![]() |
Citaat:
Als het te maken heeft met 'een over het paard getilde blaaskaak', zou ik zeggen dat België daar bij wijze van amuse-gueule al ten tijde van Van Den Boeynants van mocht proeven, om ten tijde van Verhofstadt & Reynders, De Winter & Stevaert, ... een overvloedig hors d'oeuvre voorgeschoteld te krijgen. Hopelijk komt met De Wever & De Croo, Van Langenhove & Rousseau, ... het dessert en een digestif, zodat we binnenkort kunnen beginnen aan het vertéren van de rotzooi die ons de voorbije decennia door de strot werd geramd. Om u maar een idee te geven: Citaat:
Hoe zit het trouwens met de "crisis in het onderwijs"? Aan wie hebben we die te danken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=70QYiZke9E8 |
Citaat:
Hoe is het mogelijk dat we ons ZO erg vergist hebben :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als de Croo onze factuur weet te halveren, mag hem blijven.
Das al waar de mensen nu -letterlijk- van wakker liggen. |
Citaat:
Ik was van mening dat pakweg 'poujadistisch' of 'degrellesque' daar al voor konden dienen. Bij 'Trumpiaans' zocht ik het meer in de richting van 'leugenachtig' & 'populistisch', met een flinke scheut narcisme en nepotisme in de mix. Hoe lossen we dit op? :? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat die De Wever betreft: ik ben er vrij gerust in. Elke kikker die zichzelf blijft opblazen spat vroeg of laat uiteen. Als ik in zijn schoenen stond, zou ik er allereerst mee stoppen boven m'n gewicht te boksen en een keuze maken: partijleider OF burgemeester, en dat hoe dan ook in geen geval voor-het-leven. |
Citaat:
|
Citaat:
Als het zo een evidenties zijn, en als er daar evidente unanimiteit over is, dan geeft men daar geen communiqué over. Dan schrijft men daar geen resolutie over. Dan is dat evident en vanzelfsprekend. Het is enkel maar als het alles behalve evident is, en men wil dat mensen onder sociale druk iets zeggen wat ze niet helemaal menen en hen daar nadien toe gebonden laten zijn, dat men zulke dingen doet he. |
Citaat:
Je hebt om te beginnen het fenomeen dat in het land van de blinden éénoog koning is. Hij troont ZO ver boven de rest van zijn partij 'top' uit dat het bijna aandoenlijk is om waar te nemen. Remember de vroegtijdig (intern) geaborteerde pogingen om eerst Sanderke Loones te pistonneren als opvolger... Toen de geesten gerijpt waren dat dit een kut-idee was zijn ze later op de proppen gekomen met het voorstel om Bean Weyts als Dauphin aan te stellen. Ook dat onzalige idee eindigde op de mesthoop. Daarna heeft Theo Lawijt zich verbrand met het Marrakesh-debacle en de bijbehorende -8% Nu recent kregen we de vlucht naar Egypte van de twee ondervoorzitters... De voorzitter-voor-het-leven zit zich nu uit de naad te werken om na de mislukte casting voor de Vlaamse regering '19-'24 (remember, grijze Bourgeois moest weg om plaats te maken voor Sterke Jan... ) maar die er in de praktijk niets van terechtbakt toch maar IETS toekomstgericht te positioneren. En dat is de rol voor Zulma Demir. Die staat nu in de antichambre van de macht, en is de pion op BDW zijn schaakbord voor '24-'29. Alleen blijkt dat menske ook beter decibels, gekwetter & véél nutteloze show te kunnen produceren, dan beslissingen te nemen... ==> VENTILUS !!! |
Citaat:
Zolang die schepen weigert om bestuursakkoorden met de Bruine partij af te sluiten is er geen politiek probleem. |
Citaat:
Ik kan enkel vaststellen dat geen enkele politicus van enig niveau dat ooit in vraag stelde en TOCH een akkoord maakte met de bruine club. Zelfs de grootste roeptoeter van het parlement, zakkenvuller Jean-Marie dus, doet het niet. Wat populistisch gelul in de pers om de achterban te plezieren, en stemmekes te ronselen in de DOP milieus, en daarna voor de volle 100% mee het cordon in stand houden. Het moet dan toch zo zijn dat (zoals jij stelt) het een vanzelfsprekendheid is om de schutkring gesloten te houden nietwaar ? |
Citaat:
|
Citaat:
Sommigen worden zelfs ronduit ongerust over hun toekomst gezien hun electorale neergang. Waar dan nog niet eens Vivaldi en corona mee ingerekend zit, die afrekening komt in 24. 24 wordt een goed jaar voor de kiezer, voor de traditioneel anti-Vlaamse partijen niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be