Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Waarom slimme mensen beter geen kinderen krijgen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253415)

Het Verzet 14 mei 2020 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9328623)
"Werk hebben" is een speld in vergelijking met de problemen waarmee de wereld heden ten dagen en in de toekomst zal geconfronteerd worden.

De wereld heeft al zeker 5 massa-extincties meegemaakt, die maakt het niks uit.
Gelijk mijn avatar zei: The planet is fine. The people are fucked!

Another Jack 14 mei 2020 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9328472)
Dat is een contradictie in terminus.

Contradictio in terminis, reservespeler.
Als je aan de terminus bent, ben je waarschijnlijk in slaap gevallen...;-)

dpg 14 mei 2020 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9328664)

:rofl:

Tavek 14 mei 2020 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9328664)

Dit is zalige humor :D8-):lol::lol::lol:

Another Jack 14 mei 2020 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9328681)
Dit is zalige humor :D8-):lol::lol::lol:

Ik ga niet naar de titel van de discussie refereren....:lol:

Libro 14 mei 2020 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9328620)
Zijn alle mensen slim dan?

Is al die menselijke zelfhaat en zelfvernietigingsdrang dan zo slim?

Blue Sky 14 mei 2020 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9328713)
Is al die menselijke zelfhaat en zelfvernietigingsdrang dan zo slim?

Van menselijke zelfhaat heb ik geen weet, doch wel dat de mens uit dommigheid zichzelf in de voet schiet wat dreigt uit te monden in zijn eigen ondergang. Dat kan je benoemen als zelfvernietigingsdrang. De signalen daartoe worden steeds meer concreet en duidelijker en volgen elkaar ook aan een steeds hoger tempo op.

fred vanhove 14 mei 2020 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9328008)
Och, neuten over mensen met kinderen, maar als ze oud zijn toch maar van die van een ander gebruik maken om hun pensioen te betalen of hen te komen wassen.

Om de welstellende oude blanke te komen wassen voor een schamel loontje zijn er kandidaten genoeg op deze wereld. Een paar tientallen miljoenen staan daarvoor in de startblokken. De eerste paar honderd jaar zal daar nog geen gebrek aan zijn.

fred vanhove 14 mei 2020 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9328190)
Ik ben zoals gezegd een familieman ja. Jij beschouwt dat als "aan de ketting te liggen", ik beschouw dat als een gelukkig leven.

Ieder zijn meug. Het is me niet duidelijk waarom je dat steeds moet blijven aanvallen. Fred heeft ook die neiging.

Dat heb je dan verkeerd voor.
En wanneer ik zo zou reageren is dat altijd als reactie wanneer ik zelf word aangepakt over mijn manier van leven.

fred vanhove 14 mei 2020 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9328462)
Als niemand nog kinderen krijgt, dan blijven er alleen nog oude mensen over om uw gat te komen afkuisen.

Om uw gat te komen afkuisen staan er paar duizend kilometer verderop een paar miljoen kandidaten te popelen om dat te komen mogen doen. En die willen dat gerust komen doen voor een sober salaris.
De eerste honderd jaar zullen we geen gebrek hebben aan zwartjes om onze oude witte konten te komen wassen.

fred vanhove 14 mei 2020 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9328740)
Van menselijke zelfhaat heb ik geen weet, doch wel dat de mens uit dommigheid zichzelf in de voet schiet wat dreigt uit te monden in zijn eigen ondergang. Dat kan je benoemen als zelfvernietigingsdrang. De signalen daartoe worden steeds meer concreet en duidelijker en volgen elkaar ook aan een steeds hoger tempo op.

Dat de jonge generatie misschien zal moeten verder leven zonder ooit nog iemand te mogen knuffelen of gewoon dicht naast een andere mens te zitten is verre van een rooskleurige toekomst. Je ganse leven met een masker moeten lopen en 10 maal per dag uw handen wassen is evenmin een leuk vooruitzicht.

Trieste vooruitzichten.

Blue Sky 15 mei 2020 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9328819)
Dat de jonge generatie misschien zal moeten verder leven zonder ooit nog iemand te mogen knuffelen of gewoon dicht naast een andere mens te zitten is verre van een rooskleurige toekomst. Je ganse leven met een masker moeten lopen en 10 maal per dag uw handen wassen is evenmin een leuk vooruitzicht.

Trieste vooruitzichten.

Dat is nog het minste. Dit is wellicht ook maar van tijdelijke aard. Ik dacht eerder aan toestanden zoals ze nu in Afrika meemaken.
Als oplossing zitten ze daar maar overal pesticiden in het rond te strooien, maar welke gevolgen gaat dat weer hebben ...

fred vanhove 15 mei 2020 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9329999)
Dat is nog het minste. Dit is wellicht ook maar van tijdelijke aard. Ik dacht eerder aan toestanden zoals ze nu in Afrika meemaken.
Als oplossing zitten ze daar maar overal pesticiden in het rond te strooien, maar welke gevolgen gaat dat weer hebben ...

Gedurende 20 jaar is ook tijdelijk.

Rudy 15 mei 2020 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9327768)
Omdat deze kinderen geboren zouden worden in een wereld met vooral veel domme mensen. Het is geen baanbrekend nieuws dat vooral mensen met een lagere niveau het meeste kinderen krijgen. Er zijn er al die op hun 18 met een rij kinderen achter zich lopen. Intelligentie is bovendien ook erfelijk.

Dus om uw kinderen een hoop miserie en frustratie te besparen, maak je er beter geen.

https://www.hln.be/nina/seks-relatie...eren~a8dba6cb/

Je hebt hoogstwaarschijnlijk geen partner.
Kinderen zijn de enigen die met de tijd nog van je houden.

fred vanhove 16 mei 2020 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9330479)
Je hebt hoogstwaarschijnlijk geen partner.
Kinderen zijn de enigen die met de tijd nog van je houden.

Echt ? En ik die dacht dat die eer vooral poedels toekwam. Een mens kan zich blijkbaar vergissen.

patrickve 16 mei 2020 05:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9328740)
Van menselijke zelfhaat heb ik geen weet, doch wel dat de mens uit dommigheid zichzelf in de voet schiet wat dreigt uit te monden in zijn eigen ondergang.

De zekerste manier voor uw eigen ondergang is natuurlijk van geen kinderen te hebben. Dan gaat uw "volk" onder wanneer gij dood gaat he, als laatste van de lijn.

Ik vind uw pleidooi dus een beetje eigenaardig. Oftewel is "overleven" voor U een belangrijk concept, en dan wil je dus dat uw lijn overleeft tegenover de rest (en ge zijt daar normaal voor geprogrammeerd), oftewel zijt gij een "afwijking" en vindt ge dat ge nu nog eens goed ervan moet profiteren, en kan de toekomst U niet schelen.

Als ge geen kinderen hebt, "gaat ge uiteraard ten onder". Zoveel is zeker. Als ge wel kinderen hebt, kan het natuurlijk zijn dat ZIJ er geen hebben, en gaan ZIJ onder (en gij dus ook). Gans het spel bestaat erin om dat zo lang mogelijk vol te houden, meestal ten koste van andere "lijnen" want er is geen plaats voor exponentiele expansie voor iedereen.

Maar ik kan moeilijk een pleidooi begrijpen dat, omwille van het feit dat ge ergens om de toekomst zou geven, ge uw eigen lijn niet zou willen voortzetten. Zonder eigen lijn heeft de toekomst immers geen enkel belang he. Die is er enkel maar opdat uw lijn zou voortgezet worden. Zoniet bestaat die eigenlijk, vanuit uw standpunt, niet eens.

dpg 16 mei 2020 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9330606)
De zekerste manier voor uw eigen ondergang is natuurlijk van geen kinderen te hebben. Dan gaat uw "volk" onder wanneer gij dood gaat he, als laatste van de lijn.

Ik vind uw pleidooi dus een beetje eigenaardig. Oftewel is "overleven" voor U een belangrijk concept, en dan wil je dus dat uw lijn overleeft tegenover de rest (en ge zijt daar normaal voor geprogrammeerd), oftewel zijt gij een "afwijking" en vindt ge dat ge nu nog eens goed ervan moet profiteren, en kan de toekomst U niet schelen.

Als ge geen kinderen hebt, "gaat ge uiteraard ten onder". Zoveel is zeker. Als ge wel kinderen hebt, kan het natuurlijk zijn dat ZIJ er geen hebben, en gaan ZIJ onder (en gij dus ook). Gans het spel bestaat erin om dat zo lang mogelijk vol te houden, meestal ten koste van andere "lijnen" want er is geen plaats voor exponentiele expansie voor iedereen.

Maar ik kan moeilijk een pleidooi begrijpen dat, omwille van het feit dat ge ergens om de toekomst zou geven, ge uw eigen lijn niet zou willen voortzetten. Zonder eigen lijn heeft de toekomst immers geen enkel belang he. Die is er enkel maar opdat uw lijn zou voortgezet worden. Zoniet bestaat die eigenlijk, vanuit uw standpunt, niet eens.

Exact mijn punt, laat ze maar uitsterven, sommigen lezen dat wel niet graag maar uiteindelijk komt het daar op neer. Ge sterft uit als ge geen kinderen wenst.

En uitsterven is niet het hetzelfde als sterven, want sterven doet iedereen, uitsterven niet.

Daarom grote duim voor zij die geen kinderen wensen gezien zij die wel kinderen hebben zich daarvoor constant moeten verdedigen en nu ook al dom zijn.

uitsterven
ergatief het proces waarbij alle individuen van een soort de dood vinden en er een eind komt aan het bestaan van de soort

https://nl.wiktionary.org/wiki/uitsterven

Blue Sky 16 mei 2020 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9330606)

Mijn standpunt is nochtans eenvoudig te begrijpen. Maar u hebt nogal wat problemen men nuanceren en gewoon logisch redeneren omdat u wiskundig geprogrammeerd bent. Het is nul of het is één.

Een voorbeeldje ter illustratie. Stel dat het oorlog is, dan heb je mensen die kinderen maken en enkel in hun eigen bubbel leven en niet verder kijken, zich geen vragen stellen of die kinderen wel een toekomst hebben en je heb mensen die zeggen van nee, ik wil geen kinderen want die worden geboren in een oorlogswereld zonder toekomst waarin ze toch maar zouden lijden. Dit is natuurlijk een fictief gegeven daar een oorlog geen permanente toestand, maar ik geef dit voorbeeld maar ter illustratie. Die redenering is in feite de logica zelve. Oh ja en mensen zijn ondertussen de oertijd al wat ontgroeid en zijn heden ten dage in staat bewuste keuzes te maken zoals bijvoorbeeld het hebben van seks zonder dat daar kinderen van komen.

fred vanhove 16 mei 2020 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9329999)

Och ....zich voortplanten doen alle dieren. Veel wordt daar niet over nagedacht. Enkel mensen die bewust kinderloos blijven hebben meestal diep nagedacht over hun beslissing.
Mensen zien in kinderen vooral een stok om later te kunnen op steunen. In veel gevallen valt dat al eens dik tegen:roll:

Skobelev 16 mei 2020 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9330912)
Och ....zich voortplanten doen alle dieren. Veel wordt daar niet over nagedacht. Enkel mensen die bewust kinderloos blijven hebben meestal diep nagedacht over hun beslissing.
Mensen zien in kinderen vooral een stok om later te kunnen op steunen. In veel gevallen valt dat al eens dik tegen:roll:

Wie had ooit durven denken dat ik in een mening met u akkoord zou gaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be