Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=226)
-   -   Provincie Luik scheurt zich af van België op 1 Mei. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258545)

Witte Kaproen 13 april 2021 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9655056)
Dat is allemaal naast de kwestie. Voor de Limburgse Nederlandssprekende advocaat die zaken in beroep moest gaan pleiten, was het vroeger (lees: vóór de federalisering) inderdaad beter. Véél beter!

Nu weten we nog altijd niet waarom het daar beter was in Luik.

Knuppel 13 april 2021 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9655048)
Vroeger lag het Hof van Beroep voor de Limburgers in Luik. Daar was een Vlaamse kamer bij het Hof van Beroep en dit voor de Vlaamse advokaten. Ook legde daar de beginnende Limburgse advocaten de eed af. Daar was het gezellig.

Nu, door de idiotie van federalisering, moeten diezelfde Limburgse advocaten naar Antwerpen sjeesen om hun zaken te pleiten. Begin er maar aan. Minstens 2 uur vroeger vertrekken en als men wat chance heeft komt men op tijd.

Voor Limburgers die dwepen met de Latijnse cultuur is elke excuustruus goed.
Sinds wanneer is Limburg het centrum van de wereld?

Vraag een Oostendenaar eens hoelang hij onderweg is naar Antwerpen, en hoelang naar Luik.

Als geboren en getogen Limburger weet ik dat de afstand van midden-Limburg tot Antwerpen EEN UUR rijden met de wagen is. Met de trein is daar minstens twee uur voor nodig. (overstap in Mol)
Advocaten reizen niet met de trein.

Ik weet wel waar jouw schoentje knelt. De Wever is burgemeester van Antwerpen, hé? :lol::lol::lol:

Zucht 13 april 2021 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9655062)
Je kan daar binnen iets gaan bestellen in de take away en op dat terras gaan zitten om het op te eten of drinken. Komt eigenlijk neer op een open horeca zonder bediening aan tafel.

In Luik willen ze de lockdownfeestjes een halt toeroepen door de terrassen te openen.
Dan zal het er toch iets joliger aan toe moeten kunnen gaan dan die tafeltjes aan zee, neem ik aan.
Het is dus nog te zien hoe het in de praktijk uitdraait. Wie de limieten stelt (mag men naar het toilet binnen ?) en wie er op toeziet dat het binnen de perken blijft.
In elk geval , dit :

mogen ze wel afvoeren.

TheFourHorsemen 13 april 2021 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9655056)
Dat is allemaal naast de kwestie. Voor de Limburgse Nederlandssprekende advocaat die zaken in beroep moest gaan pleiten, was het vroeger (lees: vóór de federalisering) inderdaad beter. Véél beter!

Ons advocatenkantoor is gevestigd in Antwerpen. Wij pleiten zaken in Gent, Brugge, Dendermonde, Bergen, Brussel, Hasselt, Tongeren,...

TheFourHorsemen 13 april 2021 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9655075)

Vraag een Oostendenaar eens hoelang hij onderweg is naar Antwerpen, en hoelang naar Luik.

Als geboren en getogen Limburger weet ik dat de afstand van midden-Limburg tot Antwerpen EEN UUR rijden met de wagen is. Met de trein is daar minstens twee uur voor nodig. (overstap in Mol)

Ik weet wel waar jouw schoentje knelt. De Wever is burgemeester van Antwerpen, hé? :lol::lol::lol:

Hoe vaak ik het ook met Het Oosten oneens ben: de afstand voor een Oostendenaar richting Antwerpen is wanneer we het hebben over bevoegde hoven van beroep nogal irrelevant.

Het bevoegde hof van beroep voor West-Vlaanderen is namelijk Gent en niet Antwerpen.

TheFourHorsemen 13 april 2021 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9655075)

Sommigen wel hoor. ;-)

Als ik moet pleiten in Brussel, is de trein vaak sneller.

Uiteraard op voorwaarde dat ik geen al te groot dossier moet meezeulen. En in corona-periode is er nog altijd minder file dan voordien, waardoor ik tegenwoordig wel altijd de auto neem.

stuyckp 13 april 2021 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9654857)
De Vlaamse onafhankelijkheid begint langzaam maar zeker op gang te komen.

Op 1 Mei zal alvast de Provincie Luik zich van dit land afscheuren.:-)

De Gouverneur van Luik zal de wetten van dit land niet meer respecteren.

ttps://www.hln.be/binnenland/gouverneur-en-reeks-burgemeesters-luik-laten-horecazaken-op-1-mei-terras-openen-ongeacht-wat-overlegcomite-beslist~a3eba92a/

"Gouverneur en reeks burgemeesters Luik laten horecazaken op 1 mei terras openen, ongeacht wat Overlegcomité beslist"

Nu nog de provincies Namen ,Henegouwen, Luxemburg en Waals-Brabant en we zijn onafhankelijk .:-)

Waarom verkracht je dit nieuwsbericht door er zaken aan te koppelen die er niet bij horen.
Ik ben zelf Vlaams Nationalist maar uw manier van doen is belachelijk.

stuyckp 13 april 2021 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9654999)
Ongeacht of dit duo nu gelijk heeft of niet:

Het is ongezien dat een gouverneur en een burgemeester van een grote stad zo de veiligheidscel, waarvan de gezichten toch het duo Dweil en Geldverbrander zijn, chanteert.

Wettelijk gezien hebben die twee gasten in hun functie een dubbele pet: intern voeren zij hun bevoegdheden uit, maar tegelijk zijn zij de vertegenwoordiger van de regering, met het oog op het naleven van de wetten en decreten.

Juridisch-technisch gesproken is dit dreigen met een juridische staatsgreep.

(en noot: de nieuwe van Knokke is al mee aan het spelen)

Dat klopt ook. Dus dit item hoort zeker in binnenland maar niet met een vooringenomen titel.

DucDEnghien 13 april 2021 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9655096)
Waarom verkracht je dit nieuwsbericht door er zaken aan te koppelen die er niet bij horen.

Kaproen zijn doen is belachelijk???? Is dat geen persoonlijke aanval op een zelf bewuste en mainstream Vlaams-Nationalist??

stuyckp 13 april 2021 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9655099)
Kaproen zijn doen is belachelijk???? Is dat geen persoonlijke aanval op een zelf bewuste en mainstream Vlaams-Nationalist??

Waar ziet u de persoonlijke aanval.
Ik mag perfect zeggen dat iemand zijn mening belachelijk is.
Ik heb al meermaals gepleit om bij openingsposts de titel neutraal te houden en niet teveel af te wijken van het artikel vanwaar het afkomstig is.
Zo vermijd je ook dubbeldraden en polemiek.
In de begelijdende tekst kan je uw mening genoeg weergeven.
En de onafhankelijkheid van Luik had daar in terecht gekunnen.
Door die titel lijkt het inderdaad alsof Luik zijn onafhankelijkheid dreigt uit te roepen en niks is minder waar.

DucDEnghien 13 april 2021 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9655101)
Ik heb al meermaals gepleit om bij openingsposts de titel neutraal te houden en niet teveel af te wijken van het artikel vanwaar het afkomstig is.
Door die titel lijkt het inderdaad alsof Luik zijn onafhankelijkheid dreigt uit te roepen en niks is minder waar.

Het was maar en vraag hoor, herlees mijn post. Uw zou beter meer zinnen besteden aan diegene die een punt belachelijk maakt, wat u zelf opemerkt, dan aan iemand die er sarcarstisch over doet.

stuyckp 13 april 2021 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9655108)
Het was maar en vraag hoor, herlees mijn post. Uw zou beter meer zinnen besteden aan diegene die een punt belachelijk maakt, wat u zelf opemerkt, dan aan iemand die er sarcarstisch over doet.

Helaas is sarcasme moeilijk op te merken in slechts 1 zin mijn beste.

quercus 13 april 2021 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9655013)
De Vlamingen hadden al een slavenmentaliteit lang voor België bestond.

Dat komt omdat de intelligentsten en de meest assertieven onder de Vlamingen en Brabanders in de 16e eeuw tegenover de Roomse Kerk stelden dat het welletjes geweest was en overstapten op het Calvinisme. En vermits de hatelijk fanatieke Spaanse Habsburgers dat niet konden verkroppen en hun Inquisitie-folteraars op ons afstuurden volgde er een uittocht. Voornamelijk naar het reeds bevrijde deel van onze Nederlanden (het huidige Nederland). De overblijvende sukkels zijn toen hier gebleven.

De schoofzak 13 april 2021 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9655098)
Dat klopt ook. Dus dit item hoort zeker in binnenland maar niet met een vooringenomen titel.

De titel is gepeperd, maar dat moet kunnen.
Uiteindelijk is het Luikse initiatief ook ferm gepeperd.

stuyckp 13 april 2021 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9655128)
De titel is gepeperd, maar dat moet kunnen.
Uiteindelijk is het Luikse initiatief ook ferm gepeperd.

Ik ben alleszins consekwent, want ik heb in de andere richting ook al mijn beklag gedaan over draadtitels.

Vrijheideerst 13 april 2021 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9654979)
Walen zijn realistischer en meer op vrijheid gesteld in deze coronatijden, Vlamingen excelleren in deze corona tijden als perfecte slaafjes van het befehl ist befehl systeem.

Inderdaad.

Henri1 13 april 2021 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9654869)
deze kolder hoort niet thuis in 'binnenland'

pure K & K...

Dit is inderdaad echt kolder.

Witte Kaproen 13 april 2021 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9655096)

Waar wacht je dan op om zelf ook eens een draad te starten die de Vlaamse onafhankelijkheid dichterbij brengt en die in Uw ogen niet belachelijk is.

Alle baten helpen en elke vogel zing zoals hij gebekt is.

stuyckp 13 april 2021 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9655212)
Waar wacht je dan op om zelf ook eens een draad te starten die de Vlaamse onafhankelijkheid dichterbij brengt en die in Uw ogen niet belachelijk is.

Alle baten helpen en elke vogel zing zoals hij gebekt is.

Uw draden brengen de Vlaamse onafhankelijkheid helemaal niet dichterbij.

Witte Kaproen 13 april 2021 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9655101)

De gouverneur van Zuid-Carlina verklaarde dat hij de wetten van Washington niet meer zou gehoorzamen met de afscheiding van Zuid -Carolina uit de Unie tot gevolg.

De gouverneur van Katanga verklaarde dat hij de wetten van Kinshasha niet meer zou volgen .Met de afscheiding van Katanga uit Zaire tot gevolg.

Waarom zou de afscheiding van de Provincie Luik dan onmogelijk zijn ,als de gouverneur van Luik verklaart dat hij de wetten van Brussel niet meer zal gehoorzamen ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be