Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Grootste "zwarte zondag" ooit in 2024 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262005)

Jan van den Berghe 28 november 2021 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9827379)
Dat hebben wij vorige zondag gezien.
De bruine extreem rechtse bruine zooi deed een gooi naar de titel van meest geweldadige.
U kunt over links zwammen wat u wil, vorige week waren die niet of nauwelijks aanwezig

Vorige week heb ik 35.000 mensen vreedzaam zich samenkomen in Brussel, om te protesteren tegen het dwangbeleid van de overheid én voor de vrijheid van iedere burger. Een handjevol "romeo's" doken aan de rand van de betoging op en zochten, voornamelijk buiten het parcours, de confrontatie met de politie op. Ondertussen zijn er gearresteerd en blijken er voetbalhooligans tussen te zitten.

CUFI 28 november 2021 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827443)
Wat bedoelt u met die laatste zin?

Dat Vlaams Belang niet voor maar tegen vrijheid is.

Beleidmakers denken dat iedereen zich maar in hun hokje moeten proppen. Wij leven in een continent waar de beleidmakers zichzelf rechtvaardigen en voor het volk plaatsen als de almachtige betweters.

VB is dan misschien verleidelijk, maar beeld je daarbij de surveillance eens in als VB aan de macht was tijdens deze pandemie?
Die politiek moet niets doen voor mij, ze beperken net alles en overal waar politiek zich bij betrekt; gaat het kapot of draait het vierkant.

Jan van den Berghe 28 november 2021 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9827366)
Ware het maar allochtonen….ik schaam mij dat zr zulke tussen ‘mijn’ volk zitten. De extreem rechtsen hebben hun ware aard laten zien.

Juist, hun ware aard: hun liefde voor vrijheid, tegen overheidsdwang. Links is al heel lang voorstander van staatdwingelandij, desnoods met terreur. De communistische paradijzen van de Sovjet-Unie en het voormalig Oostblok waren daar symptomatisch voor.

Jan van den Berghe 28 november 2021 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9827366)
Ware het maar allochtonen….ik schaam mij dat zr zulke tussen ‘mijn’ volk zitten. De extreem rechtsen hebben hun ware aard laten zien.

Juist, hun ware aard: hun liefde voor vrijheid, tegen overheidsdwang. Links is al heel lang voorstander van staatdwingelandij, desnoods met terreur. De communistische paradijzen van de Sovjet-Unie en het voormalig Oostblok waren daar symptomatisch voor.

Jan van den Berghe 28 november 2021 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827450)
Dat Vlaams Belang niet voor maar tegen vrijheid is.

Beleidmakers denken dat iedereen zich maar in hun hokje moeten proppen. Wij leven in een continent waar de beleidmakers zichzelf rechtvaardigen en voor het volk plaatsen als de almachtige betweters.

VB is dan misschien verleidelijk, maar beeld je daarbij de surveillance eens in als VB aan de macht was tijdens deze pandemie?
Die politiek moet niets doen voor mij, ze beperken net alles en overal waar politiek zich bij betrekt; gaat het kapot of draait het vierkant.

Waarover heeft u het eigenlijk? Welke "surveillance"? Al heel veel jaren ben ik lid van het Vlaams Belang/Blok en er zijn totaal geen tekenen voor die onzin die u hier over de partij debiteert.

De gemuilkorfde 28 november 2021 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827450)

Het land staat vol met (slimme) camera's, vaak met nummerplaat herkenning.
Overal wordt je gevolgd, en die camera's worden voor steeds meer doeleinden ingezet.
Als je sommige steden binnenrijdt (Kortrijk, VLD, Vanquickenborne), wordt je koopgedrag zelfs gadegeslagen via het GSM verkeer.
En jij wilt ons bang maken voor de surveillance van het VB?

CUFI 28 november 2021 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9827455)
Overal wordt je gevolgd, en die camera's worden voor steeds meer doeleinden ingezet.
Als je sommige steden binnenrijdt (Kortrijk, VLD, Vanquickenborne), wordt je koopgedrag zelfs gadegeslagen via het GSM verkeer.

Laat duidelijk zijn dat ik niemand bang wil maken.
Ik geloof alleen niet dat VB meer vrijheid zal leveren, integendeel.

CUFI 28 november 2021 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827454)
Waarover heeft u het eigenlijk? Welke "surveillance"? Al heel veel jaren ben ik lid van het Vlaams Belang/Blok en er zijn totaal geen tekenen voor die onzin die u hier over de partij debiteert.

Voorbeeld: enkelband om quarantaine te controleren.

Jan van den Berghe 28 november 2021 14:39

Citaat:

En in Brugge wordt het signaal van je smartphone opgepikt, zodanig dat de overheid kan uittekenen hoeveel volk er waar is. Nu nog steeds anoniem, maar het is maar een klikje om de stap te zetten naar effectieve controle en opvolging.

Jan van den Berghe 28 november 2021 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827460)
Voorbeeld: enkelband om quarantaine te controleren.

Geen voorstel van het Vlaams Belang. Wel van één Vlaams Belanger uit Mechelen. De partijtop heeft die man onmiddellijk en in heel duidelijke bewoordingen op zijn plaats gezet.

Dus, uw voorbeeld toont juist het omgekeerde aan van wat u wil bewijzen!

Jan van den Berghe 28 november 2021 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827458)
Laat duidelijk zijn dat ik niemand bang wil maken.
Ik geloof alleen niet dat VB meer vrijheid zal leveren, integendeel.

Leg dan maar eens uw argumenten op tafel. Ik geloof immers het tegendeel en heb ik al enkele voorbeeld geven van de partijstandpunten tijdens deze coronacrisis.

CUFI 28 november 2021 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827464)
Geen voorstel van het Vlaams Belang. Wel van één Vlaams Belang uit Mechelen. De partijtop heeft die man onmiddellijk en in heel duidelijke bewoordingen op zijn plaats gezet.

Dus, uw voorbeeld toont juist het omgekeerde aan van wat u wil bewijzen!

DVL mondmaskerplicht.

CUFI 28 november 2021 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827467)
Leg dan maar eens uw argumenten op tafel. Ik geloof immers het tegendeel en heb ik al enkele voorbeeld geven van de partijstandpunten tijdens deze coronacrisis.

Ik kom terug naar mijn eerste voorbeeld.
Geen medicinale cannabis voor handen? DODELIJK BESTUUR.

Libro 28 november 2021 14:45

Citaat:

Ouch.

Jan van den Berghe 28 november 2021 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827471)
Ik kom terug naar mijn eerste voorbeeld.
Geen medicinale cannabis voor handen? DODELIJK BESTUUR.

"Dodelijk bestuur"? Waarop slaat dit nu weer?

Jan van den Berghe 28 november 2021 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827469)
DVL mondmaskerplicht.

Het Vlaams Belang heeft zich van dag één verzet tegen mondmaskerplicht voor kinderen. Ook op andere regelingen om het mondmasker te verplichten (denk aan de beslissing van Kortrijk om het mondmasker overal te verplichten, ook buiten) heeft het Vlaams Belang zich gekeerd. Hun standpunt is altijd geweest dat het gebruik van het mondmasker (en eventuele verplichting) proportioneel moet zijn.

CUFI 28 november 2021 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827474)
"Dodelijk bestuur"? Waarop slaat dit nu weer?

Er zijn al kinderen aan een aanval gestorven nadat overheden hun olie afnamen.
Dat was niet in België, maar gebeurde.

Cannabisolie met het correcte terpenenprofiel verhoogt bovendien de kans op genezing van kanker.

Wie de medicinale eigenschappen vandaag nog ontkent, leefde onder een steen. VB is zo een partij.

Jan van den Berghe 28 november 2021 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827479)
Er zijn al kinderen aan een aanval gestorven nadat overheden hun olie afnamen.
Dat was niet in België, maar gebeurde.

Cannabisolie met het correcte terpenenprofiel verhoogt bovendien de kans op genezing van kanker.

Wie de medicinale eigenschappen vandaag nog ontkent, leefde onder een steen. VB is zo een partij.

Er gebeurt iets in het buitenland en u schiet daarom op het Vlaams Belang. U moet echt wel compleet verward zijn.

CUFI 28 november 2021 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827478)
Het Vlaams Belang heeft zich van dag één verzet tegen mondmaskerplicht voor kinderen. Ook op andere regelingen om het mondmasker te verplichten (denk aan de beslissing van Kortrijk om het mondmasker overal te verplichten, ook buiten) heeft het Vlaams Belang zich gekeerd. Hun standpunt is altijd geweest dat het gebruik van het mondmasker (en eventuele verplichting) proportioneel moet zijn.

Ja van kinderen, ze waren wel het luidste dat in te voeren aan de prille start.
Gewoon verantwoord omgaan met virustransmissie, dat zou de aller enigste maatregel moeten zijn.

CUFI 28 november 2021 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827480)
Er gebeurt iets in het buitenland en u schiet daarom op het Vlaams Belang. U moet echt wel compleet verward zijn.

“Het begon met een jointje”

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be