Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Moet Vlaanderen Brussel en Wallonië volgen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255767)

fox 26 oktober 2020 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9495160)
Waaruit blijkt dat?

Ik zeg niet dat er geen zullen zijn, maar tot hiertoe valt dat héél goed mee, toch?

Tweedeverblijvers, jongeren, mensen die op vakantie gingen, de horeca,...

Wat zal het morgen zijn? De virologen?

Het is mijn mening. Misschien moest ik zelfs niet mening zeggen, het is eerder mijn gevoel. Ik heb niet de pretentie om te zeggen dat het een zekerheid is. Ik weet alleen hoe het er aan toe ging vroeger in het studentenmilieu en hoe ik denk dat het er nu nog altijd aan toe gaat. Ik geloof niet dat die gastjes braaf alleen op hun kot zitten en ik geloof ook niet dat kotfeestjes erg coronaproof zijn. Ik juich dat overigens toe hé. Het zou ideaal zijn moest er veel virus circuleren onder de studenten in Leuven en Gent. Het probleem is wel dat er in het weekend geen cafés open zijn en je dan meer geneigd bent om ook naar huis te gaan. Gooi de studentencafés open in Leuven en je zal er meer in de stad kunnen houden.

TheFourHorsemen 26 oktober 2020 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9495256)
Het is mijn mening. Misschien moest ik zelfs niet mening zeggen, het is eerder mijn gevoel. Ik heb niet de pretentie om te zeggen dat het een zekerheid is. Ik weet alleen hoe het er aan toe ging vroeger in het studentenmilieu en hoe ik denk dat het er nu nog altijd aan toe gaat. Ik geloof niet dat die gastjes braaf alleen op hun kot en ik geloof ook niet dat kotfeestjes erg coronaproof zijn. Ik juich dat overigens toe hé. Het zou ideaal zijn moest er veel virus circuleren onder de studenten in Leuven en Gent. Het probleem is wel dat er in het weekend geen cafés open zijn en je dan meer geneigd bent om ook naar huis te gaan. Gooi de studentencafés open in Leuven en je zal er meer in de stad kunnen houden.

Eigenlijk zou men kotstudenten beter gewoon verbieden om naar huis te gaan maar wel toelaten te gaan feesten.

Zo krijg je op korte tijd een groot deel van de bevolking immuun, zonder al te veel opnames.

Het grote probleem zit niet in de besmettingen tussen jongeren onderling maar in de besmettingen tussen generaties.

kojak 26 oktober 2020 18:56

Morgen komen ze weer samen om nieuwe maatregelen aan te kondigen. De druk werd te groot. Ik ben benieuwd...

Der Wanderer 26 oktober 2020 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9495284)
Morgen komen ze weer samen om nieuwe maatregelen aan te kondigen. De druk werd te groot. Ik ben benieuwd...

Helaas. Men had moeten doen wat men aanvankelijk wou doen: wachten tot 30 oktober. Die virologen moeten eens dringend hun plaats leren kennen.

Vrijheideerst 26 oktober 2020 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9495286)
Helaas. Men had moeten doen wat men aanvankelijk wou doen: wachten tot 30 oktober. Die virologen moeten eens dringend hun plaats leren kennen.

Zo is dat.

Hypochonder 26 oktober 2020 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9495284)

Zo gaat dat nu: zogenaamde experts poken de boel op via de media en de politiek moet dan iets doen...

Vrijheideerst 26 oktober 2020 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9495300)
Zo gaat dat nu: zogenaamde experts poken de boel op via de media en de politiek moet dan iets doen...

Yup. Heb vandaag Van Ranst klem gereden. Hij was weer aan het memmen dat niemand een lockdown wil, maar ik wees hem er fijntjes op dat hij er wel blijft om vragen.

Dat is nu al drie uur geleden, nog steeds geen antwoord.

:lol:

"Niemand "brult" voor een nieuwe lockdown. Me dunkt dat de virologen hun pokkenbest hebben gedaan om een lockdown zoveel mogelijk te vermijden. Ik ken niemand die graag een lockdown wil. Niemand."

Ok Marcske. :rofl:

fox 26 oktober 2020 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9495264)
Eigenlijk zou men kotstudenten beter gewoon verbieden om naar huis te gaan maar wel toelaten te gaan feesten.

Zo krijg je op korte tijd een groot deel van de bevolking immuun, zonder al te veel opnames.

Het grote probleem zit niet in de besmettingen tussen jongeren onderling maar in de besmettingen tussen generaties.

Tuurlijk, maar het probleem is dat ze niet mogen feesten.. Ze doen het toch in de week op kot en gaan daarna naar huis. Zorg voor vertier in het weekend en ze blijven.

gertc 26 oktober 2020 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9495155)
Het ligt imo wel niet aan de universiteiten op zich, maar eerder aan de studentenbijeenkomsten buiten de lesuren. Mensen die op kot zitten, hou je niet alleen op kot hoor. Dat is zelfs nu niet zo, daar ben ik van overtuigd. Die slaan nu allemaal drank in en ze lopen elkaars deur plat. Smorgens zal je nog al wat studenten zien die terug naar hun kot gaan vanaf een uur of 5.

Recent nog een verhaal gehoord. Student mocht niet naar de aula komen - afstandsonderwijs verplicht. Alles via zoom. Dus sprak ze met 3 vrienden af om op kot samen naar de zoom-sessie te kijken :roll:

Vrijheideerst 26 oktober 2020 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9495333)
Recent nog een verhaal gehoord. Student mocht niet naar de aula komen - afstandsonderwijs verplicht. Alles via zoom. Dus sprak ze met 3 vrienden af om op kot samen naar de zoom-sessie te kijken :roll:

:roll:

Jammer dat ze geen broodje zaten te eten op een banksken.

Boduo 26 oktober 2020 20:08

Bruxelles: hoofdstad v.d. achterpoortjes.

kojak 26 oktober 2020 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9495300)

Euuu.... van wie komt nu de grootste druk ?
Niet van de experten (virologen) en dat kon je duidelijk zien en horen in het journaal deze avond of lezen in de kranten.

Boduo 26 oktober 2020 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9495418)
Niet van de experten (virologen) en dat kon je duidelijk zien en horen in het journaal deze avond of lezen in de kranten.

De grootste druk komt van het virus: dat REPRODUCEERT zichzelf !!!

Zou dat bij het griepvirus ook zo zijn ?

Eyjafjallajökull 26 oktober 2020 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9495418)

Van de burgemeesters van Vlaams-Brabant ?

Wat een paniekvoetbal.

daiwa 26 oktober 2020 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9493260)
Die clown riep in Augustus nog op om niet naar Antwerpen te gaan, hij werd er zelfs terecht voor gedagvaard voor het gerecht. Hoe lang gaat met deze extreem linkse paljas nog dagdagelijks blijven opvoeren in de media?

Veel mensen zijn die media geile leugenaar kotsbeu !!

Max van Dietschland 26 oktober 2020 21:14

Vlaanderen moet het goede voorbeeld geven en de maatregelen van Brussel en Wallonië overtreffen. We zitten een week tot 10 dagen achter de curve van Wallonië en Brussel. Er is dus nog een beetje tijd om een ramp te voorkomen.

Ik hoop echt dat de Vlaamse regering morgen op zijn minst een lockdown afkondigt.

Boduo 26 oktober 2020 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9495489)
Veel mensen zijn die media geile leugenaar kotsbeu !!

Dat kan maar de Vlaamse tv zenders BLIJVEN hem uitnodigen...

Eyjafjallajökull 26 oktober 2020 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9495490)
Vlaanderen moet het goede voorbeeld geven en de maatregelen van Brussel en Wallonië overtreffen. We zitten een week tot 10 dagen achter de curve van Wallonië en Brussel. Er is dus nog een beetje tijd om een ramp te voorkomen.

Ik hoop echt dat de Vlaamse regering morgen op zijn minst een lockdown afkondigt.

Dat wordt altijd maar gezegd, dat we 10 dagen zouden achterlopen.

Zijn daar ook cijfers van eigenlijk ?

Vrijheideerst 26 oktober 2020 21:23

Citaat:

Nein.

Vrijheideerst 26 oktober 2020 22:03

Citaat:

Nein.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be