![]() |
Citaat:
Gelijk mijn avatar zei: The planet is fine. The people are fucked! |
Citaat:
Als je aan de terminus bent, ben je waarschijnlijk in slaap gevallen...;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Om de welstellende oude blanke te komen wassen voor een schamel loontje zijn er kandidaten genoeg op deze wereld. Een paar tientallen miljoenen staan daarvoor in de startblokken. De eerste paar honderd jaar zal daar nog geen gebrek aan zijn. |
Citaat:
En wanneer ik zo zou reageren is dat altijd als reactie wanneer ik zelf word aangepakt over mijn manier van leven. |
Citaat:
De eerste honderd jaar zullen we geen gebrek hebben aan zwartjes om onze oude witte konten te komen wassen. |
Citaat:
Trieste vooruitzichten. |
Citaat:
Als oplossing zitten ze daar maar overal pesticiden in het rond te strooien, maar welke gevolgen gaat dat weer hebben ... |
Citaat:
|
Citaat:
Kinderen zijn de enigen die met de tijd nog van je houden. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind uw pleidooi dus een beetje eigenaardig. Oftewel is "overleven" voor U een belangrijk concept, en dan wil je dus dat uw lijn overleeft tegenover de rest (en ge zijt daar normaal voor geprogrammeerd), oftewel zijt gij een "afwijking" en vindt ge dat ge nu nog eens goed ervan moet profiteren, en kan de toekomst U niet schelen. Als ge geen kinderen hebt, "gaat ge uiteraard ten onder". Zoveel is zeker. Als ge wel kinderen hebt, kan het natuurlijk zijn dat ZIJ er geen hebben, en gaan ZIJ onder (en gij dus ook). Gans het spel bestaat erin om dat zo lang mogelijk vol te houden, meestal ten koste van andere "lijnen" want er is geen plaats voor exponentiele expansie voor iedereen. Maar ik kan moeilijk een pleidooi begrijpen dat, omwille van het feit dat ge ergens om de toekomst zou geven, ge uw eigen lijn niet zou willen voortzetten. Zonder eigen lijn heeft de toekomst immers geen enkel belang he. Die is er enkel maar opdat uw lijn zou voortgezet worden. Zoniet bestaat die eigenlijk, vanuit uw standpunt, niet eens. |
Citaat:
En uitsterven is niet het hetzelfde als sterven, want sterven doet iedereen, uitsterven niet. Daarom grote duim voor zij die geen kinderen wensen gezien zij die wel kinderen hebben zich daarvoor constant moeten verdedigen en nu ook al dom zijn. uitsterven ergatief het proces waarbij alle individuen van een soort de dood vinden en er een eind komt aan het bestaan van de soort https://nl.wiktionary.org/wiki/uitsterven |
Citaat:
Een voorbeeldje ter illustratie. Stel dat het oorlog is, dan heb je mensen die kinderen maken en enkel in hun eigen bubbel leven en niet verder kijken, zich geen vragen stellen of die kinderen wel een toekomst hebben en je heb mensen die zeggen van nee, ik wil geen kinderen want die worden geboren in een oorlogswereld zonder toekomst waarin ze toch maar zouden lijden. Dit is natuurlijk een fictief gegeven daar een oorlog geen permanente toestand, maar ik geef dit voorbeeld maar ter illustratie. Die redenering is in feite de logica zelve. Oh ja en mensen zijn ondertussen de oertijd al wat ontgroeid en zijn heden ten dage in staat bewuste keuzes te maken zoals bijvoorbeeld het hebben van seks zonder dat daar kinderen van komen. |
Citaat:
Mensen zien in kinderen vooral een stok om later te kunnen op steunen. In veel gevallen valt dat al eens dik tegen:roll: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be