epicurist_dirk |
20 februari 2020 21:14 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak
(Bericht 9249715)
Ik denk dan soms: ' Wie dat vrij van zonde is, die mag de eerste steen gooien. ' ;)
|
Spotten met mensen om te spotten, pesten is steeds een foute boel en heeft al voor veel miserie gezorgd.
Maar in deze moeten zondekes eventjes mogelijk zijn. Is noodzakelijke uitlaat klep die gespannen sfeer kan ontluchten.
Anders kweekt men onderhuids wraak bij gefrustreerd volk wat in veel landen tot bloederige uitbarstingen lijd.
Maar >>> Aalst carnaval is zoiets als de parabel “ Van den vos Reynaerde” waar in vervlogen tijden niet mocht gespot worden met de adel. Waar het volk even uitbreekt omzeilen …. Reactie met lach of spot op zaken waar anders niet op gereageerd kan of mag worden.
Zie de wereld!!!!!! Hier kan men zelfs spotten met de koning, of verwijzen naar de “nieuwe dochter” van Koning Albert…. In Saoedi Arabië kost dat je kop en word bovendien je familie tot de eeuwigheid maatschappelijk verbannen!!. Idem onder het Poetin en Erdogan regime. Of wie lacht met Trump word in de VS nu ook al opzij geschoven……
De minister van Israël heeft wellicht minder problemen met vervolgen en doden van Palestijnen (?)
Mijn Bedenking: als ik de openbare steeds weerkerende linkse preken hoor gericht en over “de rijken” wie dat ook mogen wezen(?)
Dan kan dat linkse scheldend en verwijtend woord gebruik bijna fotografies getoetst worden aan het eveneens openbaar gepubliceerd in kranten en gedrukt op polsters gebruik tegen de Joden ten tijde van het Nazisme.
Maar het is natuurlijk veel makkelijker individuen aan te vallen die even uit de bol gaan tijdens carnaval gebeuren. Aanval aangejaagd en vurig opgestookt door politieke linkse belangengroepen die de linkse optrommelen in de EU en verder om ze die de burgemeester en zen partij niet graag aan de macht zien.
Veel moeilijker is het blijkbaar aan te kaarten door pers en TV als linkse partijen die zonder blozen jaar in jaar uit onder het mom van politiek correct discriminerende taal gebruikt uit electoraal eigen belang hun clanleden ophitsen via jaloerse oer-gevoelens tegen iets als "de rijken"? … het individuen?…de personen?…bedrijven? Iets dat economisch beter zou zijn dan zij zelf.
|