Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Personeel WZC blijft werken na positieve test (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255596)

Hoofdstraat 15 oktober 2020 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9481160)
Ik denk eerder dat jij het probleem niet begrijpt.
Wat ben je met een WZC zonder personeel ?

Lees jij wel de tekst? Daar ben ik 100% mee akkoord, het is een begrijpbare en noodzakelijke maatregel om de mensen te blijven helpen.

Het gevolg daarvan is echter dat een lockdown op de bevolking niets meer zal uitmaken, het zit al in de WZC's.

Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen? :roll:

Jantje 15 oktober 2020 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9481067)
blijkbaar neemt niemand de moeite om het artikel deftig te lezen,
de besmette zorgverleners blijven op VRIJWILLIGE basis verder werken, ze dragen daarbij nog steeds de maximale beschermende kledij om hun collega's en de oudjes niet (verder) te besmetten. Deze regeling wordt ook toegepast in ziekenhuizen om een verhoogd absenteïsme in crisistijden te vermijden..

Mag ik ook nog vermelden dat de beloofde compensaties tijdens de eerste golf, horecachecks, loonsverhogingen, bijkomend personeel noch niet in de verste verten zijn uitgevoerd, noch concreet zijn ingepland

Verhoogde compensatie is voor ziekenhuispersoneel( federale bevoegdheid, niet voor WZC-personeel( gewestelijke bevoegdheid).
Het is inderdaad allemaal op vrijwillige basis, in overleg tussen bestuur en personeelslid.

Met het ziekenhuispersoneel heb ik geen medeleven, zijn een bende profiteurs.

Het personeel van de WZC heeft extra taken gekregen sinds de corona-uitbraak en krijgen van de politici een grote dikke middenvinger opgestoken.
Hoewel sommige van hen zelfs in het WZC overnachten, om geen besmettingen rond te dragen in de rest van hun omgeving.
Ken er die al 3 weken hun jonge kinderen enkel zien achter glas.

Jantje 15 oktober 2020 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9481224)
Lees jij wel de tekst? Daar ben ik 100% mee akkoord, het is een begrijpbare en noodzakelijke maatregel om de mensen te blijven helpen.

Het gevolg daarvan is echter dat een lockdown op de bevolking niets meer zal uitmaken, het zit al in de WZC's.

De lockdown gaat een vertraging van verspreiding veroorzaken en de ellende langer doen aanslepen.

kojak 15 oktober 2020 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9481224)

Dus de besmettingen zitten alleen maar in WZC ?
In WZC is het natuurlijk des ter erg, maar buiten WZC leven er ook nog andere kwetsbare mensen.
Dat als reden gaan gebruiken om een lock-down totaal nutteloos te beschouwen is me wel wat overdreven.
Let wel, ik ben nu ook geen voorstander van een lock-down, maar had een minderheid onder ons de regeltjes wat beter opgevolgd dan was het nooit zo ver gekomen.

Eyjafjallajökull 15 oktober 2020 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9481273)
In WZC is het natuurlijk des ter erg, maar buiten WZC leven er ook nog andere kwetsbare mensen.
Dat als reden gaan gebruiken om een lock-down totaal nutteloos te beschouwen is me wel wat overdreven.
Let wel, ik ben nu ook geen voorstander van een lock-down, maar had een minderheid onder ons de regeltjes wat beter opgevolgd dan was het nooit zo ver gekomen.

Heb je daar eigenlijk de minste aanwijzing van ?

Ondanks alle maatregelen gaan de cijfers simultaan in alle ons omringende lande de hoogte in immers.

TheFourHorsemen 15 oktober 2020 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9481353)
[/b]

Heb je daar eigenlijk de minste aanwijzing van ?

Ondanks alle maatregelen gaan de cijfers simultaan in alle ons omringende lande de hoogte in immers.

Er zal overal een stoute minderheid zijn zeker.

gertc 15 oktober 2020 15:42

Citaat:

Je kunt de regel uitvaardigen dat iedereen een vergiet op zijn hoofd moet zetten. Maar zelfs als iedereen zich uiterst strikt aan die regel houdt, gaat het precies even ver komen.

Eyjafjallajökull 15 oktober 2020 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9481356)

Zelfs in Duitsland ? :-D

En overal mooi simultaan ?

gertc 15 oktober 2020 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9481356)

Als je de Nederlandse kranten open slaat, kun je daar lezen dat de Belgen zich beter aan de regels houden dan die Nederlanders...

gertc 15 oktober 2020 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9481359)

De fout ligt zeker niet bij de virologen, dus moet het wel aan de stoute bevolking liggen. Dat is toch eenvoudig te snappen?

kojak 15 oktober 2020 16:19

Alé, er is hier blijkbaar ook een minderheid die alles in het belachelijke wenst te trekken.
Zou het om diezelfde minderheid gaan ?

TheFourHorsemen 15 oktober 2020 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9481359)

Ik hoopte dat mijn ironie duidelijk was. :-D

TheFourHorsemen 15 oktober 2020 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9481371)
De fout ligt zeker niet bij de virologen, dus moet het wel aan de stoute bevolking liggen. Dat is toch eenvoudig te snappen?

Dat is ook het mooie aan de maatregelen hé.

Gaat het goed met de cijfers, dan heeft de maatregel goed gewerkt.
Gaat het slecht met de cijfers, dan ligt het niet aan de maatregel maar dan wordt de maatregel gewoon niet goed opgevolgd.

Zo heeft men altijd een maatregel die werkt. :-D

kojak 15 oktober 2020 16:28

Kijk gewoon wat er in de vakantiemaanden niet allemaal gebeurd is.
Het zich houden aan de richtlijnen enzo.
Bijna elk dag stond er ergens iets te lezen in de kranten.
En de gevolgen waar we nu mee zitten, zeker wat Europa betreft.

schietboog 15 oktober 2020 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9481405)
Dat is ook het mooie aan de maatregelen hé.

Gaat het goed met de cijfers, dan heeft de maatregel goed gewerkt.
Gaat het slecht met de cijfers, dan ligt het niet aan de maatregel maar dan wordt de maatregel gewoon niet goed opgevolgd.

Zo heeft men altijd een maatregel die werkt. :-D

Het olifantenpoeier van Urbanus.

Hoofdstraat 15 oktober 2020 17:08

Citaat:

Zeg eens hoeveel mensen met een zwaar risico gebruiken geen zorg op 1 of andere manier? Ze hebben allemaal thuiszorg, ziekenhuis, rusthuis, therapieen en dergelijke meer. We weten ook dat zorgpersoneel een hogere besmettingsgraad heeft dan de actieve bevolking en moet blijven werken met positieve test. Dat maakt dat zij het grootste risico vormen voor de risico mensen.

Als we nu durven logisch nadenken dan moet je toegeven dat het dus geen zier verschil zal maken als je gezonde mensen in een lockdown gaat steken. Integendeel want je rekt het probleem alleen maar uit in de tijd, als het al een effect zou hebben. Een lockdown kost ook mensenlevens, dat hebben we gezien de eerste keer, daarom dat ze nu de ziekenhuizen niet willen legen en met besmet personeel verder werken.

kojak 15 oktober 2020 17:51

Met dit tempo liggen de ziekenhuizen binnen 3 weken ei-vol.
Net op het nieuws geweest.
Jij wenst dus deze kant op te gaan ?
Oké dan maar...
Of anders de Zweedse methode, ook prima om het probleem op een snelle manier op te lossen. 8O

Eyjafjallajökull 15 oktober 2020 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9481403)
Ik hoopte dat mijn ironie duidelijk was. :-D

Oh, dat was zo hoor.

Maar misschien niet voor iedereen hier :-D

Mambo 15 oktober 2020 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9481412)
Kijk gewoon wat er in de vakantiemaanden niet allemaal gebeurd is.
Het zich houden aan de richtlijnen enzo.
Bijna elk dag stond er ergens iets te lezen in de kranten.
En de gevolgen waar we nu mee zitten, zeker wat Europa betreft.

Vakantie?
Nu niet zeggen dat we in de 10e maand opgeschept zitten met besmettingen in de 7e maand he?

Mambo 15 oktober 2020 19:15

Ze leggen gewoon mensen met een valling op de afdelingen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be