Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bart De Wever over mogelijke coalitie met Vlaams Belang: ‘Dan stop ik direct’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256590)

Pandareus 19 december 2020 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9549829)
Dat zou nog wel eens kunnen meevallen, wie even nadenkt vindt niets anders wat nog werkbaar zou kunnen zijn en de overgebleven NVAers zullen al blij zijn terug aan de bak te geraken.
Wees nu eerlijk, we hebben een regering, maar geen verkozenen door de meerderheid en werkbaar is dit patchswork ook niet.

Over wat heb je het ?

Het handelsfonds van het Vlaams Blok bestaat uit :
-nul ministers federaal
-nul staatssecretarissen
-nul regionale ministers
-nul gouverneurs
-nul provincieraadsleden
-nul schepenen

Wat hebben die te bieden aan N-VA'ers ?

fcal 19 december 2020 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9549745)
Tom Van Grieken mag nog zoveel doen wat hij wil, nooit zal het genoeg zijn voor de regimepartijen. ...

Tom Van Grieken (VB) is niet alleen. Dat geldt ook voor Bart De Wever (N-VA). En de regime partijen d.w.z. de Franstalige partijen en hun Vlaamse meelopers hebben dat bewezen met de vorming van de Vivaldi-regering.

Ik heb het artikel in Humo niet gelezen en weet niet hoe Bart De Wever zich uitgedrukt heeft of zo de journalist de waarheid geweld heeft aangedaan.
Van de media kan men tegenwoordig van alles verwachten. Ze heten niet voor niets de 'leugenpers'.

Cui bono? Wie heeft er voordeel aan zo'n uitspraak op dit ogenblik? Er worden nu toch geen coalitiegesprekken gevoerd of onderhandeld over een of ander gevoelig communautair punt. Wat voor voordeel kan de N-VA hieruit puren nu? Het geheel maakt op mij de indruk van een journalistieke overdrijving.

dalibor 19 december 2020 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9549785)
De feiten zijn wat ze zijn.

Ik ben er zeker van dat met Filip Dewinter in het Antwerpse stadsbestuur de zaken helemaal anders hadden geweest.

Vertel. Wat zou hij gedaan hebben in het stadsbestuur?

fcal 19 december 2020 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9549785)
De feiten zijn wat ze zijn.
Ik ben er zeker van dat met Filip Dewinter in het Antwerpse stadsbestuur de zaken helemaal anders hadden geweest.

Precies of de drugsmaffia zich iets aantrekt van burgemeesters en schepenen, die in een Belgische context van politie en justitie dienen te functioneren.

marie daenen 19 december 2020 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9549754)
Ik citeer:
De Wever ziet zijn partij leeglopen richting Vlaams Belang. En prikt nu nog een gat meer in het lekkende schip. N-VA op naar de kiesdrempel.

2
Ik denk inderdaad dat BDW het einde van zijn partij heeft ingezet...
Als hij nog niet door heeft dat er met la Belgique, veel bruiner dan het VB, een oplossing voor Vlaanderen zou uit te werken zijn...
Wat is zijn doel, Brussel verkopen aan de PS om een akkoord ?* la Belgique te bekomen waar Vlaanderen, buiten wat beloften, die nooit uitgevoerd worden, nog verder uitgezogen en uitgekleed uit komt???

marie daenen 19 december 2020 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9549759)
Veel succes, hij is net met 105,7% van de stemmen verkozen.

Vreemd he dat hij gewacht heeft tot na zijn herverkiezing om dat nu duidelijk te zeggen... Is hij al veel en veel te veel besmet met de Belgische vlooien???
De NVa zal uitgekakt worden zoals alle Belgische horige partijen in Vlaanderen voor hem...

marie daenen 19 december 2020 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9549768)
De Wever vindt zijn eigen persoonlijke overtuiging dus belangrijker dan die van de Vlaamse kiezers. Eigenlijk wel goed om dat nog eens duidelijk te stellen.

2. Maar hij had het spel veel en veel eerlijker gespeeld door het voor de voorzittersverkiezingen van de NVa te doen in plaats van erna zoals hij nu als geschoolde belgicist gedaan heeft...

Pandareus 19 december 2020 12:52

Is er al zicht op aangepaste debatfiches ? De anders ZO prominente N-VA fanbase hult zich al sinds deze morgen in radeloze stilte...

marie daenen 19 december 2020 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9549808)
Wat me in deze , en in nog anderen draden ook, opvalt is het groot aantal mensen die hier in het Vlaams posten en die blijkbaar nog grotere tegenstanders van Vlaanderen zijn dan het FDF/DéFI .

Als je met een hond slaapt krijg je zijn vlooien... Wat had je anders verwacht???

Pandareus 19 december 2020 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9549874)
2. Maar hij had het spel veel en veel eerlijker gespeeld door het voor de voorzittersverkiezingen van de NVa te doen in plaats van erna zoals hij nu als geschoolde belgicist gedaan heeft...

:lol:

:cheer::cheer::cheer: geschoolde belgicist :cheer::cheer::cheer:

Eurosceptic 19 december 2020 12:55

Hiermee wordt meteen de toekomst van België duidelijk.

Er bestaat geen rechtse zijde in de politiek. Mensen keren zich tegen de Islamtsunami, maar kunnen nooit een beleid krijgen dat hun vraag respecteert.

Bij de komende verkiezingen halen het VB + N-VA samen 50% in Vlaanderen.
Maar er komt geen rechtse regering. Er komt weer een alliantie van alle verliezers bij elkaar, die beweren dat ze "hun verantwoordelijkheid nemen". Die de poort voor massamigratie verder open zetten en onze samenleving definitief vernielen.

Het enige wat ons nog rest, is geweld. Ik hoop dat mensen dat beginnen in te zien. Als we niet beginnen vechten in de vorm van fysiek geweld (wekelijkse betogingen cfr gele hesjes, stakingen, fysieke bedreigingen en vernielingen) loopt het voor eens en voor altijd fout in dit land.

Dit zal behoorlijk idioot klinken voor het gros van de politiek correcte zielen op dit forum. Maar als de Vlaming braaf in zijn zetel blijft zitten is het over 15 jaar gedaan met dit land. Ik verwacht ook dat het zo zal gaan. Er zit geen vuur in de meesten onder ons. We klagen en zagen over wat er fout gaat in de maatschappij, maar we doen er niks aan. Betalen braafjes onze megabelastingen, lopen als schapen mee met de kudde.

België is ruim 70 jaar vrijgesteld van oorlog. Ik garandeer dat we de 100 jaar niet halen. De volgende oorlog zal er een zijn tegen de Islam

Het Oosten 19 december 2020 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9549874)

Troost u. De Wever hangt op 11 juli nog steeds de besmette pikzwarte leeuwenvlag uit bij zich thuis.

Zipper 19 december 2020 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 9549880)

Er bestaat geen rechtse zijde in de politiek. Mensen keren zich tegen de Islamtsunami, maar kunnen nooit een beleid krijgen dat hun vraag respecteert.

Maar er komt geen rechtse regering. Er komt weer een alliantie van alle verliezers bij elkaar, die beweren dat ze "hun verantwoordelijkheid nemen". Die de poort voor massamigratie verder open zetten en onze samenleving definitief vernielen.

Het enige wat ons nog rest, is geweld. Ik hoop dat mensen dat beginnen in te zien. Als we niet beginnen vechten in de vorm van fysiek geweld (wekelijkse betogingen cfr gele hesjes, stakingen, fysieke bedreigingen en vernielingen) loopt het voor eens en voor altijd fout in dit land.

Dit zal behoorlijk idioot klinken voor het gros van de politiek correcte zielen op dit forum. Maar als de Vlaming braaf in zijn zetel blijft zitten is het over 15 jaar gedaan met dit land. Ik verwacht ook dat het zo zal gaan. Er zit geen vuur in de meesten onder ons. We klagen en zagen over wat er fout gaat in de maatschappij, maar we doen er niks aan. Betalen braafjes onze megabelastingen, lopen als schapen mee met de kudde.

België is ruim 70 jaar vrijgesteld van oorlog. Ik garandeer dat we de 100 jaar niet halen. De volgende oorlog zal er een zijn tegen de Islam

En als Europa zich niet snel herpakt, zullen we die nog verliezen ook.

marie daenen 19 december 2020 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9549815)
Serieus nu. Van in het begin is er vastgesteld dat het VB, alhoewel ze op bepaalde punten gelijk hebben, een extremistische partij . We repatriëren uitgeprocedeerden voor zover dat niet tegengehouden word door de trado's en Groene politici. Maar de 3 laatste punten van het VB zijn er voor mij ook ietskes teveel aan.
68 Onmiddellijke terugkeer van illegalen, criminelen en werklozen
69 De terugkeer van de eerste generatie vreemdelingen
70 De terugkeer van de tweede en derde generaties vreemdelingen

De fout is gemaakt door de traditionele partijen op het moment dat de eerste golf "gastarbeiders" hier zonder werk kwam te zitten . Toen hadden ze die mensen op een menswaardige manier "terug naar hun land" moeten brengen. Dus de familiehereniging zoals ze had moeten toegepast worden. Iemand had blijkbaar dislectie en heeft dat gelezen als, "haal hun familie naar hier". EN DAAR ZIT DE GROTE FOUT, niet bij de N-VA

En wie zijn die grote schuldigen dan??? Toch de klassieke Belgische partijen die gewoonweg niet in het volk geinteresseerd zijn... en de bevelen en orders van de heersende elite uitvoeren achter een steeds dunner en dunner wordend scherm van zogezegde democratie...

marie daenen 19 december 2020 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9549826)
Goeie zaak, wie niet democratisch kan denken of de kiezers niet respecteert hoeven we ook niet meer.
Zeker niet na zijn brokkenparkoers van de laatste jaren mag hij met veel plezier opstappen.
Hoogmoed komt voor de val en aan veel beloven en weinig geven hebben we ook al niets.

2

marie daenen 19 december 2020 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9549854)
Over wat heb je het ?

Het handelsfonds van het Vlaams Blok bestaat uit :
-nul ministers federaal
-nul staatssecretarissen
-nul regionale ministers
-nul gouverneurs
-nul provincieraadsleden
-nul schepenen

Wat hebben die te bieden aan N-VA'ers ?

En wat als het VB de absolute meerderheid zou krijgen in Vlaanderen, iets wat gezien de onbetrouwbaarheid van onze Belgicistische partijen zeker op het agenda staat...

marie daenen 19 december 2020 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 9549880)

Je bedoelt zal een burgeroorlog zijn...
Vive la Belgique die ons daarop voorbereid...
Maar het zijn de VB die bruin zijn in dit land...

marie daenen 19 december 2020 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9549883)
Troost u. De Wever hangt op 11 juli nog steeds de besmette pikzwarte leeuwenvlag uit bij zich thuis.

Hoe kleingeestig; als je niet op hoger niveau kan nadenken, laat het dan maar...

marie daenen 19 december 2020 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9549885)
En als Europa zich niet snel herpakt, zullen we die nog verliezen ook.

Ja maar dat is toch het doel, of geloof jij nog dat het dat niet is???

De Rode Willem 19 december 2020 13:09

14 oktober 2018, 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8830263)
N-VA houdt zeer goed stand en blijft de grootste partij van Vlaanderen

terwijl VB fors groeit en

LDD een absolute meerderheid in zetels haalt in Middelkerke.

De Forza Flandria groeit en brengt de Vlaamse Onafhankelijkheid

alweer dichterbij :-)

Een droeve zondag voor de Belgicisten .

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8830363)
Het vervelende voor u, uw voorspellingscapaciteiten kennende, gebeurt altijd het omgekeerde van hetgeen u ooit al voorspeld hebt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever (Bericht 8830263)
coalitie met Vlaams Belang ?: ‘Dan stop ik direct’

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be