Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Horeca weer dicht voor een maand (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255622)

Het Oosten 16 oktober 2020 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9482606)
eigen = linksen, hoofdzakelijk franstaligen. Tijd dat ze gestraft worden

.

Pff ... en daarom werd nog vrij recent de avondklok ingesteld Antwerpen zeker?

Mambo 16 oktober 2020 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9482588)
Zaken die dit niet aankunnen waren sowieso niet levensvatbaar.

Ze krijgen nu meer steun dan de eerste keer. Dus niet overdrijven aub.

Daar vrees ik toch voor in de meeste gevallen.
10% van de omzet.

Om 4000% te krijgen had je een omzet van 40000€ nodig.

Ik denk dat de meesten daar ver weg van zitten/zaten.

gertc 16 oktober 2020 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9482603)
Link?

Ik refereerde naar het artikel dat patrickve al ettelijke keren hier op het forum heeft gepost.
Maar speciaal voor u voor de elfendertigste keer:
https://www.thelancet.com/journals/e...208-X/fulltext

Eyjafjallajökull 16 oktober 2020 19:40

Is er eigenlijk iets gezegd over evenementen ?

En feestzalen ? Vallen die onder horeca ?

Volgens mij mag een trouwfeest van 200 nog steeds, maar je familie moet je thuis met een mondmasker ontvangen :-D

Rudy 16 oktober 2020 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9482572)
Dus nu ga jij in je eigen huis een mondmasker dragen als er familie (ouders / kinderen) op bezoek komt ?

Waanzin.

Dat doe ik alleszins niet.
En afstand houden in huis is geenszins evident.
oplossing: geen bezoek.

Skobelev 16 oktober 2020 19:43

Feestzalen vallen ook onder de horeca zeker? :? 'k Had volgende week net een feestje van twee vrienden die samen 100 geworden zijn. (2x50)

Dadeemelee 16 oktober 2020 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9482615)
Ik refereerde naar het artikel dat patrickve al ettelijke keren hier op het forum heeft gepost.
Maar speciaal voor u voor de elfendertigste keer:
https://www.thelancet.com/journals/e...208-X/fulltext

Dat is van juli en gaat over de eerste golf.

Conclusie:

Citaat:

In this exploratory analysis, low levels of national preparedness, scale of testing and population characteristics were associated with increased national case load and overall mortality.

Jij beweerde:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9482591)
Heel toevallig in alle Europese landen tegelijk... Kom nu. Het heeft helemaal niets te maken met ons gedrag of de regeringsmaatregelen.
En voor Dadee: ook dat stond in The Lancet.

Dat is dus niet waar.

schietboog 16 oktober 2020 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9482572)
Dus nu ga jij in je eigen huis een mondmasker dragen als er familie (ouders / kinderen) op bezoek komt ?

Waanzin.

Gezien meer dan de helft van de besmettingen daar plaats vinden, zou het maar consequent zijn moesten al die corona extremisten dit effectief doen. Anders zijn ze weinig geloofwaardig als ze hier om strenge maatregelen vragen.

gertc 16 oktober 2020 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9482618)
Is er eigenlijk iets gezegd over evenementen ?

En feestzalen ? Vallen die onder horeca ?

Volgens mij mag een trouwfeest van 200 nog steeds, maar je familie moet je thuis met een mondmasker ontvangen :-D

In De Tijd:
Citaat:

Koffietafels na uitvaarten mogen nog wel doorgaan, maar maximaal met 40 mensen. Ook hotels kunnen nog maaltijden serveren voor hun gasten. Het afhalen van maaltijden blijft bij alle zaken mogelijk tot 22 uur 's avonds. Daarnaast kunnen markten en kleine kermissen nog plaatsvinden. Kerstmarkten, winterdorpen, rommelmarkten en braderieën evenwel niet.

Voor indoorevenementen blijven de regels dezelfde. Daar worden 200 mensen toegelaten. Bij sportwedstrijden wordt het aantal toeschouwers ingeperkt en grote outdoorevents zijn vanaf maandag niet langer toegelaten.

Rudy 16 oktober 2020 19:45

En de shops aan tankstations waar je een koffie kan nuttigen.
Magda ?

schietboog 16 oktober 2020 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk (Bericht 9482579)
Zelfs Minister Vandenbroucke stelde heel duidelijk enkele dagen terug op TV dat er geen enkel wetenschappelijk bewezen is dat Café, laat staan restaurants oorden waren van verspreiding van het Covid-19

Dus het kapot maken van de horeca is er alleen om visueel iets zichtbaar te maken dat de Linkse voornamelijk Franstalige Vivaldi regering iets doet!

Het zijn inderdaad symboolmaatregelen, net zoals die belachelijke mondmaskerplicht op de zeedijk, alleen shoppen, enz ....
Om te verdoezelen dat ze nul lange termijn visie hebben.

Het Oosten 16 oktober 2020 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9482633)
En de shops aan tankstations waar je een koffie kan nuttigen.
Magda ?

Maar mens, 'Magda' is al lang dood.

gertc 16 oktober 2020 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9482627)
Dat is van juli en gaat over de eerste golf.

Wat had je nu verwacht? Een degelijke wetenschappelijke peer-reviewed studie met de gegevens van vorige week?
... Maar als een lockdown toen niet hielp, is het bijzonder vreemd om dat nu opnieuw te proberen. Wacht, "hetzelfde proberen en een ander resultaat verwachten", dat was ergens een teken van, van wat ook al weer?

Mambo 16 oktober 2020 19:52

Ik ken iemand die net twee weken geleden zijn cafe had omgebouwd naar restaurant om een beetje volk te krijgen.

En hij mag nu alweer dicht.

Alles voor niks geweest.

Het Oosten 16 oktober 2020 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9482632)

Nooit begrepen waarom in de restaurants men met 10 mensen aan een tafel mocht zitten en in de café's maar met 4.

Gipsy 16 oktober 2020 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9482648)
Ik ken iemand die net twee weken geleden zijn cafe had omgebouwd naar restaurant om een beetje volk te krijgen.

En hij mag nu alweer dicht.

Alles voor niks geweest.

Ja er zijn van die flauwe plezante die van hun café restaurant maken door enkele schijven salami en brokjes kaas op een plank te leggen.

Het Oosten 16 oktober 2020 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9482647)
Wat had je nu verwacht? Een degelijke wetenschappelijke peer-reviewed studie met de gegevens van vorige week?
... Maar als een lockdown toen niet hielp, is het bijzonder vreemd om dat nu opnieuw te proberen. Wacht, "hetzelfde proberen en een ander resultaat verwachten", dat was ergens een teken van, van wat ook al weer?

Ik wacht nog altijd op een zinnig voorstel van u om de corona-epidemie in te dijken. Maar ik denk dat ik dan wacht op Godot.

Eyjafjallajökull 16 oktober 2020 20:21

Er is wel degelijk bewijs dat de horeca coronahotspots zijn :

Citaat:

Infectiologe Erika Vlieghe kwam de beslissing om cafés en restaurants te sluiten verdedigen in de studio van Terzake. ‘We hebben absoluut wel bewijzen van clusters van besmettingen in restaurants in China en Japan bij de eerste golf’,

Really ? :lol:

Vrijheideerst 16 oktober 2020 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9482670)
Er is wel degelijk bewijs dat de horeca coronahotspots zijn :

Really ? :lol:

:rofl:

Rudy 16 oktober 2020 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9482661)
Ja er zijn van die flauwe plezante die van hun café restaurant maken door enkele schijven salami en brokjes kaas op een plank te leggen.

Dat klopt langs geen kanten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be