Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Regeringk zal niet links genoeg zijn. PVDA: "Sterke linkse oppositie zal nodig zijn" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255035)

Knuppel 5 september 2020 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9440071)
Dat is geen antwoord op mijn vraag waarom je geen parlementair kunt vinden die de Belgo-fascisten in een cordon stopt hee.

Het zijn de postjes, stupid!

Jakko 5 september 2020 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9440056)
Ja

Of heb je dan werkelijk nog nooit de stemmen geteld in het Vlaams Parlement van de partijen met een separatistisch of een confederaal programma?

Maar diegenen die voor hen gekozen hebben, hebben zeker niet allemaal voor hen gestemd om de onafhankelijkheid uit te roepen, en dat weten die paljaskes maar al te goed. Er is eenvoudigweg geen draagvlak voor, ook niet bij de Vlaamse bevolking.

Pandareus 5 september 2020 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9440066)
De Goelag en Sorbibor adepten zitten niet achter een cordon. Het Vlaams Belang wel. Met de goedkeuring van Peterkepanda.

In liefde en oorlog is alles geoorloofd.

Je spreekt jezelf hier toch wel tegen hoor...

Zipper 5 september 2020 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9440077)
Je spreekt jezelf hier toch wel tegen hoor...

Neen want net gij, de vleesgeworden, maar vooral de zelfverklaarde "democraat", heeft hier "en plein public opgeroepen om mensen te vergassen, en niet de door u zo verguisde VB-ers.

Pandareus 5 september 2020 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9440074)
Het zijn de postjes, stupid!

Welke postjes zou een Blok parlementair dan wel mislopen door een voorstel tot resolutie in te dienen in het Vlaams Parlement om xenophon zijn gefabuleerde Belgo-fascisten in een schutkring te stoppen ?

Xenophon 5 september 2020 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9440067)
Wat belet die kiezers hun verkozenen dan om de republiek uit te roepen ?

Volstaat 5 minuten politieke moed dan niet als er volgens jou toch een meerderheid is ?

Is het volgens u dan niet zo dat de stemmen van de partijen in het VP met een separatistisch of confederaal programma een meerderheid zijn.

Het gaat hier niet over mijn subjectieve inschatting, het gaat over de reële cijfers

Ga je de realiteit werkelijk afstrijden?

Xenophon 5 september 2020 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 9440076)
Maar diegenen die voor hen gekozen hebben, hebben zeker niet allemaal voor hen gestemd om de onafhankelijkheid uit te roepen, en dat weten die paljaskes maar al te goed. Er is eenvoudigweg geen draagvlak voor, ook niet bij de Vlaamse bevolking.

Ja, ik begrijp u, de stemming bevalt u niet dus ze telt niet.

Want de mensen hebben allemaal verkeerd gestemd.

Het psychiatrisch ziekenhuis wordt precies bestuurd door de patiënten.

Vlad 5 september 2020 16:46

Alleen een gewelddadige revolutie is links genoeg.

Knuppel 5 september 2020 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 9440076)

Het draagvlak voor Vivaldi is véél kleiner, maar daar horen we jou met geen letter over klagen. De kans is bovendien niet gering dat zelfs een behoorlijk groot deel van wat er overschiet aan kiesvee van de CD&V én de Pest voor Vlaanderen niet achter de paljaskes staan waarvoor ze kozen.

Xenophon 5 september 2020 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9440086)
Alleen een gewelddadige revolutie is links genoeg.

Al goed dat er maar een handvol van die hardcore communisten bestaan in Vlaanderen, het zou anders mooi worden.

Dan zongen de Vlamingen niet meer over "het strand van het Sint-Anneke" maar over "het kamp van het Sint-Anneke".

nabat54 5 september 2020 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9439803)
Zou dat geen grapje zijn geweest?

Maar de stelling van de PVDA klopt wel in die zin dat we een centrumregering lijken te gaan krijgen. En die heeft dan oppositie langs rechts en langs links.

Centrumregering :-P:-P:-P:-P:-P
Man man, dat is een goeie, you make my day.

Alhoewel ik voor verkiezingsyteem ben van meerdere partijen , dus niet het concept zoals in de UK, Frankrijk of oo hell the USA.

Pas het 2 partijen systeem toe in Belgie en de boel is gesplitst na een verkiezing of 2. Twee republieken in Europa.

In vlaanderen zal het VB de proporties aannemen van een 5 %.
In wallonie die dan al of niet zal aansluiten bij La France stemmen ze dan niet meer voor de communisten maar voor extreem rechts.

Jakko 5 september 2020 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9440085)
Ja, ik begrijp u, de stemming bevalt u niet dus ze telt niet.

Want de mensen hebben allemaal verkeerd gestemd.

Het psychiatrisch ziekenhuis wordt precies bestuurd door de patiënten.

Hoe kom je daar nu bij? De groep niet-seperatistische N-VA of VB-stemmers is groot, zeer groot. Ongetwijfeld zal een politiek correcte psychiater het met me eens zijn.

Pandareus 5 september 2020 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9440082)
Is het volgens u dan niet zo dat de stemmen van de partijen in het VP met een separatistisch of confederaal programma een meerderheid zijn.

Het gaat hier niet over mijn subjectieve inschatting, het gaat over de reële cijfers

Ga je de realiteit werkelijk afstrijden?

Je ontwijkt de vraag zie ik : wat belet hen dan de onafhankelijkheid uit te roepen ?

Xenophon 5 september 2020 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 9440101)
Hoe kom je daar nu bij? De groep niet-seperatistische N-VA of VB-stemmers is groot, zeer groot. Ongetwijfeld zal een politiek correcte psychiater het met me eens zijn.

Dat zijn dooddoeners.

Uw subjectieve inschatting, wat betreft de motivatie van bepaalde kiezers om op die of die partij te stemmen, is zonder waarde.

De kiezer, geeft door er op te stemmen, zijn goedkeuring aan het programma van een partij. Dat is hoe verkiezingen werken.
Dat is een principe dat opvalt door haar eenvoud.

Xenophon 5 september 2020 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9440103)
Je ontwijkt de vraag zie ik : wat belet hen dan de onafhankelijkheid uit te roepen ?

Kiezers roepen geen onafhankelijkheid uit.

Dat bijvoorbeeld de kiezer, die CD&V stemt voor het confederale programma, er aan is voor de moeite, ja, dat maakt van die kiezer eigenlijk een beetje een politieke dommerik.

Maar, dat brengt geen verandering met zich mee wat betreft de stem voor een confederaal programma. Dat weet jij toch ook.

Knuppel 5 september 2020 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9440110)
Kiezers roepen geen onafhankelijkheid uit.

Dat bijvoorbeeld de kiezer, die CD&V stemt voor het confederale programma, er aan is voor de moeite, ja, dat maakt van die kiezer eigenlijk een beetje een politieke dommerik.

Maar, dat brengt geen verandering met zich mee wat betreft de stem voor een confederaal programma. Dat weet jij toch ook.

Panda weet dat zeker, maar dat past niet in zijn kraam.

Jakko 5 september 2020 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9440088)
Het draagvlak voor Vivaldi is véél kleiner, maar daar horen we jou met geen letter over klagen. De kans is bovendien niet gering dat zelfs een behoorlijk groot deel van wat er overschiet aan kiesvee van de CD&V én de Pest voor Vlaanderen niet achter de paljaskes staan waarvoor ze kozen.

Kan allemaal wel zijn, maar ik zie niet goed in wat dat met deze draad te maken heeft?

Boduo 5 september 2020 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9439911)
Ik denk dat de zogezegde "Vivaldi" regering, die nu in de maak is, net dat is wat nodig was om veel Vlamingen over de streep te trekken en de richting van volledige onafhankelijkheid in te slaan. Uiteindelijk zou deze Belgische losers-regering op langere termijn voor ons een zegen blijken te zijn.

Volledig akkoord
ik kan het niet beter zeggen.

:lol:

Boduo 5 september 2020 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9440107)
Dat zijn dooddoeners.

Uw subjectieve inschatting, wat betreft de motivatie van bepaalde kiezers om op die of die partij te stemmen, is zonder waarde.

De kiezer, geeft door er op te stemmen, zijn goedkeuring aan het programma van een partij. Dat is hoe verkiezingen werken.
Dat is een principe dat opvalt door haar eenvoud.

Juist en maandag praten de 7 over "de inhoud"..

cookie monster 5 september 2020 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9439793)
Ik zag net in een andere draad dat het mss een goed idee zou zijn om de Vlaamse opnieuw te vormen, dit keer met het VB en met de PVDA.

Ik bedank alvast voor die optie.

Inderdaad !!
Ik ben geen VB-er , maar laat ze zelfs gerust meeregeren !!
Ze hadden een zeer goede verkiezingsuitslag !!
pvda daarentegen hoort in een cordon toilet !! Partij van de Afval

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9440089)
Al goed dat er maar een handvol van die hardcore communisten bestaan in Vlaanderen, het zou anders mooi worden.

Dan zongen de Vlamingen niet meer over "het strand van het Sint-Anneke" maar over "het kamp van het Sint-Anneke".

Goeike :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be