![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En nogmaals. De situatie is volledig vergelijkbaar met de Belgische collaboratie. Ook daar zijn er nog mensen die het opnemen voor ‘hun’ Oostfronters. Ze dwalen. |
Citaat:
|
Citaat:
mag je in eerste instantie ervan uitgaan dat hij niet licht omsprong met beschuldigingen van deelname aan de holocaust. En indien hij ivm het Letse Legioen iets over het hoofd zou zien dan was er nog altijd zijn 2500-koppige staf om hem daarop attent te maken. Heb jij weet van feiten die de Displaced Persons Commission over het hoofd heeft gezien? |
Citaat:
|
Citaat:
Nu de Engelsen niet of bijna niet meer naar de Westhoek komen zoekt men het langs de andere kant om het "oorlogstoerisme" terug op gang te krijgen. |
Citaat:
Zo ken ik er nog hier op de site, kijk eens in de spiegel ..... |
Citaat:
Versta mij niet verkeerd, ik ben niet pro jodenvervolging, ik wil er alleen op wijzen dat de toenmalige historische context iets anders is dan zoals we die nu kennen. Je moet dat dan ook in die context begrijpen. Die Letten zaten ook onder het juk van Stalin, dus collaboratie, ... eerder zelfbeschikkingsrecht. |
Citaat:
En in de kazerne ben ik ook nog op bezoek geweest een paar keer. Waar ik woon is overigens ook een boerendorp. |
Citaat:
Zeer interssant ! |
Citaat:
|
Citaat:
Wegennamen (in ruime zin) zijn berichten en mededelingen aan de bevolking en dienen in het Nederlandse taalgebied uitsluitend in het Nederlands gesteld te zijn. Letse bestanddelen zijn dus niet toegelaten. Verder dient men bij de naamgeving van wegen eerst zoveel mogelijk op benamingen van nabij gelegen gehuchten, velden, bergen, bossen en waterlopen aan te sluiten. De Schattinkbeek stroomt in de onmiddellijke buurt van het betreffend pleintje. Het woongebied wordt ook als de "Groene Meersen" aangeduid. Dit zijn twee betere naamkeuzes. Met Vlaamse groeten |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De draadschepper kan inderdaad niet wedijveren op vlak van (geschiedkundige) kennis. De Vinse gebiedsverliezen worden op onderstaande afbeeldingen aangetoond: ![]() in betrekking tot de Groot-Vinland gedachte (vgl. de gele met de rode streep): ![]() Het ware ook beter om van de Westelijke Karelen (Karelien, Karelia) te spreken. Een stuk van de Oostelijke Karelen werd reeds bij het verdrag van Stolbouw (Stolbovo) door de Russen toegeëigend. Stolbouw is een verdwenen plek in het Ingermanland (voormalig Zweeds gebied tussen Estland en Vinland, thans in Rusland). De inheemse benaming van Vinland (met goed Nederlandstalige stemhebbende begin V-) is "Suomi". Beide benamingen lijken tot elkaar als een vertaling te verhouden. Het woord "Suomu" betekent "schubben" en verwijst naar de oude klederdracht der Vinnen, getooid in jassen gemaakt van vissenhuid. Met Zillegemse (Zedelgemse) groeten |
Een lelijk monument ine een lelijke omgeving. Past goed samen.
![]() |
Citaat:
Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw uitspraak te onderbouwen. Waarom zou deze omgeving te "Zillegem" lelijk zijn of lelijker zijn dan een willekeurig gebied te "Enge"? Doe de groeten aan de "Vlemingen" te Edingen |
Er is niet mis met Zedelgem , trots om er te wonen .
:-D |
Dat standbeeld/monument, mooi is het niet maar om daar een héle heisa over te beginnen is het dat wel waard?
Voor de echte fans van Nazi overblijfselen. Nazi Megastructures |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be