Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Abou jaja is terug aant stoken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253709)

Universalia 4 juni 2020 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9351238)
Valt dit niet onder "oproepen tot geweld"?

Waarschijnlijk wel maar dat zou de eerste keer niet zijn uit zijn hoek. :roll:

Travis Bickle 4 juni 2020 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9351243)
Waarschijnlijk wel maar dat zou de eerste keer niet zijn uit zijn hoek. :roll:

Het is vanzelfsprekend allemaal 'spreekwoordelijk' bedoeld ...

TheFourHorsemen 4 juni 2020 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9350523)
Pro Palestina = antisemiet.

Gaap.

Dit wordt soms inderdaad te vaak op één hoopje gegooid.

In het geval van Abou Jahjah is het echter niet onterecht. Hij heeft al een paar walgelijke uitspraken gedaan.

vanderzapig 4 juni 2020 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9351238)
Valt dit niet onder "oproepen tot geweld"?

Neen, want het doelwit is legitiem: brave hardwerkende burgers.

Alleen wanneer je tweet dat het geweld van plunderaars met geweld beantwoord zal worden zet twitter er een waarschuwing bij en is de mogelijkheid om te reageren of te "like"-en uitgeschakeld:

Met AJJ zijn tweet heeft twitter geen enkel probleem:

TheFourHorsemen 4 juni 2020 08:08

"most combative element"...

Wat een eufemisme.

Karel Martel B 4 juni 2020 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9350560)
Wat is er zo goed aan Trump?

Wel, om te beginnen, in tegenstelling tot McCain en Romney geraakte hij verkozen.

Hij is ook geen enkele oorlog begonnen, niet in Afghanistan, niet in Irak, niet in Syrië.

In eender normaal universum zou dat al voldoende zijn.

vanderzapig 4 juni 2020 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9351251)
"most combative element"...

Wat een eufemisme.

Dienstmededeling: deze gewapende, gemaskerde meute is TEGEN fascisme:

Het staat in hun naam en dat is voldoende. Voor de rest hoeven we daar niet verder over na te denken.

Onze geletterde elite vindt die uitleg voldoende:

Dus wat zouden wij daar nog langer moeilijk over doen?

TheFourHorsemen 4 juni 2020 08:27

Haha, inderdaad.

Case closed.

vanderzapig 4 juni 2020 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9351254)
Wel, om te beginnen, in tegenstelling tot McCain en Romney geraakte hij verkozen.

Hij is ook geen enkele oorlog begonnen, niet in Afghanistan, niet in Irak, niet in Syrië.

Obama zag er goed uit, had een vlotte babbel en een Nobelprijs voor de vrede. Dus was hij een media-lieveling.

Geen "regime change" oorlog - zoals o.a. in Libië - die dat feestje kon verstoren.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9351254)
In eender normaal universum zou dat al voldoende zijn.

We leven in een universum waar veel van onze forumgenoten mensenlevens minder belangrijk vinden dan het gepolijste, media-genieke voorkomen van een staatshoofd in een land waar zij zelf niet eens wonen.

Xenophon 4 juni 2020 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9351261)
Obama zag er goed uit, had een vlotte babbel en een Nobelprijs voor de vrede. Dus was hij een media-lieveling.

Geen "regime change" oorlog - zoals o.a. in Libië - die dat feestje kon verstoren.

We leven in een universum waar veel van onze forumgenoten mensenlevens minder belangrijk vinden dan het gepolijste, media-genieke voorkomen van een staatshoofd in een land waar zij zelf niet eens wonen.

Zoals Mandela.

Natuurlijk, de familie van de 600+ mensen die hij levend heeft verbrand - waarvoor hij wegens moord veroordeeld is, zullen zich afvragen hoe precies hij Nobelprijs verdient heeft...

No Apologies 4 juni 2020 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9351246)
Het is vanzelfsprekend allemaal 'spreekwoordelijk' bedoeld ...

En als er toch een klacht komt kan hij weer jammeren dat hij het niet zelf heeft geplaatst, maar dat zijn twitter gehackt was.

dalibor 4 juni 2020 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9351261)

Bedoel je nu dat Donald er niet goed uit ziet?

dpg 4 juni 2020 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 9351275)
En als er toch een klacht komt kan hij weer jammeren dat hij het niet zelf heeft geplaatst, maar dat zijn twitter gehackt was.

Toch mooi hé, dergelijke dingen terplaatse verzinnen en daar dan meermaals mee gaan leuren alsof het de waarheid is.

Ten eerste was het op Facebook en hij bleef het verdedigen, ook na zijn ontslag.

Vrijheideerst 4 juni 2020 09:48

Ik wacht nog altijd op Vanderzapig's antwoord uit welke staten hij "gewone Amerikanen" kent.

Vrijheideerst 4 juni 2020 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 9351121)
Al eens gehoord van de pensée unique van links?

De rollen niet omdraaien he. Ofwel ben je voor vrije meningsuiting, ofwel niet. Links of rechts dat maakt mij niet uit.

vanderzapig 4 juni 2020 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9351299)
Ik wacht nog altijd op Vanderzapig's antwoord uit welke staten hij "gewone Amerikanen" kent.

Ik heb die vraag niet eens gezien. Uit welke staten die komen, daar ga ik niet eens op antwoorden. Ik denk dat jij teveel naar rood/blauw gekleurde themakaartjes van de VS gegeken hebt. The map is not the territory.

De meeste Vlamingen die ik ken - en waarvan ik de politieke overtuiging ken - zijn geen VB aanhangers. Dit in tegenstelling tot mij.

Van het handjevol Amerikanen dat ik ken weet ik niet op wie ze stemmen. Sommigen zijn duidelijk linkse liberals dus daar moeten we geen tekeningetje bij maken.

Relevantie?

vanderzapig 4 juni 2020 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9351280)
Bedoel je nu dat Donald er niet goed uit ziet?

Dat laat ik in het midden. Ik wil de gerontofielen niet voor het hoofd stoten en dus spreek ik me niet uit. :lol:

Vrijheideerst 4 juni 2020 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9351340)
Ik heb die vraag niet eens gezien. Uit welke staten die komen, daar ga ik niet eens op antwoorden. Ik denk dat jij teveel naar rood/blauw gekleurde themakaartjes van de VS gegeken hebt. The map is not the territory.

De meeste Vlamingen die ik ken - en waarvan ik de politieke overtuiging ken - zijn geen VB aanhangers. Dit in tegenstelling tot mij.

Van het handjevol Amerikanen dat ik ken weet ik niet op wie ze stemmen. Sommigen zijn duidelijk linkse liberals dus daar moeten we geen tekeningetje bij maken.

Relevantie?

Ik heb vrienden in Seattle, Kansas, Maine & Gainesville, Florida.

Ik denk dat u teveel naar Trump zijn zeikerij heeft zitten luisteren. U haalt punten aan zoals de terugtrekking van de troepen in Afghanisten maar negeert de details. Dus u kent al zoveel van de VS als ik van spruiten. Geen ballen.

vanderzapig 4 juni 2020 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9351465)
U haalt punten aan zoals de terugtrekking van de troepen in Afghanisten maar negeert de details.

Welke details? Jouw vorige bemerking over aanslagen, die aangaf dat Afghanen elkaar gaan blijven uitmoorden? Zowel vóór, tijdens als na de terugtrekking?

Ik weet niet wat Trump gaat doen maar ik vind niet dat die terugtrekking moet gepauzeerd worden omdat de taliban zich niet aan de afspraken houdt.

Citaat:

Dus u kent al zoveel van de VS als ik van spruiten. Geen ballen.

Geloof me maar: Afghanistan ligt niet in in de VS. Bij twijfel: raadpleeg uw Amerikaanse vrienden.

vanderzapig 4 juni 2020 12:40

Citaat:

Ik heb vrienden in Seattle, Kansas, Maine & Gainesville, Florida.

Mooi. Relevantie?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be