Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Grootneerlandisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253648)

Vrijheideerst 29 mei 2020 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9345241)
Goede voorzieningen? In de zomer een tekort aan drinkwater en in de winter een tekort aan stroom.

Goede voorzieningen? België is al talloze malen veroordeeld door het EHRM voor ons gebrekkig gevangenissysteem.

Verschillende culturen? Verdwijnen die dan als we zouden samengaan met Nederland? Neen integendeel, er zouden er net bijkomen.

Vrije pers? Nederland staat op plaats 5, België op plaats 12.

Goed onderwijs? Gelukkig dat Vlaanderen het Belgisch gemiddelde nog heel erg om hoog haalt. In Vlaanderen daalt het niveau weliswaar, maar in Wallonië is het niveau ronduit schandalig.

Zee en bos? Ja, daar is België echt wel uniek in...

Geneeskunde daar scoren we wel heel goed mee.

Allemaal correct. En de Nederlandse universiteiten staan een pak hoger genoteerd dan de Belgische.

Jan van den Berghe 29 mei 2020 18:35

HO, u zag deze vraag over het hoofd:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 9345245)
Zijn Nederlandse Limburgers dan ook Hollanders volgens jou, System uit Het Oosten?

DewareJakob 29 mei 2020 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 9345196)
Jullie Walen bepalen jullie toekomst zelf. Wij Nederlanders ontvangen onze Vlaamse vrienden met open armen.

De angst om de Belzieke infuus (Je weet wel, die van Vlaanderen naar Wallonië waarmee Wallonië hun overconsumptie van de sociale en medische voorzieningen betalen) kwijt te raken hindert het heldere denken.

DewareJakob 29 mei 2020 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9345244)
Bos is natuurlijk wel voornamelijk op het conto van Wallonië geschreven.

De enige dingen waar men in Wallonië in uitblinkt, zijn de dingen die er van nature zijn. Waar geen menselijke inbreng voor nodig is. Waar men geen decennialang PS wanbeleid in kan zien.

2

Het Oosten 29 mei 2020 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9345344)
HO, u zag deze vraag over het hoofd:

Ik antwoord niet meer op die poster. En op zijn vragen dus maar evenmin.

DewareJakob 29 mei 2020 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9344891)
Slecht opgestelde enquete :
-vergeten aan te vinken dat men kan zien wie op wat stemt
-de gebruikelijke optie : 'Prins Laurent' ontbreekt

Je bent nieuw hier, maar wil toch voldoende aandacht geven aan de forum tradities aub. 8-)

Schofferen van Vlamingen bijvoorbeeld.:roll::roll:

Vrijheideerst 29 mei 2020 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9345332)
Op de man spelen is typisch voor een bepaald soort posters. Maar voor de rest zijn ze inhoudelijk meestal vrij zwak.

En sommige drukken graag op het rode driekhoekje omdat hun niveau over het algemeen laag is.

Bedankt Systeem.

Vrijheideerst 29 mei 2020 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9345356)

Heb je hem ook vier strafpunten aangesmeerd misschien? :cry:

marie daenen 29 mei 2020 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9345343)
Allemaal correct. En de Nederlandse universiteiten staan een pak hoger genoteerd dan de Belgische.

Dat was dertig-veertig jaar geleden wel niet zo... Zijn wij er dan zo op achteruit gegaan dank zij la Belgique???

Jan van den Berghe 29 mei 2020 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9345342)
Helemaal niet. U kent uw geschiedenis niet. De bevolkingen die toen Limburg uitmaakten werden bestuurlijk bij mekaar gevoegd door de Fransen. En -dat weet men meestal niet- het Charles Roemers geweest die het van Fransen gedaan kreeg om de Nederlandssprekende bevolkingen van die streken in één Nederlandstalig departement onder te brengen. Willem I heeft wel de naam 'Limburg' bedacht. Da's waar.

Toch wel. Willem I had die Franse departementen gerust kunnen afschaffen. Hij besloot ze evenwel te behouden en op één ervan de naam Limburg te kleven.

Misschien moet die naam maar afgeschaft worden, nietwaar? Erfenis van Willem I...

Het Oosten 29 mei 2020 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9345361)
Dat was dertig-veertig jaar geleden wel niet zo... Zijn wij er dan zo op achteruit gegaan dank zij la Belgique???

Nochtans is het onderwijs sedert 1981 een Vlaamse bevoegdheid...

En volgens u is het sindsdien achteruitgegaan als ik u goed begrijp. U meent toch te weten dat het onderwijs in Vlaanderen zo'n 30-40 jaar geleden is achteruit gegaan...

Het Oosten 29 mei 2020 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9345366)
Toch wel. Willem I had die Franse departementen gerust kunnen afschaffen. Hij besloot ze evenwel te behouden en op één ervan de naam Limburg te kleven.

Misschien moet die naam maar afgeschaft worden, nietwaar? Erfenis van Willem I...

Ik heb nooit ontkend dat Willem I ook goede dingen gedaan heeft. gedaan.

LiberaalNL 29 mei 2020 19:01

Citaat:

Waarom?

Jan van den Berghe 29 mei 2020 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9345370)
Nochtans is het onderwijs sedert 1981 een Vlaamse bevoegdheid...

En volgens u is het sindsdien achteruitgegaan als ik u goed begrijp. U spreekt toch dat het onderwijs in Vlaanderen 30-40 jaar geleden is achteruit gegaan.. .

Hebt u niet al gesteld dat de kwaliteit van het Vlaams onderwijs schrikwekkend daalt?

Jan van den Berghe 29 mei 2020 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9345378)
Ik heb nooit ontkend dat Willem I ook goede dingen gedaan heeft. In een relatief recente post bevestigde ik dat nog.

Reden te meer om de erfenis van Willem I eens goed te bekijken en meer dan alleen dan een provincienaam te eren.

Het Oosten 29 mei 2020 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9345383)
Hebt u niet al gesteld dat de kwaliteit van het Vlaams onderwijs schrikwekkend daalt?

Erg vooruit gaat het toch niet als ik Pisa mag geloven. Vraag is natuurlijk of we Pisa moeten geloven. Eigenaardig overigens want 40% van het Vlaams budget gaat naar onderwijs. En zo is het hier althans bewezen: geld maakt ook niet alles.

Jan van den Berghe 29 mei 2020 19:06

Citaat:

Dan stel ik de vraag.

HO, zijn de Limburgers aan de andere kant van de grens ook Hollanders?

Jan van den Berghe 29 mei 2020 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9345385)
Erg vooruit gaat het toch niet als ik Pisa mag geloven. Vraag is natuurlijk of we Pisa moeten geloven.

Waarom roemt u het onderwijs dan? Dan nog onder de naam "Belgisch", terwijl er al een hele tijd geen sprake meer is van enig "Belgisch onderwijs"?

Het Oosten 29 mei 2020 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9345388)
Waarom roemt u het onderwijs dan? Dan nog onder de naam "Belgisch", terwijl er al een hele tijd geen sprake meer is van enig "Belgisch onderwijs"?

We hebben nog altijd goed onderwijs, zeker in Vlaanderen. Maar we gaan er niet (meer) op vooruit, niettegenstaande al het mooie en vele geld dat men er tegenaan gooit.

Troost u, Nederland doet het ook niet al te goed. Tenminste toch niet in 2019.

"De schoolprestaties van vijftienjarigen zakken in Nederland steeds verder weg. De leesvaardigheid van middelbare scholieren in ons land is met een flinke klap gedaald tot onder het gemiddelde van de 37 rijke landen die meedoen aan het driejaarlijkse Pisa-onderzoek, waarvan de resultaten vanochtend zijn gepresenteerd."
3 DECEMBER 2019 •

LiberaalNL 29 mei 2020 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9345386)
Dan stel ik de vraag.

HO, zijn de Limburgers aan de andere kant van de grens ook Hollanders?

Zou je ook kunnen vragen waarom System uit Het Oosten mij negeert?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be