsemen 6 januari 2020 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216105)
Brusselse werkloosheidsgraad 2016 17,6 %

2019

15,8 %

Awel dan dat is toch ook zowat 2 % minder . Moeten die zich dan zoveel beter voelen ?

Ik ben blij dat u beseft dat de Brusselse werkloosheid niet naar -0.4% is gezakt.

Uw oorspronkelijke post deed namelijk uitschijnen dat u dacht dat Brussel veel beter deed.

fred vanhove 6 januari 2020 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9216104)
Kuch migratie kuch.

Al een geluk dat je geen hoop migranten te slikken krijgt zoals Brussel want wat zou het dan zijn.

fred vanhove 6 januari 2020 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9216114)
Ik ben blij dat u beseft dat de Brusselse werkloosheid niet naar -0.4% is gezakt.

Kuch migratie Kuch.

fred vanhove 6 januari 2020 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9216114)

Uw oorspronkelijke post deed namelijk uitschijnen dat u dacht dat Brussel veel beter deed.

Beter dan Bartman ? Neen dat zou niemand durven beweren.

TheFourHorsemen 6 januari 2020 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216117)
Kuch migratie Kuch.

"Antwerpen is populairste stad bij vluchtelingen"

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ngen~a7233403/

TheFourHorsemen 6 januari 2020 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216119)
Beter dan Bartman ? Neen dat zou niemand durven beweren.

U vergeleek de 2% van Antwerpen nochtans met de 18% van Brussel. Het is pas nadien dat u uw fout opmerkte.

fred vanhove 6 januari 2020 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9216121)

Ik denk niet dat je het artikel in zijn geheel hebt gelezen.

Dat betekent overigens niet dat Antwerpen de grootste druk van erkende asielzoekers ervaart ten opzichte van de bevolking. Het gaat om een verhouding van 11,08 procent, waarmee Antwerpen op de vierde plaats eindigt, onder Oostende, Leuven en Turnhout. In Oostende bedraagt de verhouding 14,58 procent. Ook in Brussel is de druk in een aantal gemeenten hoog: met 19,7 procent in Sint-Joost-ten-Noode en 13 procent in Anderlecht, allemaal gemeenten met een hoge graad van armoede.

fred vanhove 6 januari 2020 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9216123)
U vergeleek de 2% van Antwerpen nochtans met de 18% van Brussel. Het is pas nadien dat u uw fout opmerkte.

Ik heb het anders voorgesteld. Feit is dat de werkloosheidsgraad in Brussel evenveel is gezakt dan in Antwerpen. Daar gaat het om.

Het Oosten 6 januari 2020 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9216121)

Feit blijft. Antwerpen de rijke stad ,maar met een massa werklozen. Daar kunnen we niet naast kijken.

TheFourHorsemen 6 januari 2020 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216128)
Dat betekent overigens niet dat Antwerpen de grootste druk van erkende asielzoekers ervaart ten opzichte van de bevolking. Het gaat om een verhouding van 11,08 procent, waarmee Antwerpen op de vierde plaats eindigt, onder Oostende, Leuven en Turnhout. In Oostende bedraagt de verhouding 14,58 procent. Ook in Brussel is de druk in een aantal gemeenten hoog: met 19,7 procent in Sint-Joost-ten-Noode en 13 procent in Anderlecht, allemaal gemeenten met een hoge graad van armoede.

Dat heb ik ook nergens beweerd.

Maar nu begint u Antwerpen ook al te vergelijken met andere gemeenten zoals Sint-Joost en Anderlecht.

Ik dacht dat het over Antwerpen <-> Brussel ging?

TheFourHorsemen 6 januari 2020 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9216133)
Feit blijft. Antwerpen de rijke stad ,maar met een massa werklozen. Daar kunnen we niet naast kijken.

Klopt. Dat moet ik helaas toegeven. Ik ga niet ontkennen dat er in Antwerpen nog serieuze problemen zijn.

Anna List 6 januari 2020 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9216133)

Zelfs asielzoekers willen niet in Walbanië blijven, ook die zakken af naar Antwerpen.

TheFourHorsemen 6 januari 2020 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216131)
Ik heb het anders voorgesteld. Feit is dat de werkloosheidsgraad in Brussel evenveel is gezakt dan in Antwerpen. Daar gaat het om.

Brussel als Gewest of als gemeente?

Want hierboven begon u (heel) Antwerpen plots te vergelijken met de Sint-Joost of Anderlecht.

De gemuilkorfde 6 januari 2020 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9216106)
Weer op de man aan het spelen?
Ze kunnen het toch niet laten die Vlaams-nationalistjes.

Ik dacht dat u net een vrouwelijke N-VA'er quantité négligable genoemd had, zonder enige motivatie, dat is op de man, euh, in dit geval vrouw spelen.
Maar bij jou moeten we alles normaal vinden, zeker?

fred vanhove 6 januari 2020 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9216136)
Dat heb ik ook nergens beweerd.

Maar nu begint u Antwerpen ook al te vergelijken met andere gemeenten zoals Sint-Joost en Anderlecht.

Ik dacht dat het over Antwerpen <-> Brussel ging?

Ik denk eerder dat je het artikel niet helemaal had gelezen.

fred vanhove 6 januari 2020 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9216139)
Brussel als Gewest of als gemeente?

Want hierboven begon u (heel) Antwerpen plots te vergelijken met de Sint-Joost of Anderlecht.

U mag ook Antwerpen stad vergelijken met Brussel stad.

De gemuilkorfde 6 januari 2020 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216112)
Voel jij je dan eerder Limburger ?

Blijven proberen.
Ik voel mij Vlaming, en ook West-Vlaming.
Ik voel mij geen Limburger, maar ik vind het over het algemeen wel sympathieke mensen, met uitzondering van die Limburgse belgicisten hier op het forum, natuurlijk.
Als die nog maar naar een fles wijn kijken, verandert die terstond in azijn...

TheFourHorsemen 6 januari 2020 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216141)
Ik denk eerder dat je het artikel niet helemaal had gelezen.

Jawel hoor, volledig.

Het probleem met Brussel is echter dat ze weigeren te erkennen dat ze één stad zijn, waardoor men dus met 19 gemeenten zit.

Gevolg is dat we de asieldruk van heel de gemeente Antwerpen (550.000 inwoners) plots moeten vergelijken met de asieldruk van afzonderlijke, kleine, Brusselse gemeenten.

U (en het artikel) verwijst dan naar de slechtste Brusselse gemeenten qua asieldruk. In Antwerpen heeft men districten waar er ook veel meer asieldruk is, maar die tellen dan natuurlijk niet afzonderlijk omdat Antwerpen wél een gemeente is.

fred vanhove 6 januari 2020 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9216138)
Zelfs asielzoekers willen niet in Walbanië blijven, ook die zakken af naar Antwerpen.

Ja wie anders wil nog afzakken naar die stad.

TheFourHorsemen 6 januari 2020 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216143)
U mag ook Antwerpen stad vergelijken met Brussel stad.

Eerlijker is dan Borgerhout met Sint-Joost ofzo.

De gehele gemeente Antwerpen (inclusief polderdorpen zoals Berendrecht etc.) gaan vergelijken met Sint-Joost, is niet echt heel nuttig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be