Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Rampzalig Belgisch Cornabeleid gevolg van Belgische staatsstructuur (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254245)

1207 23 juli 2020 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9389256)
De Vlaamse onafhankelijkheid is de enige oplossing.

Neit met deze regering hé, dan liever federaal

steden zijn eigen train begonnen omdat VKLaandzeren er zo'n zootje van maakt.
Vlaanderen schuift de schuld af op eht federale en doet nu alsof ze de steden heeft aangezet om te doen.

de steden doen dit uit pure noodzaak,

die Vlaamse tracing is onbestaande
er zijn een paar vetbetaalde postjes (moykens oa), een privébedrijf heeft het contract en geld gekregen en daar houdt het op.

gunter5148 23 juli 2020 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9393506)
Zoals gebruikelijk reageert de federale regering weer veel te laat en veel te laks.
Mondmaskers in de horeca.
Veel beter was geweest alle nu café's terug te sluiten .

Men zal dit ook weer doen ,als het weer te laat is.

als U bang bent om ziek te worden, en daarna een helse dood zal sterven, kruip dan in uw kelder en blijf daar dan zitten tot "normale" mensen het weer voor 't zeggen hebben.

Nu worden we "aangestuurd" door psychopaten en non-binaire angstzaaiers.

Universalia 23 juli 2020 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9393677)
als U bang bent om ziek te worden, en daarna een helse dood zal sterven, kruip dan in uw kelder en blijf daar dan zitten tot "normale" mensen het weer voor 't zeggen hebben.

Naast de kelder niet vergeten een atoomschuilkelder te laten installeren of is dat te ver gezocht? :|

Het Covid-19

patrickve 23 juli 2020 15:51

Citaat:

2

gunter5148 23 juli 2020 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9393710)
Naast de kelder niet vergeten een atoomschuilkelder te laten installeren of is dat te ver gezocht? :|

Het Covid-19

Als ik die atoomschuilkelder van buitenaf op slot kan doen; go for it!

stab 23 juli 2020 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9393710)

Het Covid-19

Heel interessante link.
Maar gaat wel in tegen de 'airborne' theorie.
Citaat:

Contrary to original assumptions, various studies have shown that there is no evidence of the virus spreading through aerosols (i.e. tiny particles floating in the air) or through smear infections(e.g. on door handles or smartphones). The main modes of transmission are direct contact and droplets produced when coughing or sneezing.
Bron : swiss policy research

Binnenweg 23 juli 2020 17:46

"Toerisme
Ook voor wie terugkeert van vakantie - ongeacht het transportmiddel - komt er een verplicht in te vullen formulier, al zal dat pas over enkele dagen beschikbaar zijn. Dat moet het voor de autoriteiten makkelijker maken om mensen op te volgen als er ergens in het buitenland een besmetting is geweest, maar kan vakantiegangers er ook aan herinneren dat ze - in geval van terugkeer uit een rode zone bijvoorbeeld - zich moeten laten testen en verplicht in quarantaine moeten, aldus Wilmès.

Verder veranderen de regels rond reizen niet: reizigers die naar ons land terugkeren uit een land met een oranje code, wordt aangeraden om zich te laten testen en in quarantaine te gaan. Voor wie terugkomt uit een rode zone is dat verplicht."

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...raad~a00c0083/

En hoe gaan ze dat controleren ??

patrickve 23 juli 2020 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenweg (Bericht 9393803)
Verder veranderen de regels rond reizen niet: reizigers die naar ons land terugkeren uit een land met een oranje code, wordt aangeraden om zich te laten testen en in quarantaine te gaan. Voor wie terugkomt uit een rode zone is dat verplicht."

Krijgt ge dan van uw werkgever 14 dagen ziekenverlof ?

Dan zou ik direct invullen dat ik in Bananistan geweest ben !

Ik vind het grappig dat een landje waar men beweert dat de tweede golf begonnen is, zich druk maakt voor enkelingen die ziek zouden binnenkomen, terwijl het aan het woekeren is zoals nooit tevoren in het eigen land !

Erw 23 juli 2020 18:56

Haha @ die Bananistan.
Ik heb op 't werk een papierke gekregen verklaring op eer waar ik moet invullen in welk land ik ben geweest op vakantie. Ik had gedacht om Disneyland in te vullen, maar Bananistan is veel leuker.

patrickve 23 juli 2020 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 9393866)
Haha @ die Bananistan.
Ik heb op 't werk een papierke gekregen verklaring op eer waar ik moet invullen in welk land ik ben geweest op vakantie. Ik had gedacht om Disneyland in te vullen, maar Bananistan is veel leuker.

IDD :lol:

Als je trouwens op het matje geroepen wordt, kan je zeggen "ik dacht dat het duidelijk was dat ik de Filipijnen bedoelde" ;-)

Boduo 23 juli 2020 19:34

Citaat:

Daarom: één oplossing: een ver doorgedreven vorm van confederalisme

subocaj 24 juli 2020 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9393893)

Dan stopt het virus onmiddellijk.

1207 24 juli 2020 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9393893)

zit ge nog steeds met minimaal 4 ministers van volksgezondheid
een Vlaamse, Waalse, duitstalige/brusselaar en uiteraard een federale minister voor de financiering en coördinatie

Witte Kaproen 27 juli 2020 15:46

Zoals steeds holt de federale regering achter de realiteit aan .

Haar maatregelen zijn "Te weinig en te laat".

Hierdoor stevenen we regelrecht op een tweede lockdown af.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be