Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Te weinig bewijs voor boostervaccinatie jongeren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263170)

patrickve 2 februari 2022 10:12

3 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9885084)
Er is niet "te weinig bewijs".

Het is: "het bewijs dat aangeleverd wordt door de fabrikanten, is nog niet helemaal onderzocht door de Europese overheid".

We hebben wel al het bewijs dat boosterprikken beneden de 65 jaar niet veel doen. Het beste dat die fabrikanten dus kunnen doen, is zeggen dat hun pikuur niet te gevaarlijk is. Dat ze niet nodig is, weten we al.

In bijlage, uit het laatste sciensano rapport: effect van booster op 18-65 jarigen voor ziekenhuis opname, IC opname en sterven: noppes.

Tyler Durden 2 februari 2022 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9885104)
Dat kan best zijn.
Ik vind het gewoonweg schandalig dat uitgerekend jongerenorganisaties druk uitoefen om jongeren te kunnen boosteren;

Voor geld danst den beer.

En jammer genoeg zijn er in heel veel organisaties gewoon heel veel mensen die het kritisch inzicht van een bananenschil hebben. Mijn vriendin is leerkrachte op een school die een goede naam heeft in deze buurt en al doorheen de hele pandemie voorloopt op de maatregelen vanuit de overheid. Het leerkrachtenbestand daar is door de band genomen compleet panisch als het over Covid-19 gaat.

Ik hoor soms delen van online vergaderingen als ik toevallig thuis ben en wat die uitkramen... dat is je reinste onwetenschappelijke onzin ingegeven door angstverkramping. Daar gaat je bloed echt van koken en slechts enkele van die sujetten zijn in een organisatie met een passieve meerderheid voldoende om de pendulum richting de verkeerde kant over te doen slaan.

De schoofzak 2 februari 2022 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden (Bericht 9885103)
Kijk, dat je vast blijft zitten in bepaalde denkpatronen voor een bepaalde tijd. Dat kan ik helemaal begrijpen hé.

Maar dat je na de shitload aan wetenschappelijke literatuur die exact vertelt dat boosteren voor niet-risicopatiënten onzin is, dat maatregelen niet helpen tegen verspreiding, dat vaccinatie zo goed als niets doet tegen transmissie, .... nog altijd vast blijft hangen in dat riedeltje.

Dat is wel onbegrijpelijk. En al helemaal als je dat afzet tegenover je andere mantra "de 99% wetenschap". Een uitspraak die ons vooral vertelt dat je geen enkel idee hebt wat de heersende ideeën in de peer-reviewed literatuur zijn.

Het is wederzijds, dat begrijpen. Ik begrijp het van jou.

Yolanda 4 februari 2022 12:00

Kijk, hier heeft Beke en Kazou een advies waar ze misschien iets mee kunnen :

https://nos.nl/artikel/2415682-gezon...aar-niet-nodig

Of zouden Nederlandse en Vlaamse jongeren zo verschillend zijn ?

Citaat:

De Gezondheidsraad vindt het niet nodig om alle jongeren van 12 tot en met 17 jaar een boosterprik tegen corona aan te bieden. De 'gezondheidswinst' is voor deze groep te beperkt om dat te rechtvaardigen.
Citaat:

Ook verwacht de raad geen belangrijk effect van boostervaccinatie van de groep op de algehele verspreiding van het virus.

gunter5148 4 februari 2022 12:11

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9885646)
Het is wederzijds, dat begrijpen. Ik begrijp het van jou.

Bijlage 115720

worried.civilian 4 februari 2022 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda (Bericht 9887261)
Of zouden Nederlandse en Vlaamse jongeren zo verschillend zijn ?

dikke 2!

Eerste advies: niet doen
Tweede advies: uitgesteld
Nederland: we gaan niet boosteren
Vlaanderen: boosteren

Want !!! skivakantie!!!

E. Gidius 4 februari 2022 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door worried.civilian (Bericht 9887438)
dikke 2!

Eerste advies: niet doen
Tweede advies: uitgesteld
Nederland: we gaan niet boosteren
Vlaanderen: boosteren

Want !!! skivakantie!!!

Hoe minder geboosterd, hoe minder besmettingen => Besmettingen dalen sterkst in Brussel

Jan Janssen 5 februari 2022 13:23

Nu hebben ze per vergissing 21 jonge kinderen moderna gegeven. Niet erg zeggen ze. Ik dacht dat deze jongere kinderen een speciaal afgezwakte portie kregen maar die hebben dus nu net een volwassen portie gehad en dan nog moderna.

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20220205_94220254

Hoofdstraat 5 februari 2022 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 9887459)
Hoe minder geboosterd, hoe minder besmettingen => Besmettingen dalen sterkst in Brussel

Vooral, hoe meer boosters, hoe meer herbesmettingen.

Dat wordt grappig wanneer geboosterden binnenkort de covid-bedden zullen domineren.

patrickve 5 februari 2022 16:00

Ik zou toch veronderstellen dat, gezien de niet aantoonbare noodzakelijke werkzaamheid, deze boosterdosissen zoals ivermectine verboden worden, en dat geneesheren die ze toch toedienen, uit de Orde worden gezwierd, nee ?

Want wat was ook al weer de reden waarom men geen ivermectine mocht voorschrijven ? Dat het wetenschappelijke materiaal dat nut aantoonde "onvoldoende" was. Juist. Hoe staat het met het wetenschappelijke bewijs van het nut hier ? Gaan we dat nu op dezelfde manier krachtdadig aanpakken ? Zijn het dus ook kwakzalvers die niet-werkende middelen toepassen op hun patienten, zoals met ivermectine in den tijd ?

Je weet wel, toen werd gezegd "nee, nee, baat het niet, het schaadt niet, is niet juist, want na 40 jaar gebruik zijn we niet heel zeker over de bijwerkingen en zo".

Diego Raga 5 februari 2022 16:09

Ondertussen in Japan:

Ivermectin shows ‘antiviral effect’ against COVID, Japanese company says

https://www.reuters.com/business/hea...al-2022-01-31/

Jan van den Berghe 5 februari 2022 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9888330)
Ik zou toch veronderstellen dat, gezien de niet aantoonbare noodzakelijke werkzaamheid, deze boosterdosissen zoals ivermectine verboden worden, en dat geneesheren die ze toch toedienen, uit de Orde worden gezwierd, nee ?

Want wat was ook al weer de reden waarom men geen ivermectine mocht voorschrijven ? Dat het wetenschappelijke materiaal dat nut aantoonde "onvoldoende" was. Juist. Hoe staat het met het wetenschappelijke bewijs van het nut hier ? Gaan we dat nu op dezelfde manier krachtdadig aanpakken ? Zijn het dus ook kwakzalvers die niet-werkende middelen toepassen op hun patienten, zoals met ivermectine in den tijd ?

Je weet wel, toen werd gezegd "nee, nee, baat het niet, het schaadt niet, is niet juist, want na 40 jaar gebruik zijn we niet heel zeker over de bijwerkingen en zo".

Inderdaad, dezelfde reden wordt ingeroepen om tot een heel andere conclusie te komen. In het geval van ivermectine om het niet meer aan te bieden. In het geval van de booster om het wel aan te bieden. Straf, toch!

Citaat:

Mededeling over ivermectine en coronavirus

Volgens verschillende mediaberichten zou ivermectine tegen het coronavirus kunnen helpen. Tot nu toe is er onvoldoende bewijs voor dat ivermectine de klachten van corona minder maakt. Ook is er niet genoeg bewijs voor dat het zorgt voor minder ziekenhuisopnamen of kans op het overlijden door corona. Daarom schrijven huisartsen het niet meer voor aan patiënten met corona. Er wordt verder onderzoek gedaan naar medicijnen tegen corona.
https://www.apotheek.nl/medicijnen/i...om-in-te-nemen

Reverberation 5 februari 2022 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9885105)
We hebben wel al het bewijs dat boosterprikken beneden de 65 jaar niet veel doen. Het beste dat die fabrikanten dus kunnen doen, is zeggen dat hun pikuur niet te gevaarlijk is. Dat ze niet nodig is, weten we al.

In bijlage, uit het laatste sciensano rapport: effect van booster op 18-65 jarigen voor ziekenhuis opname, IC opname en sterven: noppes.

Oei!

Rudy 6 februari 2022 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden (Bericht 9885112)
Voor geld danst den beer.

En jammer genoeg zijn er in heel veel organisaties gewoon heel veel mensen die het kritisch inzicht van een bananenschil hebben. Mijn vriendin is leerkrachte op een school die een goede naam heeft in deze buurt en al doorheen de hele pandemie voorloopt op de maatregelen vanuit de overheid. Het leerkrachtenbestand daar is door de band genomen compleet panisch als het over Covid-19 gaat.

Ik hoor soms delen van online vergaderingen als ik toevallig thuis ben en wat die uitkramen... dat is je reinste onwetenschappelijke onzin ingegeven door angstverkramping. Daar gaat je bloed echt van koken en slechts enkele van die sujetten zijn in een organisatie met een passieve meerderheid voldoende om de pendulum richting de verkeerde kant over te doen slaan.

Of geld nu een dominante rol speelt, daar kan worden over gediscussieerd.
Ik kan mij echter moeilijk voorstellen dat binnen een schoolomgeving geld binnen een coronacontext van kapitaal belang is, behalve als het gaat om het betalen van energiefacturen omdat ze de vensters moeten openzetten terwijl de verwarming opstaat.

Er is iets anders.
Toen de cijfers aan het stijgen waren, en ondertussen alle ouderen gevaccineerd waren, werd er gezocht naar een zondebok, de ongevaccineerden, van welke leeftijd ook, dus ook de schoolkinderen. Het blijkt een menselijke reactie te zijn, en op de koop toe ingepeperd door de overheid. Zelfs onderwijsmensen spelen dus het spelletje mee. Dat is triestig.

Jan van den Berghe 6 februari 2022 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9888720)
Toen de cijfers aan het stijgen waren, en ondertussen alle ouderen gevaccineerd waren, werd er gezocht naar een zondebok, de ongevaccineerden, van welke leeftijd ook, dus ook de schoolkinderen. Het blijkt een menselijke reactie te zijn, en op de koop toe ingepeperd door de overheid. Zelfs onderwijsmensen spelen dus het spelletje mee. Dat is triestig.

Sommigen. Sommige onderwijsmensen.

Rudy 6 februari 2022 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9888757)
Sommigen. Sommige onderwijsmensen.

Ok Jan, inderdaad, sommigen.

Jan van den Berghe 6 februari 2022 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9888766)
Ok Jan, inderdaad, sommigen.

Er zijn nog steeds veel integere leerkrachten, maar ik heb weet van een minderheid die leerlingen bijvoorbeeld naar hun vaccinatiestatus vraagt, doelbewust druk zetten op ouders en leerlingen om zich te laten vaccineren met het oog op schoolreizen e.d. Een directie zou moeten waken over de neutraliteit die iedereen werkzaam in het onderwijs, hier zou moeten innemen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be