Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Politieke uitspraken prins Filip (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Het wraaksein is gegeven! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=25334)

Raf 2 december 2004 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Mooie kleuren. Maar die ezel vind ik er wat te veel aan. Ik begrijp dat je door het plaatsen van een naaktfoto van hem wilt wraak nemen op een ex-vriendje die je gedumpt heeft, maar vraag me niet om daarmee rond te lopen.

:-(

Wat een teleurstelling... Dit is het soort van antwoord dat ik van een 13-jarige zou verwacht hebben; van jou ben ik snedigere replieken gewoon. Dit is werkelijk ondermaats, zèlfs voor jou...

Distel 2 december 2004 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Kijk, dit is de essentie. We stellen beiden vast dat onze ingewikkelde federale staatsstructuur van vandaag niet werkt.

Het verschil is dat jij terug wil grijpen naar het verleden, door er weer een unitair land van te maken (dat trouwens ondenkbaar is, de federalisering is er net gekomen omdat zo'n unitaire structuur in Belgie onwerkbaar was);

en ik wil meer meer autonomie voor de deelstaten: confederalisme of volledige zelfstandigheid binnen de EU.

En als je de politieke evolutie van de laatste jaren gevolgd hebt, dan zal ook de hardnekkigste belgicist moeten toegeven dat de stap naar confederalisme vééél en vééééééél kleiner is dan het teruggrijpen naar een unitaire structuur. Dat laatste is eigenlijk gewoon belachelijk.

Daar komt het idd op neer.

Distel 2 december 2004 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
:-(

Wat een teleurstelling... Dit is het soort van antwoord dat ik van een 13-jarige zou verwacht hebben; van jou ben ik snedigere replieken gewoon. Dit is werkelijk ondermaats, zèlfs voor jou...

Ik paste mij gewoon aan aan het niveau van je berichtje.

Antoon 2 december 2004 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
@ Distel

Neen, ik ben ook universitaire student en ik ben Belgisch gezind, dat heeft niets met Waals-gezind zijn te maken. (tenminste als ik Waals-gezind zijn op de dezelfde lijn zet met Vlaams-gezind zijn).

Geen enkele BUB'er is franskiljon.

Zou kunnen dat er geen frantsaligen zijn bij de BUB. Maar het is in ieder geval een club die opkomt voor de Franskilonse macht van Laeken en haar omgeving en voor de Walen.

Vandaar dat jullie automatisch anti-Vlaams zijn. Net als jullie prins Filip, hij heeft het onlangs bewezen met zijn anti-Vlaamse uitspraken in China.

Raf 2 december 2004 11:40

Citaat:

Ik paste mij gewoon aan aan het niveau van je berichtje.

Nee, tot d�*t niveau ben je totnogtoe niet kunnen opklimmen. Veel oefenen, misschien lukt het je ooit wel. :-P

Distel 2 december 2004 11:44

Citaat:

Nee, tot d�*t niveau ben je totnogtoe niet kunnen opklimmen. Veel oefenen, misschien lukt het je ooit wel. :-P

Liever niet. Mijn repliek was idd niet bepaald op niveau, en ik hoop niet in herhaling te vallen. Tot jouw niveau "opklimmen" ga ik dus zeker niet doen.

Zeno! 2 december 2004 11:45

Citaat:

Allez kom, wat zijn uw argumenten eigenlijk voor het behoud van zo'n monarchie? Ge gaat me toch niet vertellen dat ge de Story leest hé??

Raf 2 december 2004 11:53

Citaat:

Allez kom, wat zijn uw argumenten eigenlijk voor het behoud van zo'n monarchie? Ge gaat me toch niet vertellen dat ge de Story leest hé??

De historische, culturele en emotionele waarde ervan; de uitstraling die uitgaat van de monarchie. Weinig landen hebben nog een koningshuis tegenwoordig. Wij zijn een van die weinige landen en voor mij is dat iets om trots op te zijn. De monarchie is een deel van ons cultureel erfgoed en dat moet bewaard blijven.

instromaniac 2 december 2004 11:56

Hier Raf, de grote humanist:
http://www.republique.be/

Zeno! 2 december 2004 11:56

Citaat:

De historische, culturele en emotionele waarde ervan; de uitstraling die uitgaat van de monarchie. Weinig landen hebben nog een koningshuis tegenwoordig. Wij zijn een van die weinige landen en voor mij is dat iets om trots op te zijn. De monarchie is een deel van ons cultureel erfgoed en dat moet bewaard blijven.

Tja, kijk, ieder zijn mening hé. Ik deel ze niet. Voor mij is dat geen 'cultureel erfgoed', maar eerder 'historisch erfgoed'.

ps: dat weinig landen nog een konigshuis hebben, is dat ook geen teken aan de wand?

Raf 2 december 2004 11:58

Citaat:

Tja, kijk, ieder zijn mening hé. Ik deel ze niet. Voor mij is dat geen 'cultureel erfgoed', maar eerder 'historisch erfgoed'.

ps: dat weinig landen nog een konigshuis hebben, is dat ook geen teken aan de wand?

Dat die weinige landen die nog een koningshuis hebben tot de meest welvarende behoren, d�*t is pas een teken aan de wand...

Distel 2 december 2004 12:00

Citaat:

Dat die weinige landen die nog een koningshuis hebben tot de meest welvarende behoren, d�*t is pas een teken aan de wand...

Ja, een arm land kan een monarchie immers niet betalen. 8)

Zeno! 2 december 2004 12:02

Citaat:

Zo? Dus het koningshuis heeft gezorgd voor onze welvaart?? Hoe hebben ze dat gedaan? Door hard in de mijnen te gaan werken? Neen, maar die mijnwerkers hebben er wel voor gezorgd dat ze altijd in hun kastelen en paleizen vol luxe hebben kunnen leven. Ook toen de bevolking nog straatarm was.

Raf 2 december 2004 12:02

Citaat:

Ja, een arm land kan een monarchie immers niet betalen. 8)

Ja, want vierjaarlijkse presidentsverkiezingen met al de daarbij horende poeha zijn natuurlijk vééél goedkoper... :roll:

instromaniac 2 december 2004 12:04

Raf geef gewoon toe dat je anti-VB obsessie je pro-monarchie maakt

Distel 2 december 2004 12:04

Citaat:

Ja, want vierjaarlijkse presidentsverkiezingen met al de daarbij horende poeha zijn natuurlijk vééél goedkoper... :roll:

Reden dus om noch een monarch noch een president te hebben.

Raf 2 december 2004 12:06

Citaat:

Zo? Dus het koningshuis heeft gezorgd voor onze welvaart?? Hoe hebben ze dat gedaan? Door hard in de mijnen te gaan werken? Neen, maar die mijnwerkers hebben er wel voor gezorgd dat ze altijd in hun kastelen en paleizen vol luxe hebben kunnen leven. Ook toen de bevolking nog straatarm was.

Welnee. Dankzij onze monarchie beschikten wij immers over een rijke kolonie.

Raf 2 december 2004 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Raf geef gewoon toe dat je anti-VB obsessie je pro-monarchie maakt

Nee hoor. Ik was altijd al pro-monarchie, zelfs al voor er zelfs nog maar sprake was van het Vlaams BlokBelang.

Herr Flick 2 december 2004 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
We zijn hun tergen moe. Alle Belgen moeten alle nummerplaten noteren van automobilisten die enkel de VL als landkenteken kleven. Ook overdreven Vlaams-gezinden (bv. zwarte Leeuw aan woning of in tuin) komen op de lijst.

Tot op de dag van vandaag zijn daar nog geen concrete cijfers over. Nadien spelen we de databank door naar Staatsveiligheid. Ik begin vandaag alvast!

Succes!

Aangezien ge mij ongetwijfeld op uw lijst gaat zetten, wil ik inzage in uw lijst, !

Dat is mijn recht, u weet wel de wetten ter berscherming van de persoonlijke levenssfeer. Bovendien moet u de mensen die u in uw lijst opneemt daarvan op de hoogte brengen.

Anders begaat u een strafbaar feit.

Raf 2 december 2004 12:08

Citaat:

Reden dus om noch een monarch noch een president te hebben.

Nee, een reden om niet over te schakelen van het ene naar het andere systeem, maar geen reden om de hele boel zomaar af te schaffen. Blijft immers de historische, culturele en emotionele waarde van de monarchie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be