Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Wat is gevaarlijker, Covid 19 of de maatregelen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262511)

Reverberation 26 december 2021 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9852120)
Vandenbossche is geen vaccinoloog.
Hij is een veearts/viroloog zonder noemenswaardig palmares en zonder publicaties sinds 1996.

Echte vaccinologen nemen hem absoluut niet serieus, net zoals de msm overigens en daarom geeft hij 'persconferenties' in tearooms en in de alt-media, het media-equivalent van een tearoom.

En nu reageren op de inhoud ipv op de man?

Erw 26 december 2021 17:57

Dwingelandij versus virus.
Wat schaadt de maatschappij / samenleving het meest?
Het antwoord op dat.

Vorig jaar had de propaganda het over "de wereld na corona".
Nee.
De wereld na de machtsgreep van een nieuwe clan nazi's.
Het is begonnen.

Jantje 27 december 2021 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9852120)
Vandenbossche is geen vaccinoloog.
Hij is een veearts/viroloog zonder noemenswaardig palmares en zonder publicaties sinds 1996.

Echte vaccinologen nemen hem absoluut niet serieus, net zoals de msm overigens en daarom geeft hij 'persconferenties' in tearooms en in de alt-media, het media-equivalent van een tearoom.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9852123)

Steven Van Gucht is ook een veearts/viroloog.
Publicaties worden geschreven door hoofdteamleiders die meer achter een bureau zitten dan ze in een labo bezig zijn met onderzoeken.
Veel dr. geven een publicatie uit voor hun doctoraat en houden zich daarna enkel bezig met de onderzoeken, laten de publicaties voor de hoofdteamleiders.

Maar dit wil niet zeggen dat ze onbekwaam zijn.
Integendeel, de meeste hebben meer ervaring en kennis in hun vak, dan hun collega's/bureaumannen.

En iets waar Vandenbossche gelijk in heeft, is dat overdaad aan medicatie en vaccins het lichaam aantast.
Het is daarom dat men een minimuum tussentijd bepaald tussen 2 vaccins.
Het is daarom dat men voor men vaccineerd, eerst de reeds toegediende medicatie moeten kennen.

En Vandenbossche heeft gelijk dat men eerst moet afwachten of de omikronvariant wel een hervaccinatie vereist.
Want ondanks de hogere besmettingsgraad, is het duidelijk minder ziekmakend en minder dodelijk.

patrickve 27 december 2021 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9852123)

Dit. Ik heb zelf behoorlijk wat moeite met GVD zijn mechanismen. Maar ik leer er veel van bij. Ik denk eerlijk gezegd dat hij wel degelijk een paar punten heeft, maar dat in werkelijkheid de soep zo heet niet zal gegeten worden. Hij is gewoon - volgens mij - een gezonde overdreven tegenhanger van al die zotten die denken dat vaccins nu TOTAAL onschuldig zijn en enkel maar goed kunnen doen.

Erw 27 december 2021 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9852409)
En iets waar Vandenbossche gelijk in heeft, is dat overdaad aan medicatie en vaccins het lichaam aantast.
Het is daarom dat men een minimuum tussentijd bepaald tussen 2 vaccins.

Naar wat ik las hebben ze (eind 2020 of begin 2021) empirisch vastgesteld dat een eerste vaccinatie weinig immuunreactie triggerde en een tweede net veel, verhouding 1 / 9 dacht ik. Blijkbaar is dat hoe het immuunsysteem reageert, minder bij een eerste, veel bij een tweede, blijkbaar is dat in de evolutie een voordeel gebleken.
Over aantasting lichaam, heb ik niks gelezen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9852409)
En Vandenbossche heeft gelijk dat men eerst moet afwachten of de omikronvariant wel een hervaccinatie vereist.
Want ondanks de hogere besmettingsgraad, is het duidelijk minder ziekmakend en minder dodelijk.

Daar is voor zover ik weet nog steeds geen uitsluitsel op.
De Zuidafrika cijfers bvb, kunnen ook verklaard worden door immunisering door eerdere (voor omicron) besmettingen (wat was het ginds, 72% van de bevolking besmet geweest?), dat ook helpt om ziektebeeld omicron minder erg te maken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be