![]() |
Citaat:
Dat gezegd, religies zijn dan ook wel nijdige geestesziektes, waarbij de zieken vooral hun ziekte overdragen als ze zelf volwassen zijn, aan hun eigen kinderen, op een ogenblik dat kinderbreinen daar kwetsbaar voor zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Het zijn niet de christenen, joden of moslims die hun willetjes hier opdringen. Degene die dat al decennia (enfin eeuwen) doen kijken beter eens achteruit om te zien hoe ze de plaatsen waar ze hun willetje opdrongen achter lieten. It is not good. |
Citaat:
Als: A: iedereen die gelovig is, is rijp voor de psychiatrie B: een flinke fractie van de wereldbevolking, en stijgend, is gelovig twee statements zijn, dan kan je daar GEEN contradictie uit afleiden, in tegenstelling tot de bewering. Want zij kunnen simultaan waar zijn, maar dan is er een logisch gevolg (een toepassing van het syllogisme): C: een flinke fractie van de wereldbevolking en stijgend, is rijp voor de psychiatrie. Ik zie niet goed in wat die logische evidentie te maken heeft met "mijzelf". |
Mensen worden geloviger omdat ze zien dat een meerderheid (die beïnvloedbare massa) geen beschikkingsrecht over een land en diens individuele burgers mogen krijgen.
1 generatie democraten en het dodentol daarvan loopt hoger op dan dat van alle dictators gecombineerd. Westerse interventies van onschendbare fascisten zijn opgedrongen en wacht tot den boomerang daarvan pas echt komt terug kletsen. TIJD |
Citaat:
En in hoeverre dat dit in een latere fase, wanneer ze ouder worden, ook bijdraagt aan vatbaarheid voor "het geloof". Of dat mensen gewoon van nature aan wishful thinking doen, erg beïnvloedbaar zijn en dus geloven wat ze graag willen geloven en dit voor realiteit gaan aanzien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kinderen kunt ge nog alles wijsmaken. In de school volgen ze verplichte godsdienstles. Destijds toch. Daarom zijn ze nog niet gelovig. Eenmaal volwassen doe je, denk je, geloof je zoals je wilt. Ik beschouw mijzelf niet als een gelovige omdat ik niet geloof dat er iets zoals een hiernamaals bestaat. Dit belet niet dat ik mij vragen stel. Bijvoorbeeld over het begin der tijden, of de omvang van het universum. Daarom ben ik nog geen gelovige. Ik herinner mij nog vaag een les godsdienst in de middelbare school waar de leerkracht het had over God als iets transcendent. Ik vond en vind dit een gemakzuchtige opdringerige manier om het bestaan van een soort opperwezen te verklaren, door te verklaren dat de wetenschap nooit een antwoord zal vinden op alle vragen. Het is zelfs pretentieus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als bidden echt hielp om de wereld te verbeteren .... er is overvloedig bewijs genoeg dat dit niet zo is !! |
Wie drong wat afgelopen jaren op?
Ik heb niet eens de keuze gehad mijn gegevens offline te houden waarna die gegevens gehacked werden en we massaal slachtoffer van phishing werden. De dwang komt van mensen die denken dat ze vragen om wat ons aangedaan wordt. |
Gij zult Uw licht niet onder de korenmaat zetten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bewijzen kan ik het niet, en het is mogelijk dat de mensheid te vroeg zou uitsterven, maar uiteindelijk zal de mens de kennis van alles doorgronden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be