Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Politie arresteert mensen wegens Vlaamse Leeuw (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256511)

De gemuilkorfde 15 december 2020 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9546495)
'...De vlag van Vlaanderen, meestal de Vlaamse Leeuw genoemd, is de vlag van de Vlaamse Gemeenschap en het Vlaams Gewest. Deze vlag werd officieel aangenomen als vlag van de Raad voor de Nederlandse Cultuurgemeenschap in 1973,[1] en later, in 1985, als vlag van de Vlaamse Gemeenschap.[2] De vlag werd gebaseerd op het oude wapen van het graafschap Vlaanderen.[3]...'

Ik herhaal mijn vraag, volgens u had Vlaanderen daarvoor geen vlag?
Te gek om los te lopen, daar blijf ik bij.
Het oude graafschap Vlaanderen was ook Vlaanderen.
Of ga je beweren dat een land of gebied iedere keer een nieuwe vlag nodig heeft als er wat land bijkomt of wegvalt?

kojak 15 december 2020 23:11

Je hebt Vlaanderen en je hebt de Vlaamse gemeenschap.
2 verschillende vlaggen maar wel beiden met de rode klauwen & tong.

Dadeemelee 15 december 2020 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9546499)
Ik herhaal mijn vraag, volgens u had Vlaanderen daarvoor geen vlag?
Te gek om los te lopen, daar blijf ik bij.
Het oude graafschap Vlaanderen was ook Vlaanderen.
Of ga je beweren dat een land of gebied iedere keer een nieuwe vlag nodig heeft als er wat land bijkomt of wegvalt?

Als je onze officiële Vlaamse vlag niet wil gebruiken is dat jouw probleem.

fox 15 december 2020 23:24

En zo is de discussie alweer verprutst door Panda die het nog maar eens wil spelen op de kleur nagellak van een zwarte leeuw op een gele vlag. Het is irrelevant gerommel in de marge. Het belangrijkste is dat ons fascistisch staatsapparaat het nog maar eens nodig vond om vrijheden in te perken. DAT is waar deze discussie over hoort te gaan, niet over rode of zwarte nageltjes. Maar ik begrijp dat onze Panda het zo moet spelen, want inhoudelijk heeft hij eigenlijk nooit iets te zeggen.

Dadeemelee 15 december 2020 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9546516)
En zo is de discussie alweer verprutst door Panda die het nog maar eens wil spelen op de kleur nagellak van een zwarte leeuw op een gele vlag. Het is irrelevant gerommel in de marge. Het belangrijkste is dat ons fascistisch staatsapparaat het nog maar eens nodig vond om vrijheden in te perken. DAT is waar deze discussie over hoort te gaan, niet over rode of zwarte nageltjes. Maar ik begrijp dat onze Panda het zo moet spelen, want inhoudelijk heeft hij eigenlijk nooit iets te zeggen.

Neen, de discussie gaat over iets dat enkel door een rioolwebste geïnsinueerd wordt.

fox 15 december 2020 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9546518)
Neen, de discussie gaat over iets dat enkel door een rioolwebste geïnsinueerd wordt.

Ik lees hier toch voornamelijk berichten over de nagellak van die leeuw hoor. Maar goed, de berichten die daar dan niet over handelen, gaan dan over "shoot the messenger, not the message". Het 2e favoriete wapen van de inhoudelijk zwakken.

Dadeemelee 15 december 2020 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9546527)
Ik lees hier toch voornamelijk berichten over de nagellak van die leeuw hoor. Maar goed, de berichten die daar dan niet over handelen, gaan dan over "shoot the messenger, not the message". Het 2e favoriete wapen van de inhoudelijk zwakken.

Als je extreem rechts bent dan ben je daar toch fier op of niet? Zijn extreem rechtsen pussies? ;-)

Feit is dat wat de op beweert afkomstig is van een ‘kut’website.

Jan van den Berghe 16 december 2020 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9546423)
:x

Kijk, die woordkeuze kan dus écht niet hee in het kader van deze discussie...
Je laat het doorschijnen dat er in de realiteit, in de echte wereld, twee versies van onze Vlaamse vlag zouden bestaan. Quod non.
Vlaanderen heeft zijn vlag, en de nostalgici naar vervlogen tijden zouden zich beter beperken tot het oppoetsen van hun duitse helm en hun bajonet ipv te blijven leuren met die VNV collaborateursvlag.

Stel nu dat dit de VNV-vlag zou zijn, wat is dan het probleem? Leven we dan niet in een vrij land en wat volgens de wet niet strafbaar is, is nog steeds toegelaten, nietwaar? Dus, waar zit dan eigenlijk het probleem?

fox 16 december 2020 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9546531)
Als je extreem rechts bent dan ben je daar toch fier op of niet? Zijn extreem rechtsen pussies? ;-)

Feit is dat wat de op beweert afkomstig is van een ‘kut’website.

Dat zijn geen feiten, dat is uw gevoel. Het probleem voor u is dat het natuurlijk allemaal netjes op beeld staat hé. Daar staat een man op de parking met een vlag en die wordt aangehouden omwille van "ordeverstoring". De beelden spreken voor zich, maar hey, als jij dit fascistisch gedrag vanwege de ordediensten wenst goed te praten, doe gerust. Het toont alleen aan in welk kamp u zou gezeten hebben zowat 80 jaar geleden...

Jay-P. 16 december 2020 01:30

Waar is Demper als ge hem nodige hebt?

Citaat:

Vlaggen: kak!

daiwa 16 december 2020 02:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9546516)

2 !!

daiwa 16 december 2020 02:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9545618)
Wat is dat voor een brolwebsite? Ik de serieuze kranten lees ik dat alles rustig verlopen is.

Dat zeiden ''serieuze'' kranten ook na de bewuste oudejaarsavond in Keulen.

Universalia 16 december 2020 06:03

Zou ik in de problemen kunnen geraken als ik volgende vlag buiten hang of zou dat een 'leuk' alternatief zijn voor andere vlaggen?

p.s.

Teveel naar The pirates of the carribean gekeken denk ik.

Xenophon 16 december 2020 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9546456)
Zo zou Bert Anciaux het ook gezegd hebben, zever in pakskes dus.
Belgicisten (Vld-ers, kaloten en sossen) hebben trouwens totaal geen uitstaans met enige Vlaamse vlag.

2

Pandareus 16 december 2020 12:16

Citaat:

Belgicisten (Vld-ers, kaloten en sossen) hebben trouwens totaal geen uitstaans met enige Vlaamse vlag.

Belgicisten, vld-ers, kaloten, sossen, groenen, vendeliers : allemaal verbonden met het symbool van onze regio waar we zo fier over zijn :-D

DewareJakob 16 december 2020 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 9545938)
Allez gij, eender welke draad die iet of wat gelieerd kan worden met Vlaams nationalisme moet zo snel mogelijk in verband worden gebracht met de tweede wereldoorlog.

Inderdaad, (neo)fascistisch pure sang. De Vlamingen zijn voor hen wat de joden voor de nazi's waren. En geen enkele (actieve) hersencel lukt er hen in om dat te begrijpen door eens in eigen boezem te kijken.

DewareJakob 16 december 2020 15:13

Citaat:

Inderdaad. Als de Waal zijn bakkes opentrekt beginnen ze (Vld/pvv-ers, kaloten en sossen)te kwijlen als schoothondjes die een snoepje verwachten.

De schoofzak 16 december 2020 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9546425)
Niet zeveren, er bestaan veel Vlaamse leeuwenvlaggen.
Die van VB en N-VA zijn ook niet gelijk.
Maar ja, van u moet ik geen eerlijk argument verwachten.

Beiden hanteren de strijdvlag. Da's het belangrijkste.

fox 16 december 2020 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9547249)
Beiden hanteren de strijdvlag. Da's het belangrijkste.

Neen, het is irrelevant. De kleur nagellak van een leeuw interesseert een normaal denkend mens geen bal. Het doet niets terzake en het is emonationalistisch gewauwel.

Jan van den Berghe 17 december 2020 02:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9546514)
Als je onze officiële Vlaamse vlag niet wil gebruiken is dat jouw probleem.

Waarom zou dat een probleem? We leven toch in een vrij land? Als u met de vlag van Moldavië wilt staan zwaaien, bent u daarin toch vrij? Waarom zou het dan een probleem zijn als iemand met die Vlaamse Leeuw wil zwaaien?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be